Osobne som presvedčený, že za daným problémom stojí najmä START/STOP. Ak N47 trávi pomerne veľa času v meste, je v pohode, že sa rozvody prejavujú od 70.000km. Ja som START/STOP vždy vypínal. Olej mením od novoty
max 15.000km interval. A určite záleží aj kus od kusu. Posledné dva dni lietam po fórach a zisťujem čo a ako.
U BMW je problém s N47 potvrdený oficiálne vo Francúzsku a v Anglicku... ja spadám do kategórie problému 01.03.2007 až 05.01.2009 a tým pádom by som mal vymeniť aj kľukový hriadel... to by som radšej menil už celý motor...i keď neviem v akom stave je kľuka
Budem meniť ale nasledovné:
-
11 41 7 797 896 reťaz pre pohon olejového čerpadla
-
13 52 8 572 504 dolná rozvodová reťaz
-
13 52 7 797 906 ozubené koleso pre pohon vysokotlakového čerpadla
-
11 27 7 800 523 ozubené koleso (pre vyvažovací hriadeľ)
-
11 27 7 802 575 ozubené koleso (vyvažovací hriadeľ)
-
11 27 7 802 576 ozubené koleso (vyvažovací hriadeľ)
-
11 31 8 510 014 horná rozvodová reťaz
-
11 31 7 797 899 vodiaca lišta rozvodovej reťaze - horná
-
13 52 8 573 158 vodiaca lišta rozvodovej reťaze - dolný
-
13 52 8 573 159 lišta pre dolnú rozvodovú reťaz
Nadšený nie som, keďže mám 300.000km bez jedinej závady (ak nepočítam výmenu klaksónov + tesnenie motora v záruke). Sklamanie je ale skôr zo strany prístupu BMW, že daný problém neuznávajú a ak aj niekde áno, auto musí mať plnú servisnú históriu od autorizovaného servisu + nepreplatia celok
Dodatočne: Na Slovensku mám vyskúšaných viacero autorizovaných predajcov BMW a pozitívnu skúsenosť so žiadnym, najmä Trenčín nemilo prekvapil. Tam by som pomoc nehladal.
Ohľadom dielcov a problému s N47 som kontaktoval pražského predajcu Cartec... dám info ak obdržím odpoveď... uvidíme...