... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
bedi528ii
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.1.2012
Auto: BMW 528i rv.98
Kraj: Bratislavský

Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Utorok, 4. Septembra 2012, 01:04

Zdravim,
mam nasledovny problem s ktorym si lamem hlavu uz pekny cas. Na mojej E39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU sa mi uz rok nedari prijist na to co je povodca piskanie z motora. Piskanie je zavisle od otacok motora, najviac je to pocut pri nizsich otackach, pri takom tom posuvanie po parkovisku, vo vysokych to uz zanika a prehlusuje to zvuk z vyfuku a aj vsetky dalsie zvuky ktore motor produkuje. Samozrejme je to pocut aj pri volnobehu. Charakter zvuku sa s teplotou nemeni a v ziadnom pripade to nie je typicke piskanie od preklzovanie remena, to by ten remen inak vyzeral a navyse tento zvuk ma totalne iny charakter, znie skor ako pistalka. Rovnako si nemyslim, ze to su kladky tie by uz asi po 20tis km sustavneho piskania nepiskali, ale buchali, alebo by sa ten zvuk casom menil. Podla mna to ma suvis s okruhom chladenia vody. Pytal som sa kadekoho co s tym. Najprv mi niekto povedal a aj som sa docital ze treba vymenit sucasti odvzdusnenia hlavy a odlucovak oleja (tusim CVS sa tomu hovori ci jak) a prilahle hadicky-->vymenene--->nepomohlo. Dalsi povedal ze to je zvuk ked motor saje falosny vzduch, vymenil som tesnenie pod sanim--->nepomohlo. Potom som nadobudol myslienku ze by to mohlo byt vodnym okruhom a servisak povedal ze to bude asi zla pumpa-->vymenena---->nepomohlo. Mimo ine som menil aj termostat, lebo diagnostika pisala nejaky kod a termostat aj trocha tiekol (taky ten elektronicky)---->nepomohlo

Fakty preco si myslim ze to ma suvis s vodou su nasledovne:
-ak zhodim remen, ktory prechadza vodnou pumpou alternatorom a servom nepiska to
-zacne to piskat asi 3-5s po starte asi suvis s vytvorenim tlaku vody v chladiacom systeme
-piska to pri teplom aj uplne studenom motore (otvoreny aj zatvoreny termostat) takze hadice hlavneho chladiaceho okruhu su asi ok
-ked povolim odvzdusnovaci srobik na hadici co ide do vyssej casti chladica (myslim ze to je vystup teplej vody-hadica smerujuca k lavej strane auta) necham otiect trocha vody a dotiahnem tak to prestane na chvilu piskat potom to asi za 30s zacne znova, ak popridavam trva tento interval kratsie.

Fakt uz neviem, myslim ze to ma nejaku spojitost s tou vodou ale pritom voda sa netrati, neprehrieva sa..rozmyslal som ci sa tam nemoze dostavat niekade vzduch ktory by pri lopatkach pumpy vytvaral nejaku vzduchovu bublinu co by toto piskanie sposobovala, avsak ak by sa motor zavzdusnoval asi by sa prehrieval nie?

Tak prosim vsetkych ak niekto mate podobnu skusenost prosim dajte vediet.

Dik.
 
Užívateľov profilový obrázok
viktorko22
Príspevky: 809
Registrovaný: 5.9.2008
Auto: E46 - ohňoSTROJ
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Utorok, 4. Septembra 2012, 07:29

možno keby si sa to pokúsil napísať do témy kde sa rieši 5-er, tak skôr dostaneš odpoveď ako v téme o 46-kách :roll:
 
bedi528ii
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.1.2012
Auto: BMW 528i rv.98
Kraj: Bratislavský

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Utorok, 4. Septembra 2012, 09:46

Ok sorry, beriem na vedomie...apropo toto je prva vec co tu riesim, tak som bol z toho vyhukany trochu...ale aj tak ak by mal niekto podobnu skusenost aj z 3-er aj to sa rata, sak ten motor sa daval aj do trojky asi...hodim to do spravneho fora ;)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných