Nedeľa, 9. Júna 2013, 01:00
to je dost odvazne tvrdenie " 1,9TDI je asi najpodarenejsi diesel koncernu, neznicitelny motor" pretoze ten motor je s nami od neskorych 80tych rokov do teraz (bol moc dobry, tak ho nahradil dojebany 2.0TDI), a nie vzdy to bolo ruzove, zlom prisiel ked sa koncern chcel odlisit, a prisiel s technologiou PD, ktora sa nakoniec ukazala ako slepa ulicka, no najma motory s kodom BXE celkom pravidelne vypluvaju ojnice, takze by som to nemiesal, ak 1.9TDI tak rotacka 1Y,AGR/AFN, 66/81kW, to sa musi ludovemu koncernu nechat, vyrobene ako do traktora, slusny vykon, a skvela spotreba.. len tie valce to postrada, a tam to konci, pre milovnikov viac-valcov je jedina volba 5val. 2.5TDi 85/103kW, co je snad vacsia legenda nez samotne 1.9tky, a je dostupny v audi 100/A6. 2.5TDI V6 je obrovske sklamanie, a znicenie povesti ktoru budoval 5val. predchodca, ma cerpadlo VP44, a vacky vyrobene z plechoviek od tuniaka.. cim sme si spolahlive motory od koncernu vycerpali, a zbytok je financne na rovnakej urovni ako M57 od BMW (samozrejme 2 vstreky navyse), takze volba je potom jasna.. BMW all the way