... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
eddy159
Príspevky: 139
Registrovaný: 15.2.2008

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Streda, 25. Septembra 2013, 21:41

Ja by som navrhoval postup: Vybrat sviecky ak su zahadzane olejom na 1 a 2 valci je tam problem so separatorom a odmeral by som kompresiu. Neviem ako ine meral som zatial na dvoch m54-kach. Jedna mala okolo 10-11. Moja nechcel som tomu verit ale je to tak 14-15. Budete si myslet ze neisom normalny ale ten prvy mal okolo 240 000. A ten moj ma 364000. Auto chodilo pravidelne do BMW v nemecku a davali tam olej az do poslednej chvile 0w30. Ja som tam dal 5w40 mobil 1. Cital som tu na fore jeden pribeh kde chalan vymenil separator simeringy na ventiloch kruzky prakticky skoro komplet go motora a aj tek mu zahadzovalo olejom 2 valec len neviem ako to nakoneic doriesil.
 
Užívateľov profilový obrázok
thomaso
Príspevky: 96
Registrovaný: 8.3.2013
Auto: BMW 330i E46
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 18:00

moje ma nabehane nejakych 183 tis. separator vymeneny a jedna sviecka myslim ze 1. bola komplet cierna. asi vymenim vsetky a skusim ten Mobil 1 5W40, uvidime...


eddy159 napísal:
Ja by som navrhoval postup: Vybrat sviecky ak su zahadzane olejom na 1 a 2 valci je tam problem so separatorom a odmeral by som kompresiu. Neviem ako ine meral som zatial na dvoch m54-kach. Jedna mala okolo 10-11. Moja nechcel som tomu verit ale je to tak 14-15. Budete si myslet ze neisom normalny ale ten prvy mal okolo 240 000. A ten moj ma 364000. Auto chodilo pravidelne do BMW v nemecku a davali tam olej az do poslednej chvile 0w30. Ja som tam dal 5w40 mobil 1. Cital som tu na fore jeden pribeh kde chalan vymenil separator simeringy na ventiloch kruzky prakticky skoro komplet go motora a aj tek mu zahadzovalo olejom 2 valec len neviem ako to nakoneic doriesil.
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Piatok, 27. Septembra 2013, 19:08

Pretesni ventildekel. To je prva vec, ktoru by som riesil. Generalku si nechaj nakoniec. Separator si menil aj komplet s hadicami ? Este si pozri, ci mas v poriadku hadicku, ktora ide zo separatora nazad do olejovej vane. Kazdopadne, mal by si citit smrad spaleneho oleja, ak to pada na heat shield nad zvodmi popripade na blok motora. Nie kazdy vie ten pach rozoznat ale skus byt viac senzitivny.

Co sa oleja tyka, 5w40 tam nechaj a castrol tam NELEJ. Zbytocne vyhodene peniaze. Svieckami to taktiez nebude takze ostava ti VCG (Valve cover gasket - mozes si to googlit podla tohto nazvu najdes vela odkazov na zahranicnych weboch).

Este by som si na tvojom mieste prestudoval toto : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=882732

Takze citaj, pretesni VCG (cca 30e stoji tesnenie a nezabudni kupit aj tesnenia pod skrutky. Ekofresh ti to objedna takze sa obrat nanho) a potom budeme mudrejsi.

Poprosim admina/moderatora, aby tento link zavesil medzi sticky (ak sa tam este nenachadza).
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
BinKooL
Príspevky: 340
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW E39 & E65
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Österreich

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 1. Októbra 2013, 08:53

neboj, mam v merku ;)
Alles unter 6 Zylinder ist assi!
BMW E65 (730d)/ BMW F01 (750liX) / BMW E65 (730d) >EX BMW E53 4.4i >EX BMW E38 740iA >EX BMW E46 330iA
 
Užívateľov profilový obrázok
thomaso
Príspevky: 96
Registrovaný: 8.3.2013
Auto: BMW 330i E46
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 15. Októbra 2013, 13:40

únik oleja je vyriešený. U mňa to piškalo na tesnení olejového filtra + hadička čo ide o Vanosu. Po diagnostike sa ale objavil ďalši problém. Vanos nedosahuje koncové polohy. Mechanik vravel, že je zrejme zle poskladaný... Takže stačí rozobrať, pretesniť a hotovo? Pocitovo okrem nepravidelného voľnobehu za studena motor šlape veľmi dobre.

michaltt napísal:
Pretesni ventildekel. To je prva vec, ktoru by som riesil. Generalku si nechaj nakoniec. Separator si menil aj komplet s hadicami ? Este si pozri, ci mas v poriadku hadicku, ktora ide zo separatora nazad do olejovej vane. Kazdopadne, mal by si citit smrad spaleneho oleja, ak to pada na heat shield nad zvodmi popripade na blok motora. Nie kazdy vie ten pach rozoznat ale skus byt viac senzitivny.

Co sa oleja tyka, 5w40 tam nechaj a castrol tam NELEJ. Zbytocne vyhodene peniaze. Svieckami to taktiez nebude takze ostava ti VCG (Valve cover gasket - mozes si to googlit podla tohto nazvu najdes vela odkazov na zahranicnych weboch).

Este by som si na tvojom mieste prestudoval toto : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=882732

Takze citaj, pretesni VCG (cca 30e stoji tesnenie a nezabudni kupit aj tesnenia pod skrutky. Ekofresh ti to objedna takze sa obrat nanho) a potom budeme mudrejsi.

Poprosim admina/moderatora, aby tento link zavesil medzi sticky (ak sa tam este nenachadza).
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 15. Októbra 2013, 13:47

S tou krajnou polohou ti prajem vela stastia. Rozoberalo sa to uz aj tu na fore.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
thomaso
Príspevky: 96
Registrovaný: 8.3.2013
Auto: BMW 330i E46
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 15. Októbra 2013, 14:58

idem sa v tom hrabať... \:D/

michaltt napísal:
S tou krajnou polohou ti prajem vela stastia. Rozoberalo sa to uz aj tu na fore.
 
Užívateľov profilový obrázok
Darkness
Príspevky: 277
Registrovaný: 25.7.2011
Auto: X5 3.0D
Kraj: Bratislavský

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 22. Októbra 2013, 13:30

Môj tiež začal teraz papat olej a ked stojím v zápche tak vnútri cítim smrad spáleného oleja, v servise mi povedali že tesnenie pri ventiloch co môže byt lebo to ešte nikto nerozobral a auto ma 11r
Ináč zospodu pod spolujazdcom je vidieť olej na spodku auta ... Že z vrchu tečie
EX e-46 330xi
pribeh
post1064004.html#p1064004
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Utorok, 22. Októbra 2013, 14:06

tak pridam sa aj ja
mal.som tiez 1l na 1000km
vymena ventidekla tesnenia, dva krat, raz bolo zle zlozene (uz som to raz pisal kto za to moze...)
vymena komplet hadic okolo olejovehl separatora vratane jeho
olejova vana neprepusta
preplach asi 3x a 1x pouzity sajrajd na utesnenie - toto mi pred chorvatskom pomohlo, ale opat zacina niznut olej
ale ako pise chalan hore ako to vyriesil, mne tiez tecie od hadice z vanosu, nemal som cas zhanat tesniaci kruzok, poriesim, skusim este pokukat okolo olejoveho filtra
olej 5w40 celu dobu co ho mam, uz som zvazoval 5w50

no uvidime :)


darkness, vymen tesnenie ventil dekla, kvapkq ti na zvody preto citis smrad
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
thomaso
Príspevky: 96
Registrovaný: 8.3.2013
Auto: BMW 330i E46
Kraj: Košický

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Streda, 23. Októbra 2013, 15:03

akú značku oleja dávaš?

m4x napísal:
tak pridam sa aj ja
mal.som tiez 1l na 1000km
vymena ventidekla tesnenia, dva krat, raz bolo zle zlozene (uz som to raz pisal kto za to moze...)
vymena komplet hadic okolo olejovehl separatora vratane jeho
olejova vana neprepusta
preplach asi 3x a 1x pouzity sajrajd na utesnenie - toto mi pred chorvatskom pomohlo, ale opat zacina niznut olej
ale ako pise chalan hore ako to vyriesil, mne tiez tecie od hadice z vanosu, nemal som cas zhanat tesniaci kruzok, poriesim, skusim este pokukat okolo olejoveho filtra
olej 5w40 celu dobu co ho mam, uz som zvazoval 5w50

no uvidime :)


darkness, vymen tesnenie ventil dekla, kvapkq ti na zvody preto citis smrad
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Streda, 23. Októbra 2013, 17:20

daval som agip
teraz mam castrol, no to som este netusil ako na tom je v skutocnosti castrol dnes, nabuduce bud dam valvoline 5w50 alebo skusim 5w40 od mobilu, fakt neviem
btw, ziaden olej som tam nemal viac ako 5-10t km od kedy ho mam
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
Homie
Autor témy
Príspevky: 14
Registrovaný: 30.9.2011
Auto: e46 330iT
Kraj: Trenčiansky

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Štvrtok, 5. Decembra 2013, 18:43

chalani precital som jedno americke forum a tam sa pisalo o tom, ze po case stvrdnu tesniace kruzky okolo ventilov, co je pri mojom takmer suchom motore takmer jedina moznost, kde moze miznut tak vela oleja. Jedine v motore. Je to casty problem M54 motorov. Kto vie po anglicky, tak tu je zdroj:
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... 447&page=6

Mam 2 otazky:
1. moze sa olej v spalovacom priestore prejavovat aj dakymi problemami alebo horsim vykonom? Zatial to fici ok, jediny problem je, ze dolievam olej. Mam ale pocit, ze za studena ten motor ide lepsie. Mam podozrenie, ze to moze byt tym, ze studeny olej je hustejsi a tym padom este nezasiera spalovacie priestory. Ked sa zohreje, tak sa mi zda byt auto lenivejsie. Ale moze to byt aj tym, ze za studena je asi bohatsia zmes :)

2. robil uz niekto pretesnenie ventilov? Zaujimala by ma cena, pripadne schopny mechanik, ktory vsetko zlozi tak ako ma byt. Urcite sa to da spravit aj bez zhodenia hlavy (bud tak, ze piest na konkretnom valci bude vzdy v hornej uvrati, alebo natlakovanim spalovacej komory meracom kompresie). Samotny material moc drahy nie je, ale roboty je tam asi dost, tak by som rad vedel, ze za kolko je mozne to poriesit.

Diky
 
Užívateľov profilový obrázok
paca
Príspevky: 333
Registrovaný: 21.2.2007
Bydlisko: South Moravia

Re: 330i zerie olej - 1l / 1000 km

Piatok, 6. Decembra 2013, 08:02

jsem kdesi na americkém foru:
Ocelová vložka válce má tloušťku cca 1mm. Za vložkou je síť hliníku, která umožňuje přímý kontakt s chladící kapalinou. Na místě, na které působí nejvíce tlaku, je v horní části válce kde je nejvíce hliníku. Pod vysokou zátěží má M54 mnohem větší potencionál k deformaci oproti ocelovým blokům jako je M52 nebo S54. Tato závada se projeví jako zvýšený tlak v klikové skříni, který způsobí nadměrný "blow-by"(únik tlaku ze spalovací komory) a snížení životnosti pístních kroužků.
Obrázok
e36 320i convertible

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných