... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bnykolass
Autor témy
Príspevky: 709
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: vela
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA Ruzinov

Turbo/Kompresor

Utorok, 13. Novembra 2012, 23:28

Uz dost dlho googlim no zatial sa mi nic nepodarilo najst o tom co vsetko treba urobit preto aby sa mohlo dat do benzinaka turbo pricom by sa jeho zivotnost nejako extremne neznizila.
Samozrehme ine zvody inu mapu do riadiacej jednotky to je samozrejme ale co este vnutri motora aby to vydrzalo.
Nasiel som kopu prestavb no skoro ziaden popis. Pozna niekto niekoho kto s tymto robi a vedel by mi odpovedat na nejake otazky ?
E53 4.4i on
E32 730iA on
E32 740iA on
E32 pickup on
E34 540i on
E34 525i on
E34 525tdsA off
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 08:26

no a taktiez ine valce, kluka, potom musis prepocitat, ci ten vykon znese prevodovka, poloosi, diferak a taktiez prepocitat brzdy, lebo rychlo vie ist kazdy, problem je zastavit
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 09:15

Zalezi aj od toho aky vykon chces, to znamena, kolko nafukat. Do pol baru by mal seriovy vydrzat v pohode no okolo 1bar a vyssie, treba upravy a vymeny dielov motora. A to ide dost do penazi...
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
bnykolass
Autor témy
Príspevky: 709
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: vela
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA Ruzinov

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 09:34

ja by som chcel tlacit max 0.7baru . nechcem ten motor trapit. uvazoval som nad kompresorom co sa mi zda jednoduhsie ako turbo. hovorim o motore M50B25
E53 4.4i on
E32 730iA on
E32 740iA on
E32 pickup on
E34 540i on
E34 525i on
E34 525tdsA off
 
Borisss

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 10:25

Za tie peniaze by som radsej kupil nejaky motor M54B30, prehadzal veci do M50 bloku a nechal si upravit povodnu riadiacu jednotku, resp. kupil Megasquirt.

Cital som dve stavby na bimmerforums a nebol z toho problem dostat 219 koni na zadnych kolesach, cize cca 257 koni na kluke. To z povodnym M50 sanim.
 
Užívateľov profilový obrázok
ancaaa
Príspevky: 479
Registrovaný: 20.11.2007
Auto: e46 330ci
Kraj: Košický
Bydlisko: valalský chlapec

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 11:09

pochybujem ze chces investovat 33e do jedneho kona tak si to spocitaj kolko chces mat kobyl a hned ta to prejde ked to chces mat poriadne urobene......
E46 330Ci SMG1

život je hra,hrajte ju naplno...
 
Užívateľov profilový obrázok
bnykolass
Autor témy
Príspevky: 709
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: vela
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA Ruzinov

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 11:21

mne je jase ze to bude stat 2000-3000€.
nehovorim ze to chcem priamo do svojeho len som proste zvedavy :-)
E53 4.4i on
E32 730iA on
E32 740iA on
E32 pickup on
E34 540i on
E34 525i on
E34 525tdsA off
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 11:52

Keby si chcel kompressor, kamarat ma aj 3, jeden je vortech v7 (ten je najlepsi) ostatne nepoznam. Keby sichcel fukat 0,7b nemusis ani sanie menit, malo by to vydrzat. A Do tej ceny by si sa aj zmestil za komp. co si pisal.
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 12:37

finančne je to asi tak náročné že samotný motor je z toho len nepatrné percento, takže naliať cez 5tis. € do M50tky tlačiť 0,7baru a dostať sa na nejakých 200kW . . .
alebo vymeniť motor za S38, čo má v základe cez 300koní, bez problémov vydrží keď tam nafúkaš aj cez 1bar a vtedy to už bude hodne cez 300kW
elektriku potrebuješ tak či tak komplet novú, zvody, výfuk na mieru, hadice do IC a z IC, úpravu podvozku, brzd, . . .
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 19:41

pri kompressore je vyhoda ze nie je nutnost menit, zvody, vyfuk, myslim si ze ani elektriku a tak isto nie je nutnost intercooler... samozrejme s turbom spravis vyssi vykon no komp je linearnejsi.
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
rebel
Príspevky: 461
Registrovaný: 29.7.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 19:47

... no tak ste si pokecali :mrgreen:
Krása sveta je vždy úmerná kráse Ducha, ktorý ho vníma
 
Užívateľov profilový obrázok
BMWslav
Príspevky: 691
Registrovaný: 1.4.2011
Auto: F22 M235i
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice - Krásna n/H

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 20:28

bnykolass napísal:
ja by som chcel tlacit max 0.7baru . nechcem ten motor trapit. uvazoval som nad kompresorom co sa mi zda jednoduhsie ako turbo. hovorim o motore M50B25



ak chces mat zivotnost OK tak do manualu tak 7,2-8psi tj. +- 0,5 bar a do automata max 5 psi + pri automate ti treba nejake chladenie prevodovky navyse...? :-k
Aktual: F22 235i

Ex E92 335xi
Ex E46 330i
Ex E46 316Ti
Ex E36 316i
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: Turbo/Kompresor

Streda, 14. Novembra 2012, 20:49

rebel napísal:
... no tak ste si pokecali :mrgreen:

jj :mrgreen:
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 229 neregistrovaných