Ako píše OgiBMW motor nemá pamäť a milion somarín okolo olejov sú fakt len marketingové ťahy.....podobne ako zázračný Magnatec,ktorý sa vyrába už 10 rokov a je to v podstate starý typ oleja na staré motory. Magnatec neznamená - magnet,že na kovy priťahuje olej, len má o 1 molekulu kyslíka v chem.zložení viac a tým pádom dochádza ku lepšiemu priľnutiu oleja na kovové časti motora,ale tento "vynález" je hodne starý a spĺňa ho každý olej dneška.....samozrejme ,pokial máš diesel motor ,dávaj tam magnatec diesel a nie magnatec, hoci markantný rozdiel tam nebude....len sú tam možno prísady,ktoré lepšie pohlcujú odpad,ktorý vzniká pri chode dieslového motora.....Na názov oleja "syntetický" neexistuje svetový "predpis",stačí že do základového oleja nasypú 1% syntetických esterov a hrdo sa môže na fľašu vycapiť nazov "syntetický" olej a firmy to aj patrične zneužívajú.....Magnatec je syntetický tak na 1 percento, rada EDGE tak na 30%. Rozdiel je aké "syntetické" vlastnosti má olej po otvorení fľaše a rozdiel aké má vlastnosti po najazdení takých 5000 km na studený diesel motor v dákej Fiat Regate...Pokial chceš ozaj kvalitu syp do motora oleje Mobil čo sú na báze PAO ,teda komplet syntetické ,alebo špičku v oblasti ako Motul,ktoré majú dvojitú syntetickú technologiu.....Od Castrolu používaj radu olejov EDGE,čo sú o generáciu kavlitnešie oleje ako Magnatec,čo sa vyrába 10 rokov a mechanici sú z neho zbláznení,lebo nič iné nepoznajú.....Samozrejme platí zásada,že vyberaj oleje podla predpisu výrobcu motora, a nenaťahuj intervaly výmeny,lebo skončíš ako môj sused ,čo na dvojročnom BMW ,kúpenom na slovensku odpálil turbo,lebo olej menil po najazdení 40 000 km .....miesto pár eur za olej,vycáloval 2000 eur do turba. To sa oplatí,nie ?
