... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: blesk-neM3

Sobota, 22. Januára 2022, 08:45

Gratulujem blesk. Jazdil som toto auto ale ešte pred FL a páčilo sa mi ako zatáča. Som zvedavý ako to neskôr zhodnotíš. Nerozmýšľal si inak nad i30N FL (kde je k dispozícii už aj automat) ? Inak k novej M3/M4, tiež by som si to nekúpil. Ešte min rok sme to testuvali, nehovorím že to auto nie je rýchle. Je rýchle dosť. Ale ten motor to je vysávač.. Keď som prvý krát pridal (pri otvorených klaplach) tak zvuk extrémne podpriemerný až smiešny… Ďalšia vec že na to auto som musel pozerať z špeciálneho uhla aby si mi ako tak páčilo, po F82 mu totálne chýba agresia, jedine kde dobre vyzerá je snáď vzadu. Malo príplatkové karbón keramické brzdy aké som mal aj ja, ale vzadu už bol len 1 piestik a celkovo vyzerali o dosť lacnejšie. Aspoň interiér je konečne o dosť lepší a konkurenčný k Audi a MB. Aj keď v tomto segmente ani aktuálne nie je moc na výber okrem M3/M4 :(
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: blesk-neM3

Pondelok, 24. Januára 2022, 22:11

///MPower: dakujem. Ja som to auto pred kupou jazdil niekolkokrat. Pred FL aj poface.
Co sa tyka N-ka tak som ho jazdil v pred FL verzii nikde na prelome 2018-19 a naraz porovnaval s CTR, ktore to vtedy “vyhralo”. MRS Trophy vtedy nebolo k dispozicii na priame porovnanie a aj cakack nanho bola najdlhsia (neakceptovatelne).
Po FL i30N s DCT prevodovkou v case ked sme to ruesili nebolo k dispozicii a dodavie doby bola info +6 mes (s vysvetlenim ze netusia kedy realne a ze kludne to moze byt aj 9 mesiacov). Manual vtedy prisiel prvy na import a nebol k dispozicii este na testovanie, len sa dalo donho sadnut a poprdkat si. Avsak uz usadnutie do N-ka vo mne nevzbudovalo zdaleka take sympatie. Priplatkove sedacky po FL s integrovanou opierkou su sice velky pokrok a su aj nizssie ako v pred FL, ale stale sa sedi skor “na aute” ako “v aute”, Infotainment je vyrazne lepsi a krajsi (pred FL mi ukrutne vadil jeho plastikovy ramik a nevzhladne tlacitka na urovni najnizssej triedy). Novy je povedzme uchadzajuci. Ale nie som fanda nalepenych lacnych tabletov na palubke. Co zostalo po starom: Tapacir dveri, madla, klucky-rovnaky lacny hnus ako v zakladnej i30. Detto palubka s tvrdou plastikovou listou napriec palubkou. Stredova opierka papundekelova hybajuca sa nevzhladna vec, s deklom positym lacno vyzerajucou kozenkou, bez moznosti nastavovania… Velmi otrasne hrajuce audio, to snad uz horsie ani nejde…
V MRS Trophy sa proti tomu sedi hlboko v kasni, posed pre mna prakticky dokonaly. Celo-Alcantarove sedacky Recaro su lahodka a povinne by som ich daval do kazdeho sportoveho auta. Stredovy tunel je absolutne pevny, s podsvietenym LED pasikom (da sa nastavit farba podsvitu), Alcantrou posita laktova opierka s posuvom, vzadu vyduchy klimatizacie s nastavovanim, 2xUSB, 1x cigaretova zastrcka (i30N rovnako ako v beznej i30 - nic holy hnusny lacny plast (ziadne vyduchy, ziadne USB…) dverne vyplne su viac tapacirovane a uz na dotyk daleko lepsie spravovane a bohatym calunenim dobre utlmene, v hornej casti opat nastavitelne LED podsvie. Po FL infotainment dostal 9,3” krasne do palubky zasadeny display so sklom s vybornym rozlisenim… Presadnutie z i30N do MRS je ako pressdnut Fabie do Passatu. Proste vsetko rad radom krajsie, lepsie spracovane, a famozne Recara ako ceresnicka.
Co sa tyka exterieru, tak i30N nie je skarede, vcelku sa mi designovo pozdava. Ale ked sa vedla pozrem na MRS Trophy v Sirius Yellow a na kovanych Fuji light diskoch, tak i40N vyzera ako seda myska. Navyse “sportove” efekty su na nom take trochu opat “lacne” napr cervena linka okolo spodnej casti auta a fejkovy “difuzor”
Co sa tyka jazdy:
i30N (porovnavam s pred FL) posobilo od prvych metrov civilne (okrem zvuku z vyfuku) co nemusi byt zle, ale riadenie MRS posobi vcelku znatelne ostrejsie a s vyraznejsou spatnou vazbou od kolies. Pruzenie Trophy je nieco co by som odporucal kzdemu skusit. Tuhe to ano, ale to ako filtruje ked sa nabehne na nerovnosti a kolesa ako kopiruju nerovnosti bez buchania a odliepania od povrchu - je v tom nieco silne sofistikovane a pre mna az lahodne. Pred FL i30N v komforte bolo jak na vytecenych tlmicoch. Stale kasna dokmitavala a vodic s nou. Pri rychlejsej jazde na nerovnostiach kolesa v comforte buchali a odskakovali, v sporte to bolo pre mna lepsie, ale vzedy to auto posobilo snad este tvrdsie ako MRS Trophy. Po FL urcite este vyskusam ked bude prilezitost, myslim si o tom aute ze je schopne a FL dost veci vylepsil a vraj aj do nejakej miery nastavenie podvozku (dost urobia uz len tie lahsie disky). Ale vyssie uvedene hodnotenie robi apson pre mna z i30N auto druhej volby (ak nie tretej). Jazdecky pri nakladacke patri k spicke, ale pre mna je to hodne aj o tom ako sa v tom citim kazdy den.
Naposledy upravil/-a blesk v Pondelok, 24. Januára 2022, 22:15, upravené celkom 1 krát.
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: blesk-neM3

Pondelok, 24. Januára 2022, 22:12

inak pardon za strasny elaborat
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: blesk-neM3

Utorok, 25. Januára 2022, 14:57

Po tebe je vždy zaujímavé čítanie👍. S tými sedačkami recaro v Megane musím súhlasiť, sú výborne, dokonca lepšie ako v Nissane GT-R čo nerád priznávam :) take sedačky asi neponúka žiadny iný HH. Čo sa týka i30N tak reálne som to auto nikdy nejazdil, len z počutia som naňho počul pozitívne reči. Ale čo sa mi na tom aute páči je zvuk, tam sú asi bezkonkurenčný medzi ostatnými HH. Ale tak nečudujem sa že MRS je technicky lepšie auto, už predchádzajúci MRS bol na tom dobre, to sa nedá hneď prekonať s prvou generáciou nového auta. Napis potom zrovanaie s CTR :)
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: blesk-neM3

Utorok, 25. Januára 2022, 15:33

Ono prave podvozok je asi to v com Renault Sport vzdy exceloval. Podvozok nie su samozrejme len tlmice a pruziny ale je to komplex: pruzina+tlmic+dorazy, horne ulozenia, nastavenie geometrie, tehlice, ich kinematika, geometria ale aj tuhost podvozkovych dielov. MRS od prvej generacie pouziva tehlicu - hlinikovy odliatok s lisovanymi loziskami a geometriou co znizuje torque steer, do toho tuhe hlinikove odliatky prednych ramien, a v neposlednom rade aj spravne odladene a zvolene silentbloky nielen v ramenach, a ulozeni naprav, ale aj uchytenie riadenia, motora a prevodovky do kasne. To vsetko v sumare dava jazdne vlastnosti ale aj feeling. Napr ked sa zvolia tuhsie pruziny a dohana sa komfort maksimi silentblokmi, tak pri odjazde z miesta skacu predne kolesa (v konecnom dosledku zle rozjazdy a trakcia ale aj buchanie - to robi CTR 10.g, Cupra. Audi S3..., ale MRS vobec). Taktiez to zhorsuje aj makke ulozenie motora a prevodovky. (tvrde je jednoduche dat, ale bude to triast kasnou). V neposlednom rade makke silentbloky menia pocas zatacania kinematiku naprav, co zhorsuje citatelnost auta, ale na zadnej naprave sa vyuziva aj tak ze sa ulozi naprava do makka a auto ked sa pusti v zakrute plyn, tak naprava v tom momente uhne a sprava sa ako natacacia a auto utrhne zadok, lebo sa to deje nahle. V tom je riadene plynule natacacia naprava, ak je dobre spravena podla mna aj citatelnejsia.

Co sa tyka porovnania s CTR:
CTR je zabavne ked sa s nim ide cim rychlejsie a zabava je o tej az absurdnej rychlosti. Je xtremne stabilne a zadok prakticky nic nerobi, len nasleduje predok. Musi sa az brutalne vyprovokovat aby sa nieco dialo. Zvuk od vyfuku v serii je dost hrozny (dychavicny vysavac) zmena na aftermarket ako som mal -Greddy Supreme (vyborna kvalita spracovania), zlepsi sice a zvuk dost vyrazne, ale velmi skoro to zacne obtazovat, lebo v najbeznejsich otackach - 2500-5000 neprijemne duni. Okolo 3-3500 je to najhorsie a to je akurat dialnicne tempo. Otrasna kvalita laku - snad kazdy den pribudne nejaka dobka od kamienku. Extra otrasne audio - skoro tak zle ako v i30N.
Nizka hmotnost auta (odvazene necelych 1400kg s plnou nadrzou bez vodica), vzhldom na velkost je vykupena dojmom, ze to je tak trochu papundekel. Dvere nie su moc vytlmene a ich zvuk zatvarania nie je nejaky moc lahodny:-) Palubovka je taka tenka skrupinka. Pobuchanim po nej sice nerezonuje a povrch je makceny, ale citit ze to je tenucke a silnejsie pobuchanie uz vyvolava rozne zvuky. Zadne sedacky su calunene ciernou velmi lacno vyzerajucou latkou. Predne su super- cervena alcantara, aj dverne vyplne a laktova opierka-tam je zas tmavo siva alcantara to je tiez pekne, stredovy tunel vsak nie je tak pevny ako v Megane.
CTR som mal dve vyhrady k jazdnemu prejavu.
1.obcasne skrtnutie o zuby medzi 1-2. Velmi obcas zaseknutie v kulise 3-4.
2.Pri nakladacke pravotocive zakruty a nerovnosti pod plynom - silne buchnutie od LP kolesa zrejme doraz cez silentblok (napr na Babe v jednej zakrute skoro vzdy) - nebolo to ale jama a doraz tlmica.
CTR ma celkovo jazdny prejav ostrejsi, rejsovejsi od volantu ako i30N, ostrost na volante je porovnatelna s MRS Trophy s tym ze Trophy ma o nieco viac citu v riadeni a CTR v rezime R ma riadenie nastavene uz dost do tazka co je fajn na rychle obluky, ale na slalome sa javi potom na riadeni ako pomalsie ako MRS Trophy. Celkovo posobi MRS Trophy aj v mensich rychlostiach a utiahnutejsich zakrutach agilnejsie.
V comfort mode je CTR na bezne jazdenie super, len sa treba vyhnut vacsim nerovnostiam a dieram, ale aj roletam, tam to pusti az na dorazy a rana je to potom strasna az som mal pocit ze aj na vcelku beznej nerovnosti akych je na cestach kopa, ze som nieco mohol aj poskodit, tak som zo zaciatku vystupoval a pozeral ci som disk nechytil ale nikdy nic. MRS Trophy ma ovela viac “rally” podvozok a zatial mi nikde nebuchlo natvrdo. Kombinacia dobre zvolenych silentblokov, hornych ulozeni a hydraulickych dorazov je podla mna viac super, ako nastavitelne sportove podvozky v komfort mode (aspon v triede hot hatchov).
Infotainment v CTR sa da zvyknut, povedal by som to kulantne asi ze je jednoduchy a funkcny a paci sa mi ze je integrovany do palubky, rovnako ako v MRS.
Ten v MRS po FL je vsak ina galaxia k lepsiemu, rovnako moznosti nastavovania a zobrazovania info. CTR napr nema nikde info o teplote oleja.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 69 neregistrovaných