Páni, takže zase nejaké novinky alias výmysly dutej hlavy ejkejej servis nadovšetko

Od začiatku kúpy ma hnevá mierne klepotanie od motora. Na youtube sú videá a na 99,9% je to vodná pumpa, lebo zvuk sa mi zhoduje, ale samozrejme vymeniť len vodnú pumpu je kravina, tak som rovno objednal celé rozvody, všetky kladky, napínáky, tlmič napínáku a remene.
Ďalej mám poistku, že keby to nebola vodná pumpa, tak ide sa meniť aj tesnenie vanos, vymeniť olej za konečne normálny.
Mal som tam 5w-30 čo tam nemá čo robiť, samozrejme žiadna chyba to nebola, lebo BMW LL spĺňa ale s 5w-40 budem kľudnejší.
Dlho som špekuloval nad 5w-50, jednak sa mi nepáči, že ani po tých rokoch nemá schválenie BMW LL a za ďalšie keď je 5w-40 Shell odporučená pre Ferrari ako jediný olej a má to aj DonFabi vo Ferrari a 575m točí 8000ot./min., tak pre môj 6-hrnek čo ročí 6,500ot./min. to bude plne postačovať a nemám šancu ho ani na ringu prehriať. (jedine ak tam budem krúžiť 10 kôl pri 35 stupnoch celziach v lete)

Ďalej idem obuť GoodYear Eagle F1 Asymetric 2, poriadne gumky, tak nech to fičí
A v neposlednom rade idem do BMW si dať vyrobiť nový kľúč (ak máte niekto dobré zľavy v BMW Bratislava, kontaktujte ma prosím) a konečne nastriekať ten šuchnutý bok.
To ja na najbližší týžden asi všetko

rozmýšlam čo ešte môžem zoservisovať
Takže rekapitulácia:
- Brzdová kapalina Castrol React Performance DOT4
- olej Shell Helix Ultra 5w-40 + filter
- napínacia kladka INA na alternátore + remeň
- vodná pumpa SKF
- napínacia kladka, vodiaca kladka, tlmič vibrácii + remeň
- tesnenie VANOS
- tesnenie pod VANOS/rozvodov
- tesnenie víka ventilov
Výmena hádam čoskoro, ak bude teplejšie
