... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
TT-SIMIK napísal:Ak je dobre urobený čip,ta bmw nezadymí, jasné že ak je trošku ostrejší,tak pod plym plynom môže trošku dymiť. Ak auto dymí bez čipu,tak može mať prasknuté svody, hadici od intercooleru,alebo nejde turbo od spodu a zadymuje,proste vzduch ide inde váha síce vypočíta prietok,ale ak od tubra unikde niekde mimo,tak RJ davku už nevie spetne skontrolovat a auto dymí. Niekedy dym spôsobuje aj zlá váha vzduchu, ked neviem upravit pomer vzduch palivo, preto mu da viac paliva,ako turbo natlači vzduchu a už dymíš.....nech to to niekto pozrie kto sa vyzna a musí najs príčinu.....včera sme čipovali 530d na cca.225PS(z 196) a kamaratovi sedmu na cca.245Ps(z 216)a auto nedymí,len pod maximalnym plynom a to len trošku....
su rôzne typy čip tunerov:
Tý čo to vedia a vyladia všetky mapy,prída sa jemne turbu(do tolerancie udavanej vyrobcom), teplotné limitéry, pomer vzduch a palivo, krutak sa posunie podla želania od určitých otáčok........a vtedy auto nedymí,jedine že sa robia trošku ostrejšie čipy, kde je požiadavka na palivo vyššia aby dokazali plyny roztočiť rýchlejšie turbo,tak to sa robí do dymu, potom su racingové čipy a da sa ist do extrému a to už zadymí riadne,na klasicku prevadzku nerobíme.....
Potom su čiperi, tí čo utnu 4 mapy, pozdívahu bezhlavo, neupravia tlak turba, teplotné limitéri atd a auto dymí ja lokomotíva, auto ide lepšie,laik nevie odhadnut vykon,len cíti ten pocit a pre auta čo maju dpf, to je určitý problém,lebo nevedia ako silno to dymí a potom auto príde ku mne zo zapchtým DPF....
ViktorDDD napísal:v podpise máš TDS + čip
u M51 je trochu dymu v poriadku, je to predkomôrkový diesel kde to spaľovanie nie je tak dokonalé ako u moderných CR motorov, takže sériový motor v dobrej kondícii môže sem tam vypľuť trochu sadze, keď tam je čip tak toho dymu môže byť o niečo viac, ale keď ťaháš za sebou sadze v kuse to je problém