... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
mmracing.sk
 
Bando
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.4.2012
Auto: E53
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 07:31

Písal som to aj , auto mám 4/2003 čiže utrhnutá nápravnica nebola a v priebehu 1/2 roka som vymenil dve sady silentov, samozrejme najskôr komplet PU a potom origo. Dopadlo to nakoniec tak že som kôli ideálnym jazdným vlastnostiam skombinoval origo a PU. Porovnával som dokonca tuhosti jednotlivých silentov na druhej nápravnici, ktorú som mal zloženú mimo auta takže nie je to žiadny výplod ale reálna skúsenosť. Niektoré PU na zadnú nápravu skrátka nepatria, rozpisoval som to dokonca aj tu v jednej téme.
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 11:11

Ja za seba mozem povedat ze mam komplet vymenene za PU, na spodok isli komplet tlmice a pruziny HR a ulozenia a tiez HR stabilizatory s ulozenim okrem mozno dvoch silentov nemam uz v ramci podvozku nic "gumene". Na aute to vozim uz cez dva roky a zatial som nemal jediny problem a preto mi to nejde do hlavy.... ktore silenty konkretne by si nenahradil PU? Lebo takto je tazke povedat ze co to stvaralo a preco...
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 11:11

Ja za seba mozem povedat ze mam komplet vymenene za PU, na spodok isli komplet tlmice a pruziny HR a ulozenia a tiez HR stabilizatory s ulozenim okrem mozno dvoch silentov nemam uz v ramci podvozku nic "gumene". Na aute to vozim uz cez dva roky a zatial som nemal jediny problem a preto mi to nejde do hlavy.... ktore silenty konkretne by si nenahradil PU? Lebo takto je tazke povedat ze co to stvaralo a preco...
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Bando
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.4.2012
Auto: E53
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 17:06

Nehovorím že auto bolo nestabilné alebo že by extrémne plávalo ale nebolo to čo som čakal. Minimálne vonkajší silentblok horného hliníkového ramena by som dal origo + spodné rameno celé do gumy. Na hornom ramene je originál guľový čap resp. unibal, ktorý nemá vôle v priečnom smere oproti PU. Hlavne tieto vonkajšie silenty v PU svojou konštrukciou už z princípu nemôžu byť tuhšie ako originálne gumenné. Tu máš jednu foto pre ilustráciu, spodné ramená žial nemám odfotené.
Prílohy
IMGP1564.JPG
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 17:13

Rozumiem tomu co si napisal, kazdopadne to ze ma silent obal z kovu ho este nerobi stabilnejsim a ideal by bol kovovy obal a polyuretan vo vnutri.
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Bando
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.4.2012
Auto: E53
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 18:04

Ešte raz, unibal alebo guľový čap je oceľový čap v ocelovom alebo silónovom lôžku. To znamená že v jednom smere nemá žiadnu vôľu narozdiel od týchto PU ktoré umožňujú pohyb vo všetkých smeroch. To je to isté ako keby si dal PU namiesto čapov riadenia- riadenie by bolo gumenné a nepresné.
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 18:31

Bando napísal:
Nehovorím že auto bolo nestabilné alebo že by extrémne plávalo ale nebolo to čo som čakal. Minimálne vonkajší silentblok horného hliníkového ramena by som dal origo + spodné rameno celé do gumy. Na hornom ramene je originál guľový čap resp. unibal, ktorý nemá vôle v priečnom smere oproti PU. Hlavne tieto vonkajšie silenty v PU svojou konštrukciou už z princípu nemôžu byť tuhšie ako originálne gumenné. Tu máš jednu foto pre ilustráciu, spodné ramená žial nemám odfotené.


takto nejak som to aj ja pochopil, keď mi to Flasho vysvetloval, aj ked je stále otázne prečo s tým Jozko nemá žiadne problémy a ty si musel meniť na 2x :-s
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Bando
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.4.2012
Auto: E53
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 18:47

Meniť som nemusel, auto chodilo normálne ale nebol som spokojný stým ako zadok sedel na ceste. Nebolo to nič tragické ale sľuboval som si od polyuretánov že auto bude "chodiť ako po kolajniciach" a od toho to malo na hony ďaleko. Mal som súčasne rovnaké auto s rovnakým motorom ktoré malo 400tkm s pôvodnými starými stvrdnutými silačmi a sedelo oproti PU na ceste lepšie. Preto som začal laborovať s kombináciou gumy a PU, tzn. že som porovnával tuhosť jednotlivých ramien s PU a gumou a to čo sa mi javilo ako najtuhšie to som nechal.
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 19:11

Ja som si ale nesluboval od PU jazdenie po kolajach ale skor lepsiu odozvu a presnejsie riadenie... Jazdenie po kolajach ti skor zabezpeci kvalitny podvozok, odklony a siroke gumy ale potrebujes aj kvalitnu cestu lebo uz pri 18tkach ta to vo vyjazdenych kolajach bude vyhadzovat kvoli sirke kola... Co tam mas vlastne obute?
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Bando
Príspevky: 497
Registrovaný: 14.4.2012
Auto: E53
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 19:39

Jazdu po kolajniciach som napísal v uvodzovkách. Gumy mám 225/45 (michelin) predok a 245/40r17 (continental) zadok. Čo sa týka tlmičov tak sú tam origo BMW staré cca 4 roky a odklony riešiť nebudem. Auto je prioritne používané ako rodinné, nechcem z toho urobiť okruhový špeciál.
Chcel som sa len dostať na hranicu možností sériového podvozku a keďže som mal dve identické autá tak som si neodpustil sa stým trochu pohrať aj za cenu vyššej investície.
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Pondelok, 26. Októbra 2015, 19:43

Ved ja sa ani nehadam ani nejako extra neriesim kedze kazdeho kto riesil PU si to pochvaloval a je jedno ci strongflex alebo powerflex... Fakt netusim preco sa ti to deje.
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Felci
Príspevky: 65
Registrovaný: 14.11.2015
Auto: BMW 320d touring 100
Kraj: Trenčiansky

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /strongflexuje

Streda, 18. Novembra 2015, 02:32

Krásne auto , vyníkajúci prístup. Za to že je to pred fl :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust /zimná údržba/

Pondelok, 25. Januára 2016, 19:40

včera sa mi to takto pekne zaokrúhlilo:

1.JPG


nastal teda čas na výmenu oleja. Dal som tam mobil 5w40 - vyskúšame, uvidíme. Keď už bolo auto u doktora, poriešili sa aj brzdy - kotúče, platničky vpredu aj vzadu + komplet ručná. Po odporúčaniach som sa rozhodol pre ATE.

2.jpg
2.jpg (61.72 KiB) 1641 zobrazení
3.jpg
3.jpg (46.92 KiB) 1641 zobrazení
4.jpg
4.jpg (83.21 KiB) 1641 zobrazení
5.jpg
5.jpg (56.97 KiB) 1641 zobrazení


no a samozrejme počas tých najväčších mrazov začala štrajkovať aj baterka. Dobitie pomohlo len na chvílu..týždeň na to sme museli tak či tak núdzovo roztláčať. Rozhodol som sa nakoniec pre vartu silverline 85Ah

6.JPG
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust . . . ako sa máme ?

Streda, 19. Októbra 2016, 00:21

už dosť dávno som nenapísal žiadny refresh ohladom auta, tak teda skúsim zosumarizovať investície (alebo skôr výdavky) plus nejaké fotky čo sa udialo za posledného cca pol roka:

V apríli sa kupovali dve nové letné gumy, ostal som verný Dunlop Sportmaxx RT, nakoľko som s nimi spokojný. Taktiež som nahodil LED žiarovky do hmloviek - síce to v hmle prd pomôže, takže prkotina, ale farba hmloviek teraz viac ladí s krúžkami a aspon to lepšie vyzerá, keď už nič iné :D

1.JPG

2.JPG


Potom niekedy začiatkom júla som si všimol že motor znovu začal "papať" olej. Uvodzovky preto lebo to papanie sa prejavilo zvačšujúcou sa olejovou škvrnou na mieste kde parkujem a kedže som už v minulosti menil separátor, pretesňoval vanos, veko ventilov, olejovú vaňu aj simering na klukovke, po bližšom preskúmaní bol verdikt jasný - tesnenie pod púzdrom olejového filtra ako posledné slabé miesto čo som doteraz neriešil.

3.JPG


Po výmene tesnenia môžem svedomito vyhlásiť že motor nežerie ani netratí olej. Od výmeny tesnenia v júli som najazdil niečo vyše 5000 km a za tú dobu som dolieval 0 (slovom NULA) deci oleja a hladina na riske sa ani nepohla, takže konečne spokojnosť. \:D/

Potom v auguste sa postupne začalo popri tradičnom buchotaní ozývať aj hučanie od diferáku. Najsôr len na 5ke pri 70kmh, potom už aj pri nižších rýchlostiach, no vždy niekde okolo 2000ot. až nakoniec to hučalo stále. Difík išiel definitívne kakať. Dlho som zháňal vhodný kus na výmenu, no nič s pôvodným pomerom 3,38 som nenašiel. Zachovalý kus bez vôle sa nakoniec našiel ale iba s pomerom 3,23 z nejakého automatu teda mierne "dlhší" oproti pôvodnému, čo sa nakoniec po výmene ukázalo ako dobrá voľba. Pri rovnakej rýchlosti otáčky motora jemne klesli, teda výsledný prevod je viac do sily. Oceňujem to hlavne na dialnici, ked pri 130ke motor točí 3500/min oproti cca 3800 s pôvodným diffom. Tak isto aj v meste sa lepšie jazdí predpisových 50 na trojke ako predtým. Jemne mi klesla aj spotreba a celkovo mi to zprevodovanie príde kultivovanejšie oproti pôvodnému diffu.

4.JPG


Len tak btw, v septembri sme sa s mojou najdrahšou polovičkou (snáď mi to teraz kupátko prepáči) rozhodli povedať si svoje áno. Samozrejme BMW v podaní sedmičkovej motokáry nesmelo chýbať. Týmto chcem aj poďakovať Renému zo Zvolena za super svadobný V8 biturbo odvoz.

5.jpg


Október: dni sa skracujú, tma sa predlžuje a treba viac svietiť ! Xenóny už majú tiež svoje za sebou a tak nadišiel čas na renováciu. Už ma nebavilo chodiť večer domov len po pamäti a po hmate. [-( Preleštili sa teda plexi, plus výmena parabol a výbojok. Namiesto nejakých no-name maďarských šmejdov tam išli Philips.
Pred / Po:

6.JPG

7.JPG

8.JPG


Svetlá vyzerajú ako nové, rozdiel je neskutočný, mám teraz pocit, ako keby som mal celý čas zapnuté diaľkové :mrgreen: Nehovoriac o tom že auto opticky slušne omladlo. Na tacháči medzičasom zasvietilo 200 tkm takže sa menil olej, prečistil sa KN filter a tiež sa objednali nové zimé gumy Dunlop winter sport 5, takže radosť z jazdy môže pokračovať aj v zime. 8)

9.JPG

10.JPG
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
 
Užívateľov profilový obrázok
lawbreaker
Autor témy
Príspevky: 159
Registrovaný: 16.7.2013
Auto: BMW E46 320ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK-TN

Re: E46 320ci Orientblau: Schmiedmann exhaust . . . ako sa máme ?

Štvrtok, 27. Októbra 2016, 13:50

dnes absolvovaná STK a EK, čiže znovu na 2 roky pokoj....inak číta vôbec niekto tieto moje sračky, či si tu píšem len tak sám pre seba?
ex: E46 320ci Orientblau
now: Audi A4 B7 Avant 1.8T quattro Lava-gray
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných