ak chce clovek jazdit ekonomicky, tak treba mat v hlave dve zasady.
1 hladiet daleko dopredu. cize ak vydim, ze na semafore predomnou naskocila cervena, tak predsa nebudem drzat rychlost ale vyradim a v spravnej chvili podradim a ubrzdim motorom na 2q pricom tiez treba hladiet, ci tam nieje druhy semafor ako vo zvolene na vypadovke alebo v ZH, vtedy je zbytocne pridavat plyn na podlahu a rozbiehat to hned na 100/60 lebo je potrebne okamzite brzdit nakolko niekto nieje schopny nastavit ich na zelenu vlnu

a podobne v kolonach.....
2 vyuzivanie terennych nerovnosti. vidim, ze sa blizi kopec tak auto pozvolna zrychlim mierne nad dovolenu rychlost a kopec uz clovek nemusi turovat a takisto dole kopcom. ak je mierny tak vyradim rychlost, ak je strmy tak necham zaradenu 5ku a auto si drzi rychlost. toto sa vsak da vyuzivat len na znamych trasach aby cloveka neprekvapila za kopcom alebo pod nim za lesikom ostra 90 stupnova zakruta co je take specifikum pre nase cesty, nieco ako opacne klopene zakruty ci niekolko rokov vyjazdene kolaje, kde sa zdrzuje pocas lejaku voda alebo cloveka prekvapia a hodia mu volant do strany
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)