... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Sobota, 5. Januára 2008, 11:48

kenedy_e46 napísal:
januar napísal:
tak tak kenedy ma pravdu najprv ju skontroluj az potom mozes nabijat a napatie na baterke by nemalo klesnut pod 12V
tak tak nabita baterka bez nabijacky by mala mat 13.8V ked ma uz 12 tak to nieje nabita baterka 8)

ked mas auto nastartovane a dobre dobija,vtedy tam ma byt take napätie
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Sobota, 5. Januára 2008, 11:55

dobijanie v aftach by malo byť 13,8v - 14,8v .Viac ako 15v už začína prebijať baterku :wink:
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Sobota, 5. Januára 2008, 11:57

VLADKY242 napísal:
dobijanie v aftach by malo byť 13,8v - 14,8v .Viac ako 15v už začína prebijať baterku :wink:

presne ako vravis 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
kenedy_e46
Príspevky: 636
Registrovaný: 2.7.2007
Bydlisko: Námestovo

Sobota, 5. Januára 2008, 21:24

VLADKY242 napísal:
Cez 15V už prebija sa bateria :wink:
Znaky nabitia a vybitia batérie.
Pri nabíjaní mimo vozidla sa batéria považuje za plne nabitú, ak všetky články rovnako intenzívne plynujú, elektrolyt ukazuje hodnotu 1,28 kg/l a napätie batérie /pri zapojení na nabíjačke a prechode menovitého prúdu/ je v rozpätí 15,00-16,50V.
Stav úplného vybitia je daný hustotou elektrolytu 1,12kg/l. Napätie sa môže pohybovať okolo 12V, ale vzhľadom k stavu nabitie môže byť aj nižšie. Pri poruchách eletrickej sústavy automobilu alebo nedodržaní prevádzkových predpisov môže byť napätie aj celkom nízke, napríklad 5-6V.
 
Užívateľov profilový obrázok
kenedy_e46
Príspevky: 636
Registrovaný: 2.7.2007
Bydlisko: Námestovo

Sobota, 5. Januára 2008, 21:25

Elektrická sústava automobilu
Regulátor automobilu by mal byť nastavený v rozpätí 13,8V-14,2V, ideálne je 14V.
Pre 6V batérie platia polovičné hodnoty.
Novšie typy vozidiel môže mať dobíjacie napätie okolo 14,5V a niektoré druhy vozidiel napr. značky Ford majú napätie takmer 15V, pre tieto vozidlá sa používajú batérie na to určené a to rada Blue dynamic, alebo High performance.
Povolený tzv. odber vo vozidle, ktoré je odstavené a má kľúčik vybratý zo zapaľovania je 30mA /0,03A/.
Ak je odber väčší, je nutná častejšia kontola batérie, prípadne jej dobíjanie mimo vozidla. Ak je však hodnota presiahnutá významne, je nutné vyhľadať odborníka a dať tento stav do poriadku.
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Sobota, 5. Januára 2008, 22:27

Skus nabijať baterku 16V a uvidíš ako pekne vrie alebo ju nafukne :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
kenedy_e46
Príspevky: 636
Registrovaný: 2.7.2007
Bydlisko: Námestovo

Nedeľa, 6. Januára 2008, 00:24

VLADKY242 napísal:
Skus nabijať baterku 16V a uvidíš ako pekne vrie alebo ju nafukne :wink:
ked nemas bezudrzbovu tak ti ju moze aj roztrhnut preto preba povolit kazdy clanok ale ked mas bezudrzbovu tak to nevadi :wink:
 
miro1234567890
Príspevky: 30
Registrovaný: 18.8.2012
Kraj: Banskobystrický

Re: Čo s baterkou

Nedeľa, 12. Mája 2013, 09:46

najlepšia nabíjačka je CTEK jednoznačne! dokáže odstrániť sírany z batérie, diagnostikovať batériu a v programe Recond vie opraviť silne vybitú batériu....môže na ňu pršať pri nabíjaní pod kapotou - ochrana IP 65, takisto má program Vločka pre nabíjanie pri teplotách pod 5 stupňov Celzia http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EK-MXS-5-0

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 30 neregistrovaných