... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
acryll
Príspevky: 6
Registrovaný: 9.7.2011
Kraj: Žilinský

Re: Digitální Box Chip Tuning

Štvrtok, 28. Marca 2013, 11:50

ice.blade napísal:
ak niekomu niekedy taka krabicka pomohla a dvihla deklarovany vykon budem prezidentom :-D

staci len znizit napatie (odporom,alebo delicom) ktore cita RJ motora zo senzora tlaku railu a je to...
RJ bude chciet dorovnat odchylku ktoru zisti zo snimaca, a regulacny mechanizmus zmeni spravanie DRV ventilu.
Vysledok je, ze RJ si bude mysliet, ze tam ma tlak napr 1600mBar - k tomu zvoli dlzku otvorenia vstrekovaca ktora prinalezi povolenej davke paliva, lenze v skutocnosti tam bude napr 1700mBar, dlzka otvorenia vstrekovaca zostane rovnaka + ked sa oblbnu cidla teploty, tam sa tiez udeje nejaky zasah do dlzky otvorenia vstrekovaca a ide tam teda viac paliva... takze aj taka sranda krabicka moze mat "nejaky" efekt.
Akurat, ze to je "sračka" tuning, lebo to kompletnte rozladi kalibraciu - palubak bude ukazovat mensiu spoterbu ako je v skutocnosti, VELMI mierny narast vykonu tam moze byt... a tak dalej (ale efekt pre spotrebitela bude super,lebo ho bude nadnasat myslienka ako vypiekol so systemom, a namiesto toho aby zaplatil za "drahy" chiptuning kupil lacnu krabicku,navyse si to spravil sam, a este k tomu to aj "malo zerie " (lebo palubak tak ukazuje) :mrgreen: ) ... a takemu potom nevysvetlis, ze to je sprostost..

ono aj tie programovatelne power boxy - je to kus techniky,ale kym sa ECU da preprogramovat - a ten clovek ktory s tym pracuje, ju pozna, a vie co ma robit dosiahne z principu lepsie vysledky preprogramovanim ECU ako s pridavnym "powerboxom".
Vysvetlim preco si to myslim: v ECU su rozne adaptacne/korekcne regulatory, ktore dokazu odstranovat(prisposobovat) sa k odchylkam od zelaneho stavu-tieto ked sa dobre nastavia dokazu velmi efektivne fungovat. Ked sa k tomu ale prida (aj prefikany powerbox) vznika tam odchylka-odchlyky, a do celej regulacnej sustavy sa vnasa dalsie oneskorenie, no a uz to neni take ruzove ako sa na zaciatku zdalo. Nakoniec sa system dostane aj tak do ustaleneho stavu - len to trva o nieco dlhsie.
Cize aby som to zhrnul odporovy powerbox - aj s tym mozu vznjiknut problemy, no a dobastlit s tym auto.. nestoji to urcite za to(navyse ta mylsienka, ze som nejakemu chytrakovi pomastil vrecko... :roll: )
programovatelny powerbox - jedine v tych typoch ecu, ktore sa "nedaju" preprogramovat
no a najlepsie vychadza uprava RJ motora, kde sa siahne tam na co sa ma

a mala myslienka na zaver: profi firma/profi cena neni zaruka profi upravy (nie len u nas,ale hlavne v zahranici)
 
Užívateľov profilový obrázok
acryll
Príspevky: 6
Registrovaný: 9.7.2011
Kraj: Žilinský

Re: Digitální Box Chip Tuning

Štvrtok, 28. Marca 2013, 11:50

ice.blade napísal:
ak niekomu niekedy taka krabicka pomohla a dvihla deklarovany vykon budem prezidentom :-D

staci len znizit napatie (odporom,alebo delicom) ktore cita RJ motora zo senzora tlaku railu a je to...
RJ bude chciet dorovnat odchylku ktoru zisti zo snimaca, a regulacny mechanizmus zmeni spravanie DRV ventilu.
Vysledok je, ze RJ si bude mysliet, ze tam ma tlak napr 1600mBar - k tomu zvoli dlzku otvorenia vstrekovaca ktora prinalezi povolenej davke paliva, lenze v skutocnosti tam bude napr 1700mBar, dlzka otvorenia vstrekovaca zostane rovnaka + ked sa oblbnu cidla teploty, tam sa tiez udeje nejaky zasah do dlzky otvorenia vstrekovaca a ide tam teda viac paliva... takze aj taka sranda krabicka moze mat "nejaky" efekt.
Akurat, ze to je "sračka" tuning, lebo to kompletnte rozladi kalibraciu - palubak bude ukazovat mensiu spoterbu ako je v skutocnosti, VELMI mierny narast vykonu tam moze byt... a tak dalej (ale efekt pre spotrebitela bude super,lebo ho bude nadnasat myslienka ako vypiekol so systemom, a namiesto toho aby zaplatil za "drahy" chiptuning kupil lacnu krabicku,navyse si to spravil sam, a este k tomu to aj "malo zerie " (lebo palubak tak ukazuje) :mrgreen: ) ... a takemu potom nevysvetlis, ze to je sprostost..

ono aj tie programovatelne power boxy - je to kus techniky,ale kym sa ECU da preprogramovat - a ten clovek ktory s tym pracuje, ju pozna, a vie co ma robit dosiahne z principu lepsie vysledky preprogramovanim ECU ako s pridavnym "powerboxom".
Vysvetlim preco si to myslim: v ECU su rozne adaptacne/korekcne regulatory, ktore dokazu odstranovat(prisposobovat) sa k odchylkam od zelaneho stavu-tieto ked sa dobre nastavia dokazu velmi efektivne fungovat. Ked sa k tomu ale prida (aj prefikany powerbox) vznika tam odchylka-odchlyky, a do celej regulacnej sustavy sa vnasa dalsie oneskorenie, no a uz to neni take ruzove ako sa na zaciatku zdalo. Nakoniec sa system dostane aj tak do ustaleneho stavu - len to trva o nieco dlhsie.
Cize aby som to zhrnul odporovy powerbox - aj s tym mozu vznjiknut problemy, no a dobastlit s tym auto.. nestoji to urcite za to(navyse ta mylsienka, ze som nejakemu chytrakovi pomastil vrecko... :roll: )
programovatelny powerbox - jedine v tych typoch ecu, ktore sa "nedaju" preprogramovat
no a najlepsie vychadza uprava RJ motora, kde sa siahne tam na co sa ma

a mala myslienka na zaver: profi firma/profi cena neni zaruka profi upravy (nie len u nas,ale hlavne v zahranici)
 
Užívateľov profilový obrázok
KaCo
Príspevky: 48
Registrovaný: 25.3.2013
Kraj: Bratislavský

Re: Digitální Box Chip Tuning

Štvrtok, 28. Marca 2013, 12:03

Lenze napriklad externa riadiaca jednotka sa da lahko demontovat a na nove auta v zaruke je to lepsie riesenie ako prepisovat RJ auta. Nikto nikdy nezisti ze tam nieco take bolo :roll:
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: Digitální Box Chip Tuning

Štvrtok, 28. Marca 2013, 12:19

kaco, kazda firma co ti spravila cip ma alebo ti da zalohu tvojich starych udajov z RJ, tzn staci ak tam dojdes a zdarma ti daju auto do povodneho stavu, ak by si firme vysvetlil ze to potrebujes koli chybe motora v zaruke urcite by si sa vedel dohodnut ze ti tento cip zalohnu, natiahnu naspat a potom znova prehraju nacipovane data bud zadarmo alebo za ovela mensiu sumu nez nove cipovanie

nevidim dovod preco by si si mal davat krabicku o ktorej vies ty prd aj ten co ti ju predava vie o nej prd, schvalne sa bez spytat niekoho kto ti taku krabicku ma predat ake su jej moznosti nastavovania kedze ty si tu krabicku podla vela firiem kupujes predkonfigurovanu priamo na svoje auto :) staci mat 10 dobrych argumentov a predajca ta radsej pekne slusne odprevadi k vychodu a pocka si na naivnejsieho zakaznika
 
Užívateľov profilový obrázok
KaCo
Príspevky: 48
Registrovaný: 25.3.2013
Kraj: Bratislavský

Re: Digitální Box Chip Tuning

Piatok, 29. Marca 2013, 13:49

Krabicka alebo chip itak je vzdy najlepsie dat pred aj po auto na zmeranie vykonu. Vtedy si clovek moze byt uplne isty ci rozumne alebo nezmyselne vyhodil peniaze. :wink:
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Razzor0
Príspevky: 25
Registrovaný: 9.12.2010
Kraj: Banskobystrický

Re: Digitální Box Chip Tuning

Štvrtok, 13. Júna 2013, 06:59

Jedine ze by ho aj na brzde vedeli nejakym sposobom oklamat. Co sa vraj tiez da :bmwball:

KaCo napísal:
Krabicka alebo chip itak je vzdy najlepsie dat pred aj po auto na zmeranie vykonu. Vtedy si clovek moze byt uplne isty ci rozumne alebo nezmyselne vyhodil peniaze. :wink:
Lack of charisma can be fatal . . . Jenny Holzer

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných