... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Maslista
Príspevky: 42
Registrovaný: 3.11.2008

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 23. Januára 2013, 09:22

no nevím, nesnaží se auto náhodou o regeneraci DPF.? regenerace se mimo jiné projevuje tak, že auto ztratí výkon, duní a smrdí spáleninou.. :-k

Zkoušel si stím duněním ujet nějakou delší vzdálenost..?
 
matia_s
Príspevky: 16
Registrovaný: 22.9.2010
Auto: BMW 320i e36
Kraj: Trenčiansky

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 23. Januára 2013, 14:37

ja som natom spravil z talianska 1000 km a prestalo duniet pocas jazdy ale potom zase na nejaku dobu zacalo a takto sa to furt opakovalo
 
Užívateľov profilový obrázok
Maslista
Príspevky: 42
Registrovaný: 3.11.2008

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 23. Januára 2013, 16:06

ona se ta průběžná regenerace spouští co každých cca 500km.. tedy alespoň u mne.. a když se nad tím zamyslím, kolik sazí ten diesel vyplodí tak těch 500km je až až.. a myslím, že plno lidí ani netuší že u nich nějaká regenerace filtru probíhá a tu regeneraci často přeruší právě přidáním nebo vypnutím motoru..
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12280
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 23. Januára 2013, 17:48

ak auto netaha,musi tam byt nejaka chyba......minimalne v livehodnotach tlaku turba a prietoku vahy......530D dost trpia na DPF......
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
nano01
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 00:55

Poriadna diagnostika a servisy BMW vôbec nejdú dokopy, sorry chalani. Aspoň u nás nie.

Majú síce najnovší ISSS, ISTA/D, ale problém je v v tom, že s tým nevedia robiť. Keď už servis BMW tak smer Rakúsko.

LiveData napr. z INPA ti moc nepomôžu. Pri regenerácii DPF Filtra, EGR systém prakticky nefunguje, tým pádom hodnota Luftmasse ( množstvo nasávaného vzduchu ) je automaticky vyššia ako aj plniaci tlak turba... Takže z tohto pohľadu ak by tieto hodnoty boli vyššie a prebiehala by regenerácia, by sa jednalo o hodnoty normálne.

Ďalšia vec, ktorá mi tu nesedí. Keďže máš pred FL, teda do 03/2007, ak by si mal v prdeli DPF, auto by ti na CCC vyhodilo hlášku o zvýšených emisiách a DDE by auto hodil do núdzového režimu, a teda by neťahalo ani za studena... Bez ohľadu na to, môže byť DPF mierne zasratý, ale to nebude príčina, ale len dôsledok inej závady. Dunenie, brumenie = áno, pri pred FL modeloch to jednoznačne indikuje regeneráciu DPF. Ak ju DDE spustí, ale nevie prebehnúť, tak to znamená, že pes je zakopaný inde, ako som už spomínal. Možné príčiny problémov okolo regenerácie alebo nadmerného zanášania DPF môžu byť klapky v saní ( známy problém pred FL modelov ), EGR systém vrátane pneumatického ventilu, snímač teploty pred/za DPF, snímač protitlaku, merač množstva vzduchu, ale aj vstreky a systém žhavenia.

No, ale na záver moja rada, lebo písať a teroteizovať sa dá do nekonečna:

Jendoznačne diagnostika, buď BMW v Rakúsku, alebo niekde mimo SR... Alebo hocikto, kto má DIS alebo ISTA a vie s tým robiť! V najhoršom prípade sa zúžia možnosti z 20 na 3 možné chybné súčiastky. V najlepšom na jednu. A ešte dobrá rada na záver - stavím sa, že prvé čo ti povedia bude, aby si vymenil DPF. Nedaj sa, napíš si čo som ti písal a až keď vylúčia všetko ostatné čierne na bielom, potom je čas rozmýšlať čo s tým DPF urobíš.

PS: Ešte čo sa týka regenerácie. Veľa sa človek dočíta na nete, že regenerácia je najúčinnejšia keď sa jazdí nad 2000 ot. Nie je to tak. Tá dokáže prebiehať a aj prebieha aj pri 1500 ot. a teplota v DPF dosahuje rovnaké hodnoty ako nad 2000 ot. A čo sa týka protitvrdenia, že turbo vtedy tlačí a sajrajt lahšie ide výfukom von, ani to nie je pravda. Ak auto regeneruje, aj na voľnobehu je tlak z výfuku podstatne vyšší ako keď nie... Na strane druhej, požadovaná teplota sa rýchlejšie dosiahne na vyššom prevodovom stupni, najlepšie na tom poslednom, teda 6-tom. Problém je len v tom, že kým nemci majú na čom jazdiť, u nás tých diaľnic pri obciach, v ktorých žijeme, je veľmi ale veľmi málo... :-D ( ak vôbec )
 
matia_s
Príspevky: 16
Registrovaný: 22.9.2010
Auto: BMW 320i e36
Kraj: Trenčiansky

