... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
marosss
Autor témy
Príspevky: 331
Registrovaný: 18.6.2008
Bydlisko: MA

Volant sa ťažšie otáča

Pondelok, 29. Septembra 2008, 07:24

Čaute, dá sa nejako nastaviť sila potrebná na točenie volantu na E46 320D,predfc.? Na niektorých autách sa to vraj dá od lahučkého točenia malíčkom po tuhšie. Zdá sa mi po presadnutí do iných áut, že im ide volant lahšie.Neviem či je problém so servom,olej neuniká.Gumy mám široké 225, tak myslím,že šírkou gúm to nebude.Tyčky,čapy,ramená mám na pred 2 mesiacmi menené
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Pondelok, 29. Septembra 2008, 07:56

Ja som sa na toto presne pýtal v bavarii a povedali mi že nie že je to pevne dané mechanickým prevodom...
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Septembra 2008, 08:32

E46 to maju vsetky podla mna takto ;) omnoho viac tam citit cestu a chovanie auta ako u hocijakeho ineho auta ;) ... takmer vo vsetkych inych servom vybavenych aut, co som siel bolo to riadenie lahsie.... myslim vsak, ze je to len sila zvyku ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:07

:roll: no aj ja som počul že bavoráky majú všeobecne také ťažké riadenie. Zaujímavé je riešenie čo tu písal v príbehoch helldiver: servotronic riadenie - regulacia ucinku posilovaca podla rychlosti auta, nie otacok motora.. to by relatívne mohlo pomôcť. neviem či to už má rozbehané :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:22

Ale to netreba nejako rozbehavat mimo, bola to normalna priplatkova vybava do mojho auta, plug&play zapojis (Prevodka riadenia + servotronic RJ, kabelaz je uz komplet pripravena a natahana od vyroby), netreba nic bastlit. Akurat do E36 sa to ako do nizsej rady doobjednat nedalo, do E46 neviem, snad uz ano... Momentalne jazdim s odpojenou RJ servotronicu (takze riadenie konstantne tuhe) lebo nemcur mi poslal nejaku nacatu a odpalil sa jeden tranzistor na nej, takze zhanam novu, ale ked to fungovalo tak to bolo moc fajn, tocit volantom si mohol jednym prstom pri parkovani a cim si isiel rychlejsie tym to viac tuhlo, na dialnici pri vyssich rychlostiach prakticky bez posilovaca, takze super cit v riadeni a stabilita.
EDIT: Co som teraz pozrel ETKcko pre 99' 320d, tak tam tiez ziaden servotronic ako option nebol, takze pre trojky tadeto asi cesta nevedie...
Potom uz jedine nejak upravit tlak v servosysteme (ina pumpa, ventil...) ked niekomu nevyhovuje tuhsie riadenie.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:41

:roll: nj spomínal si že tu nemáš plne funkčné ešte, preto som písal že neviem či to máš rozbehané :wink:
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:50

Neviem ako to ma riesene BMW, ale na Peugeote som mal variabilny posilovac... a ten fungoval presne tak ako Hell pise... cim vyssia rychlost, tym nizsi ucinok....
Ale tam servopumpa nebola napojena na motor tusim, ale mala zvlast elektromotor ;)... takze nebolo problem regulovat tlak pumpy... vyhoda toho riesenia je aj to, ze pri normalnej jazde, ked servo nepotrebujes, ti servopumpa zbytocne neubera vykon ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Pondelok, 29. Septembra 2008, 14:47

Tak isto aj na VW je to, samostatné čerpadlo čerpajúce na základe natočenia volantu inak nie (okrem režimu pre telesne postihnutých kde pumpa funguje stále).

Výhody, lepšia ovládateľnosť, znižujúci sa účinok na základe rýchlosti (kódovaním upravitelný priebeh).

Nevýhody, odchádzanie snímačov na tyči riadenia, na mieste spotreba prúdu pri plnom rajde cca 40A
 
MajkoKNM
Príspevky: 136
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: ukradnuta e36
Kraj: Žilinský

Re: Volant sa ťažšie otáča

Streda, 29. Augusta 2012, 19:59

Zdravim, hadam nemusim zakladat novu temu na to aby mi niekto povedal, ze kolko litrov naplne ide do posilovaca riadenia? :wink: A staci tam naliat aj nejaky lacny olej nie? a este aka specifikacia oleja tam ide :smile: M50B20
 
MajkoKNM
Príspevky: 136
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: ukradnuta e36
Kraj: Žilinský

Re: Volant sa ťažšie otáča

Piatok, 31. Augusta 2012, 13:16

nikto nevie?
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: Volant sa ťažšie otáča

Piatok, 31. Augusta 2012, 13:38

myslím,že to máš napísané na viečku nádobky pre posilovač a to "ATF only".
ja som dával Dextron III
Obrázok
 
MajkoKNM
Príspevky: 136
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: ukradnuta e36
Kraj: Žilinský

Re: Volant sa ťažšie otáča

Piatok, 31. Augusta 2012, 17:01

dik.. a kolko si tam nalialal prosim ta?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní