Autu som sa nejak lepsie nevenoval vyse 4 mesiacov. Aj to tak vyzeralo. Spinave a zanedbane. Pocas poslednych dni som sa k tomu konecne dostal a nieco sa aj porobilo. Su to viac-menej drobnosti ktore ale vedia zabrat par slusnych hodin volneho casu. Fotene len telefonom (sory za kvalitu).
Prvy na rade bol interier, pretoze v poslednej dobe autom absolvujem dlhsie trasy a travim v nom viac casu.
Sedacky museli ist von, aby bolo mozne poriadne povysavat
Trosku bordel
Ani kabliky som neobisiel
Postuom, ktory uviedol uzivatel esence (
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/and-t94051-15.html) som sa riadil pri cisteni pogumovanych (kozenkovych) casti v aute:
Okrem toho som kefkou a mydlovou penou vycistil padale aj priestor na odkladanie lavej nohy. Dalej som vytepoval potahy. Vydatne som nastriekal cistic potahov (na fotke) a mokrou handrickou (ktoru je potrebne pravidelne oplachovat) drhol znecistene miesta.
Za kozenu obruc volantu dakujem uzivatelovi misak007. Casom tam chcem mat aj MLF.
Na zaklade tohto vlakna
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=206363&page=15 som si vyrobil clutchstop (doraz spojkoveho pedala), ktory skracuje mrtvu zonu pedala, ked su uz spojkove lamely dostatocne od seba. Pri pohynani je lepsia odozva, radenie je taktiez rychlejsie.
Nezanedbal som ani exterier a motorovy priestor:
Objednane aj vecicky (rozumej OEM diely) ktore som uz dlhsi cas chcel poriesit ->
http://prebmw.skzoznam dielov na fotke:
-olej
-zadny stierac
-oterova lista naraznika
-1x skrutka (31316769731)
-zaslepka valca SAP (11 72 7 511 542)
-2x drziak solenoidu (11 36 7 501 035)
-2x skrutka (07 11 9 913 014)
-2x o-ring (11 37 7 514 007)
-2x o-ring (11 37 7 514 008)
-1x tesnenie (11 37 7 502 022)
-4x skrutka (34 20 3 414 763)
Pozdravujem predosleho majitela ktory takto "zaujimavo" improvizoval:
Vymena dosla aj na drziaky solenoidov valvetronicu spolu so skrutkami. Na povodne hrdzave som sa nemohol pozerat.
Asi polroka som jazdil s odpojenou sekundarnou vzduchovou pumpou (SAP). Konecne som sa dostal k zaslepke, vdaka ktorej som mohol celu SAP demontovat:
Drziak na filtri SAP som musel odrezat, pretoze bola na nom prichitena dalsia hadicka veduca do chladica:
Zatial tolko.
Najblizsie chcem vymenit tesnenia na svieckach, pretoze 2 plavaju v oleji.
Co ma stale trapi je, ze motor je zospodu stale od oleja. Vymenil som vsetky tesnenia okrem tesneni vakuovej pumpy (ktore mam uz doma) a tesnenia olejovej vane. Takze v najblizsej dobe vymenim aj tieto dve a pevne verim ze motor uz bude pekne suchy (presak spod hlavy vylucujem).