Po dva a pol roku som sa rozhodol aj ja napísať príbeh svojho auta. Už od strednej školy som si šetril na svoje prvé auto. Mal to byť športiak. Rozhodoval som sa medzi Toyota Celica 1,8 VVT-i a BMW 3. Toyota síce bola ozajstné coupé s M6 prevodovkou a priaznivou spotrebou, ale žiaľ iba prednokolka. Chcel som ju aj preto, že v našich končinách je to veľmi zriedkavé auto. Lenže neskôr bol práve toto jeden z najdôležitejších faktov, prečo ma od nej mnohý ľudia dokázali odhovoriť. Jednoducho som uznal, že s mojimi finančnými možnosťami by som také auto asi nechcel servisovať. A tak som z hľadiska športovosti pred 6 stupňovým manuálom začal uprednostňovať zadný pohon. Prišla na rad voľba či benzín alebo diesel. Od strednej som mal vždy také predsudky, že 318i je slabé a 320i je R6 takže musí veľa papať. Chcel som teda 320D. No po 3 rokoch bakalárskeho štúdia na Strojníckej fakulte STU a po absolvovaní predmetu Spaľovacie motory sa tie moje negatívne predsudky obrátili práve voči nafte. Ešte keď mi kamarát, ktorý mal Z4 3,0i (tá prvá generácia, myslím že je to E85) s ktorým bežne jazdil za 9L/100km povedal, že keď sa snažil sa mu podarilo aj 7,05L/100km, tak som na diesel hneď aj zabudol. Chvíľu na to som čítal nejaký článok kde Igor Drotár ktorý súťažne jazdil na benzínovej Octavii a v súkromí jazdí na Octavii RS TDi uviedol, že hoci vznetové motory urobili riadny skok ku predu, stále nemajú na benzínové. Všimol som si teda, že každý človek, ktorý sa v motoroch naozaj vyzná preferuje benzín. Uvedomil som si teda, že som nepožral všetku múdrosť sveta a nechal som si poradiť. Vyplatilo sa. Na motor M52TU nemôžem povedať jediného krivého slova. Len škoda, že som sa nezaregistroval na BMWklub.sk ešte skôr, než som si to auto kúpil. Bol by som totiž zistil, že 323i sa o moc viac vyplatí než 320i. Pretože 320i ma z hľadiska výkonu veľmi sklamal a keď mi kamoš dal previezť na 323i, tak som ostal v nemom úžase. Stále by som ale nevedel povedať, či by sa mi z ekonomického hľadiska viac vyplatil 320d alebo 320i. Pretože jazdím síce málo (cca 10 000km/rok), ale za to sú to väčšinou 100km štreky po diaľnici. Myslím si, že by ma to vyšlo finančne na rovnako a v takom prípade mám radšej benzín.
A teraz už k samotnému autu. Vo februári 2011 nastal čas na kúpu. Našiel som inzerát na krásnu striebornú e46 s výbavou akú som chcel a na tachometri jej svietilo rozprávkových 77 000km. Negatívom bolo, že ju predával autobazár a ešte k tomu ako taliansky dovoz. No keďže autobazár bol pár km odo mňa, hovorím si, že by som sa mohol ísť aspoň pozrieť. Auto vyzeralo ako nové a tak som kúpil hneď prvé auto ktoré som si bol obhliadnuť. S odstupom dva a pol roka počas ktorých som na ňom najazdil 24 000km môžem spokojne povedať, že to bola skvelá kúpa. Nikdy ma nikde nenechalo visieť. A to som na ňom bol toto leto až v Dánsku. Viem, že mnohý z vás považujú údaj o kilometroch za nič nehovoriace číslo, no mne sa to osvedčilo a určite to bude pre mňa rozhodujúci údaj aj pri kúpe budúceho auta. Od výmeny po výmenu oleja som do motora nemusel doliať ani kvapku oleja. V zime keď je mráz idem radšej na bicykli, než aby som ho trápil krátkymi studenými štartmi. Do auta som musel doposiaľ investovať cca 600 eur. A to som bol pripravený na to, že do tak starého auto budem musieť ročne vraziť 500eur. Na KO mi zistili, že auto bolo kompletne striekané. Keď som sa spýtal, či to znamená, že bolo po búračke, povedali, že nie, lebo nosníky sú ok. Jediné čo ma prekvapilo je, pravý predný blatník bol zle nastriekaný a popraskal mi na ňom lak. Keďže je to našťastie predný blatník ktorý sa dá ľahko vymeniť, tak to zatiaľ nemám v pláne riešiť. U auta mi záleží predovšetkým na technickom stave a nie na vzhľade. Beriem to z tej lepšej stránky. Aspoň nepúta pozornosť

. Celkovo však autobazár Cars Trade Znojmo môžem len odporučiť.
Zoznam opráv na aute: klinový remeň 25.03.2012 78 000km
predné silentbloky 10.04.2011 80 000km
termostat 20.04.2012 80 000km
mechanizmus zadného okna 15.02.2012 85 000km
výmena oleja 15.02.2013 93 500km
kompresor klimatizácie 07.05.2013 95 000km
výmena oleja, olejového filtra, palivového filtra 01.07.2014 110 000km
výmena oleja, olejového filtra 06.03.2015 126 000km
výmena predných ramien s nalisovanými silentblokmi + tyčky stabilizátora 06.03.2015 126 000km