
- Prvý deň doma.
Tak Vás vítam v novom príbehu na BMW klube. Stručne, jasne, v polovici roka 2011 som sa rozhodol, že si idem kúpiť prvé vlastné auto a začal som trošku viac šetriť. Rátal som že auto kúpim začiatkom roka 2013 v Nemecku, najneskôr v lete, lebo tak mi to vychádzalo po finančnej stránke.
Mal som dosť nejasný názor, čo vlastne chcem, vedel som len že e46, začal som s tým, že chcem určite 3liter, pretože je to ideálny motor, čo má dobrý výkon, super spotrebu a výbornú spoľahlivosť. Veľmi som chcel mať v aute športové sedačky a ešte som pozeral po M-pakete a 4dverovej karosérií. Ceny avšak boli vysoké a ja som už nechcel veľmi čakať a tak som sa rozhodol, že si kúpim teda 2.0d. Ale každý večer som len tak informatívne pozeral inzeráty na príslušných stránkach, kde som narazil jeden večer na zaujímavé auto s veľmi zaujímavou cenou, len že to bolo coupé a jediné čo ma zaujalo bol motor (150kw, 3.0d- okrem toho že auto bolo zúfalo zasraté a špinavé) a cena, avšak sa mi to nepozdávalo a tak som klikal ďalej. Ako dni plynuli prišiel jeden deň a večer som sa kvalitne opil a na druhý deň mi bolo zle a nemohol som spať a už od 6tej som bol hore, poznáte to, človek neustále premýšla, napadlo ma, že mu teda dám šancu a pôjdem ho pozrieť, a to len pre ten motor, pre nič iné. Išiel som si pozrieť číslo a zbadal som, že auto je ešte o 500eur lacnejšie a to už bola ozaj cena viac než lákavá. O 8:01 som tam volal a ten pán bol celkom slušný, len mi jeho hlas pripadal ako taký olašský (chápete čo chcem povedať). Tak som si zobral kamoša a išli sme ho pozrieť, na moje prekvapenie, už keď som ho videl, tak som si povedal, ,,no do prčic, to keď nebude mať dáku vážnu vadu, bude to ťažké povedať nie´´ riešil to so mnou prostoreký ale pohodový pánko, auto naštartoval ( čo aj trvalo a nevyzeralo dobre, lebo auto stálo dlhšie) motor znel príjemne, a to bolo pre mňa dôležité, lebo ja potrebujem auto na vozenie a nie aby mi stálo pokazené na dvore, pravdu povediac ostatné ma ani nejako nezaujímalo, len či nie je doslova zvarené z troch alebo kradnuté. Vyzeralo to v poriadku a bonus bol, že ho poznal jeden môj kamarát, že to auto videl behávať pravidelne v tom meste.
Malo síce chyby ako strelený hlavový airbag, trošku poškodenú kožu (bočnicu) na sedadle šoféra, bolo poriadne špinavé, tlmiče a ramená na predku to už mali dávno od našich ciest zrátané, trošku chrčalo ložisko spojky, chýbalo zadné logo a namiesto neho tam bola nalepená živicová nálepka (ešte aj do kriva :)) a zjazdené pneu. Nebál som sa žiadnej z nich, pretože už pár rokou sa hobby venujem autám a aj keby, tak si ho dám urobiť v servise. Ešte mi dokonca spustili z ceny (bola takmer za polovičnú hodnotu auta v normálnom stave) a tak som už nemal čo riešiť, bolo len treba vybaviť jednu veľmi dôležitú administratívnu vec a ešte ten večer som išiel domov vo svojom prvom BMW

.
Ako prvé som hneď riešil servis keďže BC ukazoval: Oil service - 38 500. Áno, čítate dobre, motor a auto nemal servis takmer 70.tis km a aj posledná zapísaná prehliadka bola v BMW BB pri 160tis km. A veru že to bol pohľad na tie filtre, olej a motor. Vymenili sme olej, pobehal som na aute cca. 150km a potom sme vymenili olej aj filtre (vzduchový, palivový, olejový), opravil som si sám tapacír po strelenom airbagu a vymontoval Nokia bluetooth a ešte takú čudnú navigáciu, čo sa mi nepáčila, a zabralo to riadne veľa času. Dve noci sme ho celé čistili a leštili (disky boli celé žlté). S kamarátom sme vyhodili swirl flaps a dali záslepky. Keď už som to mal rozobraté vymenil som si aj žhaviče, dal nové logo, prezul predok a dneska sa mi podarilo zohnať konečne original skrinky kde bola tá navigácia. Odtrhnutý držiak vodiča pôjdem objednať do BMW. Najbližšie ma čaká celá predná náprava aj brzdy, prečalúnenie volantu, nová hlavica páky a oprava sedačky . Moje bendži ma zatiaľ nesklamalo a dúfam že ani nesklame. Potešilo ma, že cestou domov som našiel v aute celú dokumentáciu (okrem bordelu), dokonca aj papiere z roku 2007 o preverení a dovezení a tak isto malo aj všetky klúče. Výhrev elektrických sedačiek ( neviem prečo ale radšej mám manuálne nastaviteľné), tempomat, mult. športový volant a hlavne čierny strop.
Tak som vám v stručnosti opísal ako sa naše cesty spojili a dúfam ze sa tak skoro ani nerozdelia a bude mi slúžiť a budeme to tu pekne aktualizovať ako sa ideme pomaličky prepracovať do tip-top originálneho stavu.