... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Autor témy
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vstrek

Pondelok, 29. Októbra 2012, 13:33

Zdravim, naskytla sa mi možnosť dostať sa za velmi slušné peniaze k 325xi automat (75000km, koniec 2009, teda 3ojliter priamy vstrek). Auto som skúšal (cca 100km mesto, mimo mesta) šlapalo ako ma, sem tam som tomu prikotlil a vždy vyrazilo bez zavahania, žiadny čudný zvuk ani náznak nepravidelného chodu. Od pôvodného majiteľa viem, že sa mu v poslednej dobe občas stalo to, že auto nabehlo do nudzového režimu (po zhasnuti, naštartovaní zase určitú dobu šlapalo ďalej). Auto je v záruke BMW Basic 100000km/5 rokov

Viem že s tým bol v autorizovanom servise (neviem či bol aj na diagnostike, ale predpokladám že áno ináč by sa asi nevyjadrili tak presne) a bolo mu oznámené, že problém bude vo vysokotlakovom čerpadle a oprava bude cca. 800€. Problém je ten, že auto sa predáva tak ako je. Čo som prešiel niektoré zahraničné fóra, väčšinou boli spolu s čerpadlom v háji aj 1-6 vstrekovačov :) + niěčo dalšie. Niekedy sa komplet výmena mohla vyšplhať aj na 2-3000€. Takáto záležitosť by z toho auta razom robila niečo iné ako výhodnú kúpu.

Chcem sa teda spýtať majiteľov:
1. stretli ste sa s niečim podobným a pri akom nájazde km (najmä N53 - 325i), ako ste to riešili
2. problém sa týka dosť veľa vozidiel, aspoň čo som našiel a kľudne aj pri pár mesiacov starom voze s pár tisíc km = nebola na to nejaká zvolávačka? prípadne nemal by to servis vyriešiť v rámci záruky?

predpokladám že veľa majiteľov modelov 325i/330i s N53 motorom tu asi nebude ale skúsil som :)

Vďaka za každý postreh.
 
Užívateľov profilový obrázok
chch
Príspevky: 158
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E91 318i ED
Kraj: Trnavský

Re: motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vs

Pondelok, 29. Októbra 2012, 15:03

Zial na HPFP fail nebola zvolavacka, iba na vstrekovace a cievky, napriek tomu ze tych cerpadiel sa najma v USA pokazilo tisice (!). Cerpadlo samotne bez prace stoji asi 250,- Eur. Ak vies VIN cislo vozidla, mozes zavolat do hocktoreho autorizovaneho servisu, a povedia ti, ze sa na to cislo vztahuje zvolavacka (najma na tie vstrekovace a cievky).

Precitaj si viac tu a tu.
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Autor témy
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: motor N53/N54 (325i,330i,335) + problem s čerpadlom a vs

Pondelok, 29. Októbra 2012, 21:11

Vďaka, pozriem sa na tie linky, ak by sa jednalo cisto len o vymenu cerpadla a mimo autorizovaného servisu, bola by to pohodicka, len dúfam že to menia za nejaký iný diel. Meniť čerpadlo každých 30K km nieje moc príjemná záležitosť.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných