Utorok, 28. Októbra 2014, 00:28
Nepíšem do príbehov, že aké úžasné auto a tak, lebo mi to príde také patetické, ale takýto stroj si zaslúži uznanie, hlavne jeden s najlegendárnejších dvanásťvalcov vôbec. Pre neznalých: hliníkovo silikónový blok aj hlavy (niečo ako Alusil), štyri ventily na valec, variabilné časovanie sacích vačiek, dvanásť zapaľovacích cievok, SFI vstrekovanie s 300 palivovými mapami vyladené pre každý valec zvlášť, snímače klopania, moderná váha vzduchu, bez klapky, iba drôt ako dnes a iné. Toto všetko dáva výkon 300kW a 570Nm (500Nm tam je už pri 1600ot!!!), v roku 1993 to znamenalo technický zázrak, BMW v tých časoch v dvanásťvalcoch poriadne zaostávalo. M70B50 aj keď bol z roku 1988, bol oproti M120 riadne zastaralý. A keď v roku 1995 prišlo BMW s M73B54, (čo je iba inovovaný M70B50) v E38, stále nebol na takej technickej úrovni ako M120. Ešte aj dnes po dvadsiatich rokoch je tento motor na špičkovej technickej úrovni.
Dúfam, že nám nafotíš, natočíš všetky tie úžasné vychytávky ako jeden stierač, Soft Close, elektricky nastaviteľný vnútorný späťák, alebo ako sa dá až kapota otvoriť aby bol jednoduchý prístup k celému motoru apd. Hlavne veľké a kvalitné fotky toho úžasného motora, z viacerých uhľov pohľadu.
Úprimne: Prajem Ti veľa šťastných kilometrov a minimum problémov a porúch.
Pre zaujímavosť, tento motor s úpravou AMG a zvýšenie objemu na 7.0 a 7.3 nájdete aj v Zonde, čo viac dodať.
Čo môžeme vytknúť W140tke, je zastaralý vzhľad, exteriéru, ale hlavne interiéru a to budíkov, vypínačov, palubky ako takej, skrátka oproti E32, či E38 pôsobí ako z osemdesiatich rokov. Palubná doska v E38 je oproti W140 riadne nadčasová ako aj celý interiér, v tomto Baworáci boli vždy dobrí.