... všetko o BMW ...
//MPower napísal:Olej som jazdil Mobil 1 0W40, chladiaci systém ako bol nastavený netuším :) Niekto mi vravel že nie každá 335i ma olejový chladič ale to bolo dávno nikdy som to nezisťoval či to tak je.
ja tam mám originál olej,ale čo tam dávajú neviem (opýtam sa) . Vo štvrtok idem na dalšiu výmenu.
blesk napísal:zabudol si, ze u S65 ma kazdy valec vlastnu klapku, upravene vacky a tusim aj pevne nastavenu volu ventilov (nic z tohto S65 nema co je asi aj logicke, kedze pre turbomotor su tieto veci zbytocne). Nejake X x nejake cerpadlo nema so zavodnym motorom nic spolocne. V tomto musim s Mpowerom suhlasit, nove Mka su uz v podstate civilne oturbene auta a tie veci co su tam akoze navyse oproti S65 suvisia len s oturbenim a s nicim inym. Ono nie je az taky problem motor riadne nafukat a prilepit na to znacku M, ale vyladit atmosferu je o niecom inom.myslim si ze pojem "zavodnejsi" motor je zavadzajuci. Fakty:
S65:
-jedna mechanicky pohanana olejova pumpa
-jedno vodne mechanicky pohanane cerpadlo
-chladic motoroveho oleja
-max otacky 8300ot/min
-dvojhmotny zotrvacnik 21,6kg
-kovane piesty
-kovana kluka
S55:
-2x mechanicky pohanane olejove cerpadlo
-3x vodne cerpadlo (1x mechanicke, 2x elektricke)
-dva vodne okruhy (nizkoteplotny a vysokoteplotny) s 3 tromi chladicmi (jasne jeden okruh chladi vodne IC a turba stale vsak je tu o chladic a o dve vodne pumpy navyse )
-max otacky 7600ot/min
-dvojmoty zotrvacnik 11,6kg
-olejova vana s prepazkou proti odlievaniu oleja pri vacsich g
-2x paralelne palivove pumpy
-kovane piesty
-kovana kluka
z pohladu faktov toci S65 o 700ot viac co vyzaduje vyssie naroky na loziska a mazanie, ostatne komponety motora su podobne riesene alebo este menej u S65 dimenzovane (chladenie, mazanie, odlievanie oleja...) ako u S55