... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
paleccc
Autor témy
Príspevky: 146
Registrovaný: 12.8.2010
Auto: BMW e39 520d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šaľa

e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Štvrtok, 14. Novembra 2013, 23:42

Zakladam tuto temu s prosbou o vysvetlenie vyssieho plniaceho tlaku pneumatik na zadnej (hnanej) naprave.

Dnes som mal taku mensiu slovnu prestrelku so znamym, ktory tvrdil, ze tlakovat e39 na prednej naprave menej a na zadnej viac je blbost. Mal som aj ja nejake argumenty proti, ale nevidim do toho uplne a nechcel som sa velmi hadat so starsim (poznate to :D )...

Cital som si teraz aj prirucku "Jak na to BMW E39" kde je iba tabulka tlakov, ale nie je tam napisane z akeho dovodu je na prednej naprave vacsi tlak a na zadnej mensi... Vedel by mi niekto dat presnu odpoved???
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Piatok, 15. Novembra 2013, 07:33

keďže bmw má rozdelenie hmotnosti cca 50/50, tak ja osobne fúkam všetky 4 gumy rovnako (2,4)
ale keď vozíš bežne ľudí na zadnej sedačke a ťažšie veci v kufri, tak zadné môžeš dofúkať viac
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
msakac33

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Piatok, 15. Novembra 2013, 08:46

Nízky tlak na prednej náprave spôsobuje nedotáčavosť, nízky tlak na zadnej náprave naopak pretáčavosť vozidla.Preto BMW ma rozdielne tlaky na napravach, nizsi vpredu, vyssi vzadu, je to kvôli prilnavosti nakolko mas motor vpredu a pohon vzadu....ludovo povedane, znizuje to pretacavost auta ( k comu prispieva aj predpisane nastavenie odklonov a priklonov ).

Do uvahy treba brat aj to, ze v pneumatikach sa po zahriati jazdou zvysi tlak a to cca o 2 desatiny a tym ze je predok viac zatazeny ( motorom ) tak sa predne pneu zahrievaju rychlejsie a na vyssiu teplotu ako zadne.
 
Užívateľov profilový obrázok
paleccc
Autor témy
Príspevky: 146
Registrovaný: 12.8.2010
Auto: BMW e39 520d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šaľa

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Piatok, 15. Novembra 2013, 21:59

msakac33: to vysvetlenie znie celkom logicky. mna to zaujima ale este trosku detailnejsie... z hladiska fyziky. preco nizsi tlak na zadnej naprave sposobuje pretacavost? a preco nizsi tlak na prednej zase nedotacavost?

a k tomuto celemu sa pripaja este jeden faktor... to ze pri akceleracii prechadza tazisko, resp. vaha auta viac na zadne kolesa... tak ako pri brzdeni zase naopak na predok...

normalne uvazujem nad tym, ze napisem niekde do bmw, nech daju nejake stanovisko :D
 
msakac33

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Piatok, 15. Novembra 2013, 22:15

v zaklade plati: nizky tlak v pneu = nizka prilnavost, vyssie riziko aquaplaningu za mokra
myslim ze tato veta je dostatocnym a jednoduchym vysvetlenim :-s

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných