... všetko o BMW ...

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Zastavba M52 do E34

Štvrtok, 28. Marca 2013, 09:21

Stale sa pohravam s myslienkou miesto nakladnej opravy mojej M50 proste kupit iny motor (za zlomok ceny) a prehodit kus za kus. A kedze sa da rychlejsie ako M50B25TU zohnat M52B28, chcem sa opytat na vsetky detaily a nalezitosti swapu.

Takze pekne poporiadku:
Auto E34 525i 05/1996 s EWS II, motor M50B25TU (vanos), manual prevodovka, automaticka klima bez nezavisleho kurenia.

Motor M52B28 single vanos, ci uz z E36 alebo E38/E39. Ide mi o pouzitie komplet elektroniky z povodneho motoru, nejake prasenie s M52 jednotkou ktora potrebuje ine vstupne data z karoserie (rychlost, budiky) nepripada do uvahy.

Cize predpokladam ze z povodneho motoru pouzijem:
- komplet elektricky zvazok
- sanie s vstrekmi, cidlom teploty nasavaneho vzduchu a skrtiacou klapkou, volnobezny ventil, vahu vzduchu
- cidla klepania (pasuju?)
- cidla teploty (DME, budiky, pasuju?)
- cidlo otacok klukovky (pasuje?) - je k tomu potreba aj remenica z M50 alebo je aj na M52 stale zubata?
- cidlo otacok vacky
- lambda zostane jedna vo vyfuku
- vyfukove parohy
- ventildekel s cievkami
- alternator, klimakompresor, servo(nivo) cerpadlo
- zotrvacnik so spojkou (pasuje?)
- teleso olejoveho filtra je zamenne? (rad by som ten kovovy nech to aspon vypada ako M50)

Dalej ma zaujima, kedze sa bude menit aj olejova vana, meni sa pri tom komplet cerpadlo alebo sa da zhodit len samotny saci kos? Dalej sa istou pouziju povodne uchyty a silentbloky motora. Pasuju konzoly s napinakmi na alternator a klimakompresor bez problemov?

Kde ocakavat problemy? :?: :idea:
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Zastavba M52 do E34

Piatok, 29. Marca 2013, 10:21

o tejto výmene tu už ktosi mal článok, dokonca bolo auto na predaj,a dokonca, som sa tam dočítal, že použil pôvodnú váhu vzduchu a frčalo to

jediné s čím ti viem poradiť, je tá olej. vaňa

najlepšie bude, keď zoženieš z e39, mala ešte domec riadenia a nápravnicu postavenú rovnako ako e34, teda kôš vane je vpredu a nemusíš nič meniť, ale keby si zohnal len e39, tak treba prehodiť vaňu, tesnenie a potrubie do sacieho koša zo sedmice, olej. čerpadlo je vpredu na reťazi rozvodov, má samostatnú reťaz, ale je na rozvodovej ozubnici z kľuky
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Zastavba M52 do E34

Piatok, 29. Marca 2013, 10:55

No motor (ak ho zajtra kupim) bude z E38, bol s automatom tak hadam nebude nejak moc zhuntovany. Co sa tyka vahy atd, elektrika s cidlami atd aostane z M50, to pasuje. Ide mi skorej o mechanicke veci typu olejova vana so sacim kosom, drziaky motoru a hlavne konzoly pre altik, servo, klimu atd... No hadam bude vsetko pasovat.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Zastavba M52 do E34

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 11:26

M52 krasne vrni, nevibruje (aj ked po prvom starte to bolo take hodne neiste rozbiehanie :D ), zda sa ze to bude fajn. Akurat sme pri cachrami s motormi rozmlatili chladic, takze sa stale nevozim. Kua keby som vedel ze ten chladic drzi len na tych dvoch plastoch a neni na nom klimachladic tak by sa nam o poznanie lepsie manipulovalo s motormi a usetril by som si 3000Kc za novy :/ ach jaj, hadam uz zajtra sa vozim.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Zastavba M52 do E34

Piatok, 12. Apríla 2013, 15:52

Neviete niekto ako nabastlit separator oleja na M50? Lebo co som sa dival na ten z E38 M52 co mam, tak on je zapojeny za klapku, M50 ma odvetranie pred klapkou velku hadicu a za klapku malu hadicu. Takze keby som dal separator na velku hadicu tak to asi ani nema zmysel... (btw ma byt separator vzduchotesny? Lebo ten co mam ja po zapchani dvoch nahodnych dier vzdy niekde prefukuje...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Zastavba M52 do E34

Piatok, 12. Apríla 2013, 20:22

Inak teda aby som to zhrnul:

Motor M52B28 som mal z E38 -> tym padom som nemenil olejovu vanu a nechal som E38 olejovu mierku s vyvodom na separator (ktory chcem casom namontovat). Na olejovej vani je nutne vymenit snimac hladiny oleja, pretoze snimac z E38 ma iny konektor ktory nepasuje na E34 kabelaz. Pri pouziti motora z E36/E39 je potrebne prehodit olejovu vanu a saciu trubku olejoveho cerpadla z M50 motora.
M52 ma miesto hadice vody ku kureniu kovovu trubku - tym padom nepasuje kovovy drziak kabelaze z M50 ale treba pouzit drziak z M52 a patricne si upravit uchytenie konektorov a volnobezneho ventilu. Tiez je potreba vymysliet zapojenie z trubky do kurenia a do chladica plus skrtiacej klapky, da sa na to pouzit povodna hacia z M50 ktora sa spravne naporcuje. S trochou fantazie sa to da urobit celkom elegantne.
Drizaky motora boli pouzite z M50, tak isto aj teleso olejoveho filtra, konzola pre klimakompresor, veko ventilov, sacie potrube, vyfukove parohy a zotrvacnik so spojkou (ja som mal motor z automatu takze som musel, v pripade motoru z manualu predpokladam ze spojka sa nebude musiet menit.). Veskera elektroinstalacia s cidlami je pouzita z povodneho motoru -> motor po vymene nastartoval (boh vie ako dlho stal takze to bolo neiste ale po par minutach behu bol uz v poriadku). Dalsi rozdiel oproti M50 z E34 je ina vodna pumpa, ktora ma dlhsiu trubku na ktoru sa montuje viskospojka - takze vrtula je asi o 1-2cm blizsie ku chladicu. V blizkej buducnosti chcem este upravit mapy v DME aby zodpovedali mapam pre 2.8 a pripadnym zaujemcom mozem upravit ich jednotky alebo poslat dump z cipu nech si ho nahraju sami. Fotodokumentaciu som nerobil, nebol moc cas a nemal som chut chytat mobil zasranymi rukami.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Zastavba M52 do E34

Pondelok, 15. Apríla 2013, 23:06

tak nech jazdi :thumbup: btw co si spravil s tou skurvenou 2.5? posadil na nu kvetinac s termitom? :twisted:
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Zastavba M52 do E34

Utorok, 16. Apríla 2013, 06:56

2.5 stoji v garazi a caka na dalsi osud, neviem co s tym
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných