Nedeľa, 13. Októbra 2013, 11:08
keď ti ide o cenu PHM, tak tam daj LPG, prerobená bude za 800-1000€ a budeš jazdiť za 7-8€
alebo E85, stojí o niečo menej ako benzín, je obľúbený v turbomotoroch lebo je menej náchylný k detonáciám, buď to budeš miešať v pomere 50/50 s benzínom, alebo si k tomu dokúpiš emulátor vstrekov a potom môžeš jazdiť na čistú e85, problémom je sieť čerpačiek e85, neviem či u nás vôbec sú nejaké
keď tam chceš liať rôzne odpady, ako metanol z páleníc alebo podobne, tak si kúp starý predkomôrkový dízlák s mechanikou, a môžeš jazdiť na starý prepálený olej, v lete na čistý, v zime +20% nafty k tomu
mimochodom, (Cena metanolu je cca 1/2 ceny etanolu co je zhruba 1/4 ceny benzinu, ale je omnoho toxickejsi a vo velkom mnozstve je mozne ho kupit len za splnenia urcitych podmienok definovanych zakonom, co moze byt u fyzickej osoby problem. )
druhá vec je, že že pri jazdení na alkohol, či už etanol alebo metanol, sa zvyšuje spotreba, pri e85 asi o 10-15%, pri metanole to môže byť oveľa viac, takže náklady na phm budú podobné ako u LPG, navyše keď je potrebné vykonať ďalšie úpravy motora, tak aj cena prestavby na iný druh paliva bude +-rovnaká, a neverím že by bolo legálne jazdiť na metanol, v tom prípade môžeš jazdiť aj na nezapísané lpg, a to zoženieš z poľska za pár šupov, a čerpačky sú na každom kroku
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."