... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 13:18

ahoj chalani,

posledné dni mám takú myšlienku v hlave že si zaobstarám novšie a silnejšie auto ako mám teraz, úplne nemám jasno v hlave ale mal by to byť benzín a asi V8
nabehám asi tak 1500km za mesiac z toho 1000km dlhé trasy
najradšej by som bral e38čku, ale nič poriadne som na nete nenašiel, je tam pekná 750tka ale rozmýšľajme reálne, neni jedno či žerie 12 alebo 15l . . .
táto e39 sa mi celkom páči, poznáte niekto toto auto? alebo bol sa na to niekto pozrieť? nejaké prvky výbavy by mi tam chýbali ale napriek tomu to je zaujímavé auto

http://bmw-rad-5.autobazar.eu/540-i-at- ... 76455.html

za rady a postrehy vopred ďakujem
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Kwaky
Príspevky: 271
Registrovaný: 5.1.2011
Auto: 2013 BMW F13 640i
Kraj: Trnavský

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 13:41

Predáva to zrejme klubák, tu máš link na inzerát tu na klube. Inak zatiaľ samá chvála na to auto, vyzerá to viac ako dobre :thumbup:

predaj-auta-bmw/predam-bmw-e39-540i-r-v-2001-cena-5900e-t72310.html

Užívateľ BMW540iA ti povie viac.
2012 AUDI A7 3.0 BiTDI S-Line - Ex
F01 730d mod. 2012 - Ex
E65 745i - Individual - Ex
E39 528i ///M - Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 14:16

diki, aj ten inzerát som videl, vyzerá to tak že o auto bolo starané a dostávalo poriadny servis, musím si to ešte nechať prejsť hlavou, ale javí sa mi to ako dobrá ponuka

a konkrétne od majiteľov 540i s M62B44TU, koľko auto spotrebuje pri diaľničných 130, a dlhých trasách pri dodržiavaní limitov +-10kmh?
pre rýpalov: áno viem že je to V8 a predsa som zvedavý na spotrebu, takže nevhodné komentáre ma nezaujímajú
a spoľahlivosť týchto motorov, sú tam veci na ktoré treba dať veľké bacha? nehovorím o spotrebákoch ale o nejakých známych väčších chybách ktoré sa zvyknú u tohto motora vyskytovať a môžu spraviť poriadnu dieru v peňaženke, viem že M62B44 je spoľahlivý ale je to pravda aj o TU verzii?
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 14:25

ta 540i je podla mna super, ja som na svojej robil dialnicu KE-BA za nejakych 9 litrov a priemerku som mal 13 litrov, cisto mesto 16 litrov, na tvojom mieste by som to bral, vybava bohata, stav viac nez pekny a cena je velmi priazniva :thumbup:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Karan
Príspevky: 3
Registrovaný: 3.1.2013
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Kmetovo

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 14:47

ja som mal priemernu spotrebu na benzin okolo 11l, si myslim ze z benzinakov lepsi motor nenajdes.
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 16:39

540i je veľmi dobrá voľba, určite... Na diaľničné cestovanie jedna radosť a spotreba dobrá, aj keď... mimo mesto a diaľnica sa dá aj na dvanásťvalci spraviť pod 10 litrov. Naposledy som dal Bratislava - Partizánske a späť za 10,9 tam a 9,9 naspäť. Dlhodobý priemer cca 14,4. Ale je v tom veľa jazdy v meste, mimo mesta sa dlhodobo zmestíš do 11 litrov a E38 je oproti E39 100 a jedno...
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 16:44

tá tvoja 750il ma veľmi vábi je vo veľmi dobrej výbave a stave, ale predsalen je to V12 a aj keď všetko funguje na 100% človek nikdy nevie, a nechcem degradovať auto tým že nedostane poriadnu údržbu, a pri V12 by som na to určite nemal :? ale na druhej strane si mi dal s tou spotrebou chrobáka do hlavy :D
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 16:50

Práve preto že je to V12. Ja som si vždy myslel že sedma je len taká prerastená päťka. Ale nie je to tak, je to úplne iné auto. Nedá sa to porovnať. Každý deň mám možnosť skúšať a porovnávať a na cestu so sedmičkou sa vždy teším. Mám úsmev ako retardovaný keď sa v nej vozím :lol: na dlhé cesty ideál, ťažko sa to opisuje, treba to vyskúšať

Iná v takom stave a výbave na Slovensku pokiaľ viem na predaj nie je (a kvôli tej úžasnej dani ani nebude) a cena nie je pevná...
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 16:58

5ku k sedmičke by som nikdy neprirovnával, je tam vždy rozdiel, tak ako trojka je oproti 5ke ako motokára tak rovnako 7čka je oproti 5ke úplne iný level
ale bohužiaľ nie som v žiadnej vedúcej funkcii aby som živil V12tku, a neide len o spotrebu ale o bežný servis, keďže to nebude len víkendovka tak veci sa opotrebúvajú a že by sa malo na servise šetriť tak nech nekúpim radšej žiadne auto
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
wino
Príspevky: 537
Registrovaný: 14.10.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 19:39

E39 a E38 su obidve vyborne auta, pre mnohych ludi jedny z poslednych "pravych" bavorakov \:D/
osobne by som isiel do tej 540i, predsa len jazdis sam a zivit V8 je urcite lachsie ako V12. E38 750i je jeden z mojich snov, ale nikdy by som si ho nekupil ako daily car, iba ako dalsie auto do rodiny, popripade ako vikendovku na leto :thumbup:

mam E39 a to auto je uplne perfektne, ani velke, ani male, old school tvary s novodobou vybavou. ak pojdes do 540i urcite sklamany nebudes 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: e39 540i rada

Piatok, 4. Januára 2013, 20:42

Písal som už viacerým ohľadom 540i/740i tak to tu len plácnem.

Čau,
na čo si dať pozor? Dobrá otázka, máš na výber dva typy motorov, poznám oba, M62B44 (staršia a lacnejšia verzia, dva katy dve lambdy...) a M62TUB44 od 10/1998 (verzia s Vanosom, EGR, Suctiom Pum, 4 lambdy, 4 katy... omnoho drahšia než staršia verzia), obecne platí že starší typ máva v priemere 310-320koní a Vanos máva originál 280-286koní. Teraz je celkom dobrý čas na kúpu 540i a to z dôvodu, že je vonku už pomerne zima. Nech už budeš volať komukoľvek povedz mu nech deň predtým než prídeš je motor studený, keď prídeš, poobzeraj si ju, aj keď ako som písal to je tá menej podstatná časť a je pre každého individuálna, otvor si motor a naštartuj, hneď tam daj R-ko, nesmie kopnúť, cuknúť, musí sa len vzoprieť ako manuál na spojke, vyraď naspäť do P-čka, už tuná sa dá zistiť stav prevodovky, pokiaľ by kopla je zle a buď je niekde problém s motorom, nedrži otáčky, alebo sú vysoké, alebo je problém s prevodovkou, nedrži tlak vo Valve Body. Odblokuj skryté menu a sleduj teplotu, počúvaj motor, musí mať taký zvláštny "naftový" zvuk, nie moc klepotavý, tým zistíš v akom stave je Vanos, u staršej generácie musí ísť motor ako 1.6tka, krásne ticho a hladko. Tieto motory tečú ako blázon, toho sa neboj, to je v poriadku, len je dôležité aby bývalý majiteľ bol fanatik do V8, lebo sa môže stať, že jazdil bez litra oleja. Treba ho pravidelne kontrolovať. Inak oleja veľa nežerie, tak pol litra na 5000km. V skrytom menu sleduj voľnobežné otáčky TEST-NR-7, musia byť pre M62B44 600 +/- 10ot/min a pre M62TUB44 565 +/- 10ot/min. To ti napovie v akom stave sú zapaľovacie cievky, pre M62B44 voľnobežný ventil, stav hadíc v motore apd. Skrátka nesmie veľmi "lietať". Keď ti môžem poradiť pozeraj radšej M62B44, je lacnejší na údržbu, napríklad u Vanos verzii je 150A vodou chladený alternátor, ktorý sa nedá repasovať, ale pri staršej verzii je 120A vzduchom chladený ktorý sa dá zrepasovať za 80€. Toto zistíš v TEST-NR-9 napätie na baterke, nemalo by klesať pod 13,5V. Ideál je 14,4V. Napínák stojí 90€, remeň drážkový 30€, klímový 20€, vodná pumpa 130€, termostat 80€, sviečky Bosch FGR7DQP 12€/Ks alebo NGK BKR6EQUP, štvorkontaktné. Zapaľovacia cievka okolo 100€/ks, palivový filter 90€, vzduchový 32€. Pri jazde musí ísť automatická prevodovka tak ľahko, že ani nebadáš že radí, ak bude cukať do jednotky nevadí, len Valve body už nie je Tip top. Pri KickDowne musí okamžite podradiť do najmenšieho prevodového stupňa, napríklad keď pojdeš 50km/h tak podradí do jednotky pri Sport alebo do dvojky pri D-čku. Na prevodovku všeobecne bacha, repas hydromeniča 500€ a repas celej prevodovky 2000€. A teraz k tomu plynu, nechcel by som 540i už so splynovačom, bohvie kto ho robil a ako na tom jazdili, radšej by som si kúpil dobrú 540i bez plynu a potom by som si ho dal namontovať a jazdil tak ako sa s plynom má jazdiť, treba občas vyjazdiť aj nádrž a pred zhasnutím treba prepať na benzín. Inak spotreba plynu je okolo 15l/100km. Inak pozor, ten technický stav si treba riadne očekovať, napríklad podvozok, zhodný s M5 a potom predná náprava Meyle HD 450€, zadná 480€, brzdové kotúče 100€ kus a platničky 60€ sada. Tlmiče pokiaľ je ako mala moja M Technic stoja okolo 250€ kus, ak bude mať EDC (Electronic Damper Control) cena je až 600€ za kus. Neviem čo ešte napísať, tak zatiaľ takto. Keby mal ešte niekto nejaké otázky kľudne sa pýtajte.

PS: Spotreby na 540iA sú podľa mňa vtipné vzhľadom na veľkosť motora a niekedy aj ďaleko menšie motory môžu len ticho závidieť, na dlhších trasách nebol problém sa dostať na 8,5l/100km, rekord som mal 7,8l/km BC, diaľnica tempomat na 120km/h 8,7l/100km, diaľnica tempomat na 180km/h 12,3l/100km, mesto leto 15l/100km, zima mesto 19l/100km. Najvyššiu 32l/100km, naháňačky a nakladačky. Najmenší priemer na plnú nádrž 10,3l/100km a najvyšší 15,5l/100km, po dvoch rokoch a viac ako 20000km som mal priemernú spotrebu tesne pod 12l/100km. Kto by neveril mám aj fotky BC.
 
hessy

Re: e39 540i rada

Sobota, 5. Januára 2013, 03:26

sice mimo ale aj tak to sem picnem :D ak mas e34 a si snou spokojny skor by som isiel cestou upgradu motoru :D ja osobne mam radsej stale e34 sice oproti e39 vyzera 34ka ako chudobny pribuzdny v inzteriery proste je tam vidiet pripastny rozdiel materialy, miesto pre vodica a celkovo komfort e39 ale zasa u e34 mam radsej podvozok a riadenie. Celkovo auto je take dravsie lepsie reaguje na riadenie, prevodovka nema drahy ako keby som radil na boeingu a podvozok je celkovo lepsie odladeny u e34 auto proste reaguje o 100percent lepsie na pokyny ako e39 . e39 mi vzdy pride ako keby som presadol do parniku... ale to je len moj subjektivny nazor u mna bmw skoncilo e34kou... celkovo som po 4och e34 z e39 sklamany aj ked ma tu dost ludi ukamenuje :D
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: e39 540i rada

Sobota, 5. Januára 2013, 08:54

hessy napísal:
sice mimo ale aj tak to sem picnem :D ak mas e34 a si snou spokojny skor by som isiel cestou upgradu motoru :D ja osobne mam radsej stale e34 sice oproti e39 vyzera 34ka ako chudobny pribuzdny v inzteriery proste je tam vidiet pripastny rozdiel materialy, miesto pre vodica a celkovo komfort e39 ale zasa u e34 mam radsej podvozok a riadenie. Celkovo auto je take dravsie lepsie reaguje na riadenie, prevodovka nema drahy ako keby som radil na boeingu a podvozok je celkovo lepsie odladeny u e34 auto proste reaguje o 100percent lepsie na pokyny ako e39 . e39 mi vzdy pride ako keby som presadol do parniku... ale to je len moj subjektivny nazor u mna bmw skoncilo e34kou... celkovo som po 4och e34 z e39 sklamany aj ked ma tu dost ludi ukamenuje :D


Bohužiaľ musím s tebou súhlasiť, v zime keď bývaval sneh, tak som si chodil podriftiť po celom meste, s mojou starou E30, tú som nasmeroval ako chcel a krásne prešla každú zákrutu, alebo kruháč, bavilo ma to s ňou až po kým mi nedošiel benzín, ale s 540iA to bolo ako driftiť s kostolom, tú hmotnosť a ten ťažký osemvalec tam bolo cítiť a už po pól hodinke ma to prestalo baviť, lebo auto nerobilo to, čo malo. Ale zasa keď nahradí ViktorDDD 525tds E34 540iA E39, tak sa poserie z toho ťahu a komfortu a novej cestovenj rýchlosti, povedzme aj 200km/h tempomat.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e39 540i rada

Sobota, 5. Januára 2013, 10:30

z časti máš pravdu, ale najväčší problém vidím v tom že normálnu e34ku, v sériovom stave, s dobrým motorom, nezhnitú na slovensku nenájdem, moju e34 tds som dal do ako takého stavu, ale proste už chcem niečo silnejšie, a povedzme si úprimne spoľahlivejšie lebo lietať z jedného konca slovenska do druhého na 20ročnom aute nie je to najlepšie aj keď svojmu autu verím
a kúpiť ďalšiu e34, naliať tam peniaze v hodnote ďalších dvoch e34 a vrtať sa v tom rok a pol tak na to už vôbec nemám chuť

čo sa týka podvozku, tak na e34 nemôžem povedať krivé slovo, auto sedí ako pribité, keď som preletel zákrutou že kamoš si hádzal na seba kríže a ja som bol úplne v pohode lebo som vedel že limit auta je ešte hodne ďaleko a to mám úplne sériový podvozok a letné boli len klasické 225ky, aj som počul že e39 je v tomto smere menší krok späť ale na komfortné cestovanie to bude určite OK a s protection oknami tam bude ticho ako v hrobe

a keď sa budem chcieť vyšaliť tak si môžem kúpiť neskôr ešte e30tku len tak do mesta a na drifty po snehu :mrgreen:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
hessy

Re: e39 540i rada

Sobota, 5. Januára 2013, 16:07

vidim ze to tak necitim sam :D ano Viktor mas pravdu lebo za cenu peknej e34 v takom stave ako popisujes tak za to mas peknu e39 a dovolim si tvrdit ze aj lacnejsie niekedy... E39 je super auto no podvozkovo je oproti e34 take ,,tupe" ako BMW540 popisuje ako keby si jazdil z kostolom :D ale na jazdenie je to super auto...
Inak nevidim nic zle jazdit na 20rocnom aute hore dole ja som z TDckom spravil za dva tyzdne 6000km :lol: lebo som sa vozil a doma nuda

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní