Pondelok, 10. Decembra 2012, 15:40
Aby si to lepšie pochopil.
Chladenie v tvojom aute má dva okruhy. Malý a veľký.
Termostat je mechanická vec ktorá sa "hýbe" podľa toho aká je teplota chladiacej kvapaliny.
Malý okruhKeď naštartuješ chladný motor tak termostat je zavretý a vodná pumpa cirkuluje vodu len medzi blokom,hlavou a radiátorom kúrenia a takto dookola.
Veľký okruh Keď sa začne auto zohrievať a dosiahne teplotu kedy sa začne termostat otvárať (u mňa to je 92C) začne voda cirkulovať už aj cez chladič a ochladzuje sa. Je to v podstate neustály kolobeh otvárania a zatvárania termostatu podľa toho akú ma teplotu kvapalina.Tvoj problém spočíva v tom,že je stále otvorený veľký okruh a chladiaca je stále chladená a nedokáže sa motor zohriať,preto aj keď tomu motoru dávaš na búdku chladne,lebo sa zväčšuje nápor vzduchu na chladič=viac chladí.