Stale sa pohravam s myslienkou miesto nakladnej opravy mojej M50 proste kupit iny motor (za zlomok ceny) a prehodit kus za kus. A kedze sa da rychlejsie ako M50B25TU zohnat M52B28, chcem sa opytat na vsetky detaily a nalezitosti swapu.
Takze pekne poporiadku:
Auto E34 525i 05/1996 s EWS II, motor M50B25TU (vanos), manual prevodovka, automaticka klima bez nezavisleho kurenia.
Motor M52B28 single vanos, ci uz z E36 alebo E38/E39. Ide mi o pouzitie komplet elektroniky z povodneho motoru, nejake prasenie s M52 jednotkou ktora potrebuje ine vstupne data z karoserie (rychlost, budiky) nepripada do uvahy.
Cize predpokladam ze z povodneho motoru pouzijem:
- komplet elektricky zvazok
- sanie s vstrekmi, cidlom teploty nasavaneho vzduchu a skrtiacou klapkou, volnobezny ventil, vahu vzduchu
- cidla klepania (pasuju?)
- cidla teploty (DME, budiky, pasuju?)
- cidlo otacok klukovky (pasuje?) - je k tomu potreba aj remenica z M50 alebo je aj na M52 stale zubata?
- cidlo otacok vacky
- lambda zostane jedna vo vyfuku
- vyfukove parohy
- ventildekel s cievkami
- alternator, klimakompresor, servo(nivo) cerpadlo
- zotrvacnik so spojkou (pasuje?)
- teleso olejoveho filtra je zamenne? (rad by som ten kovovy nech to aspon vypada ako M50)
Dalej ma zaujima, kedze sa bude menit aj olejova vana, meni sa pri tom komplet cerpadlo alebo sa da zhodit len samotny saci kos? Dalej sa istou pouziju povodne uchyty a silentbloky motora. Pasuju konzoly s napinakmi na alternator a klimakompresor bez problemov?
Kde ocakavat problemy?