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 08:41

bol som vcera na diagnostike a vihodilo Vahu vzduchu ze dava vissie hodnoty a este PDF a ten idem vihodit zo softvera tak uvidim co to uroby... ?
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12280
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 10:24

koncom roka 2012 boli u mna 3ks 530D predlift a ani jedna nevyhodila chybu o emisiach a dpf plné jak gule farara....dokonca mi jedna skapala pre barakom,tak že sa nedala naštartovat a chyba žiadna na idrive.....tak isto x3 2.0D tak isto 2 prípady čo som riešil a proste skapala a žiadna hlaška nič....dpf plne....takže nie všetky bmw hlasia problém.....v ostatnom maš pravdu.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
nano01
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 11:00

Ide o to, ze kazdy dpf ma dane maximalne hodnoty protitlakov, a to napr. motory M57N a M57N2:

Volnobeh - 35 mBar
2000U/min - 75 mBar
4000U/min - 200 mBar

Ak sa tieto prekrocia, nasleduje hlaska. Ak su tesne pod, uz je vykon v prdeli, ale bez hlasky. A sucasne by v FS bola chyba - regeneration gesperrt.

Podla toho co pises, ze tam mas chybu vahy vzduchu a dpf, ja by som zatial nevsadil ani na jedno ani na druhe. DPF moze byt sice zanesene, ale je to len dosledok. Podla vsetkeho bud vahy vzduchu alebo to moze byt aj chybou v EGR systeme - aj vtedy moze diag vyhadzovat vahu vzduchu. Treba vycistit EGR ventil, odmerat podtlakovy ventil, preverit vsetky podtlakove hadice, otestovat vahu vzduchu, zapnut nutenu regeneraciu a prejst sa.
 
matia_s
Príspevky: 16
Registrovaný: 22.9.2010
Auto: BMW 320i e36
Kraj: Trenčiansky

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 20:22

EGR mam nove a na volnobehu mi vaha ukazovala okolo 60 ale tiez vravel ze to moze mat ini nasledok vsak budem mudrejsi ked to poroby.
 
nano01
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Štvrtok, 24. Januára 2013, 21:46

Tie hodnoty nie su o vahe vdzuchu, ale su to max. hodnoty protitlaku za turbom. Cim vyssi protitlak, tym viac je DPF zaneseny a tym viac pracuje turboduchadielko a tym menej konikov a ujov newtonom z auticka dostavame...
 
Užívateľov profilový obrázok
Vladdo01
Príspevky: 738
Registrovaný: 7.11.2010
Auto: VW TOUAREGII 3,0 TDI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Sobota, 26. Januára 2013, 16:49

napr ja som mal podobne problemi a mal som zavadu v "pressure converter" + plus popraskane hadicky na podtlaku.
turbo dostavalo zlu informaciu a natacolo lopatky inak nez bolo v danu chvilu treba
VW TOUAREG II 3,0TDI
EX A6 2,8FSI quattro C7
EX BMW 320D F31
EX BMW 530D E61
 
nrmatus
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 18.9.2012
Auto: bmw 320 e21, 1979
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Pondelok, 11. Februára 2013, 13:15

chlapi ten problem sa mi nejako sam odstranil :mrgreen: ale predpokladam ze sa mi ten DPF vycistil lebo jak to zacalo zase dunet nevypol som motor ale prebehol som sa z NR do BA a naspak a odvtedy ked sa zohreje, neduni ani necitit tu spaleninu a taha normalne ziadne trhanie do 2000 otacok nic, ide v pohode :D dufam ze to vydrzi kym to dam vykuchat, takze problem je ako tak vyrieseny, teda aspon pre mna \:D/
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 13. Februára 2013, 16:53

Mne robilo presne to isté, keď mi odchádzalo DPF. Najprv písalo aj hlášky "particle filter", ale potom aj prestalo :mrgreen:
Za studena bol plyn citlivejší ako za tepla, do otáčok sa mu moc nechcelo Vyriešilo to odstránenie DPF, nový soft a pokoj svätý :-"
 
Užívateľov profilový obrázok
Marco78
Príspevky: 23
Registrovaný: 2.10.2012
Auto: BMW 530d
Kraj: Nitriansky

Re: e60 530d manual, ked sa zohreje do 2000otacok netaha

Streda, 6. Marca 2013, 12:41

AlienZV napísal:
Mne robilo presne to isté, keď mi odchádzalo DPF. Najprv písalo aj hlášky "particle filter", ale potom aj prestalo :mrgreen:
Za studena bol plyn citlivejší ako za tepla, do otáčok sa mu moc nechcelo Vyriešilo to odstránenie DPF, nový soft a pokoj svätý :-"


Zdravím.

A kde ste si dávali odstrániť ten DPF filter - myslím že aj ja mám ten problém (po zohriatí začne dunieť a má menší výkon). Vedel by ma niekto nasmerovať, kde a kto ten DPF odstraňuje aj softverovo?

ďakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných