motor pojde na pevno nastaveny bezpecny prestih cize vykon pojde dole spotreba hore a este sa aj bude viac hriat, snimace klepania su kvoli zlym palivam, napr kdesi v maximalnej riti kde maju 10 rocny 85 oktan tak aj s tym bmw pocitalo, na seriovej 95tke sa na atmosfere nic nestane ale oni to tam davaju kvoli zlym palivam, e30 snimace nema preto sa da pekne hrat s vykonom, a s praxe viem ze cim menej oktanovy benzin tym explozivnejsi, lenze neni stabilny a hori si ako sa mu zachce, cim viac oktanov tym hori benzin jemnejsie a hladsie a neni nachylny na detonacie, lenze je aj menej vybušny , prave vdaka jemnemu chodu RJ zisti cez snimace klepania chod a prida predstih, vysledok, vacsi vykon v otackach,
Ked hori pri vacsom tlaku napr ako moje turbo, tak ma tendenciu detonovat o horuce casti, mne ide najlepsie na 95 no co s toho ked mi klepe motor takze tankujem 98 auto ide kulilincek slabsie ale hladko bez detonaciii,
Atmosfere je to jedno na slovensku ziadne detonacie nehrozia pri beznych 95tkach
chiptuning je vlastne zuuzenie rozsahu pouzitia motora v urcitych podmienkach napr zo seriovych -30 az do 50 sa specifikacia zuuzuje na -10 do 30 stupnov tym si mozme dovolit zvysit predstih a ochudobnit zmes vysledok mensia spotreba lepsia zivost do otacok a aj vykon, no vsetko ma svoju hranicu, kazdy motor ma optimalny predstih v urcitich otackach definovany ked sa zvysi moc motor sa zacne hriat trhat a stracat ucinnost a teda aj vykon, atmosfery maju desi okolo 33-36 optimum vtedy idu jak utrhnute avsak seriova e36 je kdesi len na 30 preto tie motory vydrzia dlho ale ked je teplo nejdu
dik za trpezlivost pri citani
