... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
SIDE9000
Autor témy
Príspevky: 8
Registrovaný: 28.11.2012
Auto: BMW E30 318IS
Kraj: Košický

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 15:46

Dnes som pofotil stav jednotlivých častí auta, s ktorými by som určite potreboval poradiť ako ich zvládnuť resp. opraviť a s niektorými si jednoznačne neporadím sám. Jednotlivé problémy budem písať ku konkrétnym fotkám. Vopred ďakujem a budem nesmierne rád a vďačný všetkým, ktorý mi poradia ako mám čo riešiť a opraviť alebo sa podelia o svoje skúsenosti.

Problém číslo jedna - kapsy. Zvnútra sú obe OK, nie sú prehnité, ale sú natreté neskutočnou vrstvou gumoasfaltu až tak, že dokonca nie je ani tvrdý na niektorých miestach, čiže je mäkký ako živica. Sú v tom zalepené kamienky a špina. Keďže prístupnosť je taká, že tam ledva stčím ruku, naozaj neviem ako to vyčistiť a odstániť, kedže sa mi to veľmi nepáči a neviem či by bolo v poriadku to nechať tak ako to je, veď posúďte sami (na foto to asi nebude tak dobre viditeľné).

(pravá a ľavá strana pomenovaná pri pohľade na auto zozadu)

pravá kapsa
Obrázok

ľavá kapsa
Obrázok

Zvonku je pravá kapsa zdravá, ľavá je však na jednom mieste prehnitá. Neviem ako to riešiť, či je nutné ju celú vymeniť (videl som na nete celý diel), alebo sa bude nejako dať vyrezať iba to miesto a navariť tam plech.

pravá kapsa
Obrázok

ľavá kapsa
Obrázok
Obrázok

Problém číslo dva - zadné čelo. Je značne pokrivené (hlavne v okolí koncovky výfuku), a pri ťažnom oku bolo vyvárané a tmelené asi centimetrovou vrstvou tmelu - nedá sa to zatmeliť tak, aby to bolo rovné pretože plech čo tam je navarený vyčnieva. Takže moja prosba na Vás o radu je, či by ste menili celé čelo alebo ako inak by ste to riešili.

Obrázok
Obrázok

Problém číslo tri - podlaha. Ako som už spomínal, je celá natretá tou čiernou pi****nou, a neviem či to dávať dole celé lebo je to nekonečná robota, alebo či stačí očistiť tie miesta kde je povrchová hrdza a dotrieť tieto plochy. Na jednom mieste presne na nosníku je to však prehnité (v mieste závitov na šrúby na uchytenie sedadiel) a je to dosť blbé miesto tak sa chcem opýtať, či máte niekto skúsenosť s vyvarením v týchto miestach a ako na to.

strana spolujazdca
Obrázok
Obrázok

strana vodiča
Obrázok
Obrázok

prehnité miesto na strane vodiča
Obrázok

Problém číslo 4 - podbehy. Sú zdravé a nie sú nikde prehnité. Sú však pokrivené (pravdepodobne niekto dvíhal auto a oprel to o ten plech čo tam trčí taký centimeter a na par miestach je pokrivený) a nemyslím že sa to bude dať vyklepať, preto sa chcem poradiť či sa budú dať jednotlivé miesta vyrezať a dovariť tam tie pliešky aby to vyzeralo (pretože chcem podbehy vo farbe auta a nie čierne), alebo či (snáď nie) bude potrebné vyvariť komplet celé prahy.

pokrivené miesto (na foto iba jedno, sú asi 3)
Obrázok
Obrázok

Ďakujem za vaše názory, rady a skúsenosti :smile: .
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 17:40

Ahoj , kapsi treba vyvarit iba spodky robi sa to dobre a lahko je tam good pristup rob iba jednu potom druhu nikdy nerez na oboch stranach sucasne aby sa neskrutila kasna.. Prahy narovnaj iba tie preliacene miesta obrus a antikorozne osetri... Kam netreba nerez zbytocne... Podlahu kde treba ocisti vyrez a navar nove ... Povodnu ochranu nedavaj dole kde netreba- davaj pozor na bezpecnost pri vareni vyhod nadrz von nie ze vybuchnes. Vela stastia prajem roboty mas dost ale nieje to vobec megazle na tricu...

Nazaver poriadne vystriekaj dutiny resistinom nech je to cele poriadne mastne a chranene :)

Ps: cim menej narezes a nazvaras tym lepsie varenie okyslicuje kov a skor ci neskor to prave na zvaroch zacne korodovat opat
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Mr_Boomer
Príspevky: 206
Registrovaný: 15.10.2011
Auto: e30 318is
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Holíč

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 18:50

Co vsetko sa mysli pod pojmom " dutiny". ???
 
Užívateľov profilový obrázok
K3ksik
Príspevky: 270
Registrovaný: 25.6.2013
Auto: BMW 318i E30
Kraj: Košický
Bydlisko: Trebišov

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 19:24

tie dutiny aj mna zaujimaju tiez stale o tom pocuvam ... inak vela stastia zelam .dufam ze to bude cukor
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 20:44

Vnutra prahov, za lemami zadnych blatnikov z kufrovej casti, vnutra nosnikov, spodky dveri za tapacirmi, zdvojene vystuhy kapoty a kufra... Proste vsade kde sa dostanes je tam dutina a moze tam ostat stat alebo nakondenzovat voda :)
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
e30maniac
Príspevky: 221
Registrovaný: 14.7.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Buglovce

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Štvrtok, 20. Februára 2014, 21:11

nieco podobne som riesil s tou hrdzov: vyrezavat hrdzave veci nieje problem vyrabat si nove zaplaty to by malo ist ak mas na to naradie ale ak ti mozem poradit s tym zvaranim mozes to bud zvarat bodovo ze si to nafalcujes a druhu stranu nadierkujes tu by pri tomto zvarani nemalo dochadzat k tomu ze ti to nebude ohybat alebo stahovat plech ak ano doklepes ale takyto zvar sa vecsinou zalieva karosarskym cinom aby ti to po nagytovani po nejakom case nepopraskalo.Ale da sa to zvarat aj po celej dlzke aby si tam nemal ziaden preruseny zvar ,zvara sa to pomaly striedavo aby si to moc neprehrieval,zakladom uspechu je pomaly brusit nizkymi otackami aby ti ten zvar nedostaval farbu,ved vies ked brusis plech dostava modru farbu toho sa treba vyvarovat.najlepsia je na to vzduchova bruska z regulaorom. a ked uz by sme mali ist fakt hlbsie tak potrebujes CO2 na ktorej sa da regulovat hlbka korena zvaru + vyber kvalitneho drotu,na drote netreba setrit,Lacne droty robia vescinou velmi tvrdy zvar ktory pri klepani praska.
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Utorok, 25. Februára 2014, 21:39

Tu je potvora...... sľúbená foto :thumbup:
Prílohy
562399_1.jpg
562399_1.jpg (50.66 KiB) 1929 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
e30maniac
Príspevky: 221
Registrovaný: 14.7.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Buglovce

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Utorok, 25. Februára 2014, 21:47

zober te puklice,a trenuj si s nimy hod do dialky, alebo napis adresu a poslem ti origo bmw
 
Mr_Boomer
Príspevky: 206
Registrovaný: 15.10.2011
Auto: e30 318is
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Holíč

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Utorok, 25. Februára 2014, 22:01

e30maniac napísal:
zober te puklice,a trenuj si s nimy hod do dialky, alebo napis adresu a poslem ti origo bmw


:thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Streda, 26. Februára 2014, 07:02

to bodyčko by som zvnutra odstranil vsetko, nechapem preco to tam niekto natieral, aby kamienky neobijali farbu v interieri? :mrgreen: Pod bodyckom ti to bude akurat hnit a urcite pod to ten natierac nedal zakladnu farbu
 
SIDE9000
Autor témy
Príspevky: 8
Registrovaný: 28.11.2012
Auto: BMW E30 318IS
Kraj: Košický

Re: [E30 318 IS] Moje prvé auto

Sobota, 3. Mája 2014, 17:03

Po dlhšej odmlke pridávam zopár fotografií ako pokročili práce na tricke. Čo sa týka plechariny všetko je na mieste, dvere a blatníky nastavené zostáva nastaviť kapotu aby lícovala s blatníkmi (zatiaľ netuším ako). Auto je skoro celé strieknuté základom , no ešte ostáva je***** so zadným blatníkom, ktorý bol búraný, takže tak aby nebolo nič vidieť ma čaká ešte pekná robota. Ako som spomínal auto ide do plastidipu, sám som neskutočne zvedavý ako to bude vyzerať, farba je už doma a je to odtieň frozen gray. Interiér tak isto z väčšiny v aute okrem stredovej konzoly (rozhodujem sa či ponechať hydraulickú ručku a stredovú konzolu nejak upraviť a dopasovať alebo ju vyhodiť a dať späť klasickú a pekne to tam poskadať). Problémom je naďalej ohnuté zadné čelo okolo výfuku, ktoré bude treba vyrezať a navariť nový kus, no odmietam kupovať celé zadné čelo takže hľadáme darcu (ak niekto niečo máte budem rád).

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných