Caute klubaci.
Po dlhsej dobe som sa odhodlal napisat nieco o mojich bavorakoch.
Moj prvy pokus s BMW bol krasny cerveny compact e36 318ti, ktory som kupil od kamosa a napriek tomu ze bol v dost zubozenom stave, po nejakych investiciach do podvozku sa z neho stal na dva roky verny kamarat. Uzili sme si kopec srandy, ziadne buracky a nezabudnutelne kilometre za volantom v lete aj zime. Ale to uz je minulost.
Dnes by som mal pisat hlavne o mojom novom aute. Takze tu to je:
Ked som zacal vyberat nove BMW mal som len par podmienok po skusenosti s predoslymi autami.
1. Nechcem compact (chcel som povodne coupe alebo sedan - kvoli kufru)
2. Musi mat 6 valcov (chcem predsa pravoverne BMW)
3. Nesmie byt cierne (nemam garaz s hadicou, inak by mi nebolo caste umyvanie proti srsti)
Nakoniec to dopadlo presne naopak a prezradim uz teraz, ze som aj tak nadmieru spokojny.
Takze mam cierneho, stvorvalcoveho compacta.
Nemozem vynechat malu vsuvku o samotnej kupe. Videl som toto leto asi vsetky benzinove bavoraky v slovenskych inzeratoch, niekolko z nich som bol aj pozriet. Mal som na kupu auta rozpocet, ktory bol o nieco vyssi ako priemerna cena starsich e46 v benzine, cize som nemusel nutne pozerat len tie najlacnejsie kusy. Chcel som auto ktore bude pekne na pohlad a nebude mat nejake zavazne muchy (rozmlateny podvozok nepovazujem za vaznu muchu v podmienkach nasich ciest). Vacsina aut co som videl boli na fotkach krasne, alebo aspon pekne, ale po prichode k autu ma casto chytalo nutkanie na zvracanie.
Po nasadnuti do niektorych z nich to bolo este horsie, rozmrdane, vylietane, stocene zumpy. Zlikvidovane a zahnojene interiery, motory oblvane olejom, v jednej 320ci si majitel nedal ani namahu doliat vodu do chladica a to som sa ozval den vopred ze pridem....proste cista zverina. Po obhliadke asi 5-tich kusov som bol definitivne vylieceny z BMW a bol som skusit jednu Mazdu 6 prvej generacie. Papierovo to vyzeralo v pohode auto - 2liter 105kw....previezol som sa a zase som bol vylieceny. Nieje to zle auto, ale chybala mu iskra.
Cely tento cas straveny hladanim a zbytocnymi obhliadkami som mal v merku jeden Compact, ktory vyzeral vazne k svetu, krasny stav aj vybava. Kedze uz vsetko ostatne zlyhalo, zavolal som dnes uz byvalemu majitelovi (tymto ho srdecne pozdravujem) a dali sme sa do reci. Zjavne som narazil na pribuznu dusu, zanietenu pre BMW a potesenie z jazdy. Prehodili sme par slov a po nejakych nezavinenych komplikaciach sme sa konecne stretli. Skratim to, pan majitel aj auto ma doslova ocarili. Auto bolo naozaj krasne, vsetko v krasnom povodnom stave, zachovale, pedantne udrziavane v uzasnej vybave. Majitel sa autu s laskou venoval, nesetril na nom. Tymto mu musim vzdat vsetku moju uctu.
Nasledovala skusobna jazda, potom dlhy a zaujimavy rozhovor o historii auta, prehliadka dokladov....nechcel som verit vlastnym ociam, vsetko bolo priam dokonale. Cenu som uz nemal to srdce zjednavat, tomu auto nebolo co vytknut. Nastastie som tam bol aj s kamosom a ten zachoval chladnejsiu hlavu a zjednal lepsiu cenu, majitel este pridal plnu nadrz aby som bol spokojny. Nevedel som sa z toho chvilu spamatat, po predoslych skusenostiach to bolo ako sen.
Takze dnes uz to su 4 mesiace co mi to auto hovori pane, zazili sme spolu 5000km a zatial si neviem predstavit nic ine (myslim na auto, samozrejme) co by ma mohlo uspokojovat viac ako moj compact. Iste, nieje to 6 valec (skusil som a je to pekna hracka) ale jazdim skoro vylucne v meste a 140 konikov mi vcelku sadlo. Motor ide krasne do otacok a ma slusny zatah uz od 2000rpm, je tichy (snad az moc) a auto si ma hycka svojou tucnou vybavou.
Za isty kompromis povazujem 17 palcove pneu, ktore su na nasich cestach nie uplne idealne obutie, zato ked sa vydam na rakuske cesty, nemozem povedat ze by boli zle.
Na rozmere 225/45 je auto trosku udrncane a mam casto pocit ze ukrutne trpi na slovenskom asfaltovom pekle, moje usi trpia spolu s podvozkom.
Myslim ze na nic ine sa stazovat nemozem, dokonca ani objem kufra nieje vobec zufaly. Jedina chybicka krasy su nekonecne dlhe bocne dvere, ktore su fakt problem v uzkych priestoroch. Ale to je udel vsetkych trojdverakov a ich majitelov.
Par slov k vybave.
Auto je snad v plnej palbe okrem stresneho okna, vyhrievanych sedaciek a zadnych okienok v elektrike. Vsetko ostantne tam je, vratane cierneho stropu, ciernych ladviniek, el. sportovych sedaciek v polokozi s pamatou, originalne radio s navigaciou a wechslerom....... digitalna klima, hlinikove pedale, cierne velurove koberceky s hlinikovymi detailami, podsvietena radiaca paka, xenony atd.....
Motor je vacsine z vas asi dobre znamy 2 liter so 105kw. Pri porovnani s predoslym 1,8l 103kw je ovela lepsi na kazdodenne jazdenie, uz som spominal krasny zatah odspodu a pekna gradacia vykonu vo vysokych otackach. Na druhej strane sa mi stary motor zdal pri otackach nad 3000 vybusnejsi so surovejsim zatahom a riadnym rachotom, kym tento je az prehnane tichy aj v cervenom poli. Nemal som zatial moznost na priame porovnanie tychto dvoch aut pri sprinte z miesta, mozno ide novsi motor lepsie, ale celkova kultivovanost celeho auta potlaca ten surovy chrakter co si pamatam z predosleho compactu. To je trosku skoda, obcas mi to chyba.
Nemozem nespomenut aj cca 200kg rozdiel medzi tymito autami, co isto tiez urobi svoje s dynamikou auta. Samozrejme e46 je ta tazsia z dvojice.
No to je na dnes snad vsetko, pridam par fotiek a prajem prijemny vecer.
Filip