... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: Aky olej

Streda, 4. Júla 2012, 12:08

momen, moment, moment!
pokial som pozorne cital, nazor, ze NEMOZU byt pouzite tu zatial nepadol.
Uuuplne spravne si napisal BMW specifikaciu.

TO JE JEDINE CO MAJITELA BMW ZAUJIMA!!!

BMW nerobi dokonca ani rozdiel medzi olejmi pre Dieselove a Benzinove motory (maju sa na mysli bezne motory).

Miesat API, viskozitu, mrazy a BMW normy dokopy to nedobre. To slivky s mrkvou a pivom.
Zopakujem:
JEDINE CO MAJITELA BMW ZAUJIMA je BMW Specifikacia!!

Ked ju bude mat Fritol, BMW motor s tym pojde! Spolahlivo.

Ostatne debaty su debaty navyse, ktorymi sa majitel moze zaoberat, ale nie je to nutne =;
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Aky olej

Streda, 4. Júla 2012, 12:34

ale aj API špecifikácia je dôležitá, napr. nemáš jedno čo do benziňáku naleješ SF alebo SL a takisto či do dízlu CC alebo CF
ale ako som napísal, veľa 10W40 olejov spĺňajú LL-98, takže keď máte e34, e36, e39predface atď. a nejazdíte na výpravy k polárnym kruhom tak ani tá 10W40 nie je žiadne bahno
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
j.matrix
Príspevky: 940
Registrovaný: 31.1.2012
Auto: BMW 320d E46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: RK & BA

Re: Aky olej

Streda, 4. Júla 2012, 16:19

ViktorDDD napísal:
pred 10rokmi bol najpoužívanejší olej do takých 10-15ročných jazdeniek 15W40 a aj vtedy boli rovnaké mrazy ako teraz, ale teraz je už 10W40 podľa vás bahno ktoré v zime vôbec nemaže


problem by som ale videl v novych motoroch ktore su navrhnute na longlife intervaly a pouzivanie inych modernejsich olejov s inou hrubkou olejoveho filmu, tam ten rozdiel v mazani moze byt kriticky - ked to ide nasucho miesto 10sekund dve minuty...
Pri starych autach to je jedno 8)
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Streda, 4. Júla 2012, 16:22

jasne treba tak bokom kukat aj na API pretoze dnes sa daju zohnat aj oleje s API SG a to je velmi zastarala norma, ale na druhej strane zase nesplna LL-98..no tak si tak aj pred 10 rokmy boli oleje 5w-40 a hojne sa pouzivali, zial u nas nasa mentalita nepispustala pouzitie aj lepsich olejov pretoze stary servisaci este dnes tvrdia ze motor zadries.. bohuzial


..ten Shell Helix Diesel HX7 som aj ja dal do svojej alfy JTD a spraval sa dobre..a s tichostou no neviem ja po akokejkolvek vymene pocujem ako ide motor hladsie, je to dane cerstvostou a viskozitou noveho oleja, len treba vediet co pocuvat,ale zase ked som raz mal v zime v Peugeote 2.2 hdi olej 10w-40 (ja som ho tam nedal) tak to bol v zime ramus ako keby trieskal po nakove niekto...

..jednoznacne ja za seba odporucam pouzivat oleje 5w-40 a menit max. po 15 000km.. nieje tu viacej co spekulovat

..ps: pokial viem original oleje vyraba Castrol (ktorí ja osobne moc nemusim neurazte sa na mna)

..ps 2: ono dost zalezi aj na pouzitej znacke filtra, nie ako si niekto mysli ze kaslat na filter alebo vymenim ho iba raz na dve vymeny oleja, to je ta najhorsia vec co moze byt :( ale nraz vidam ze kopec ludi tak robí...
..takze za mna overene znacky ALCO ( nemylit si to zo zahradnou technikou) Framm,Mann,Bosch (ale zalezi kde je vyrobeny) Champion, alebo este Fiamm ten som daval ocovi do tds cely cas asi 100 000km lebo aj ked na prvy pohlad vyzeraju vsetky rovako znacky ako vector, filtron , max gear nemusia byt zarukou kvality...rozhodne sa odporuca pouzivat overene znacky filtrov..ale jesto ich este viacej ako som tu uviedol aj ked niektore su v spolocne kooperacii
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Streda, 4. Júla 2012, 16:24

j.matrix napísal:

problem by som ale videl v novych motoroch ktore su navrhnute na longlife intervaly a pouzivanie inych modernejsich olejov s inou hrubkou olejoveho filmu, tam ten rozdiel v mazani moze byt kriticky - ked to ide nasucho miesto 10sekund dve minuty...
Pri starych autach to je jedno 8)



..ano to je pravda ale aj nove motory konstruovane pre oleje A1/B1 alebo A5/B5 teda lahkobezne ( aj ked tento vyraz uz pouziva dnes vela vyrobcov olejov aj pre obycajne) mozu jazdit na oleje standardne to jest A3/B3 ale opacne to nejde, pri starsich motor sa nesmie pouzivat A1/B1-A5/B5
 
partizan
Príspevky: 134
Registrovaný: 1.6.2010
Auto: E39 530dymivych
Kraj: Košický

Re: Aky olej

Nedeľa, 8. Júla 2012, 11:27

No pokial viem tak u oleja je naozaj dolezita hlavne vykonnostna trieda pre ktoru je olej urceny, cize napriklad ACEA.
Moj motor (M57) je napriklad stavany na olej ACEA B3 a B4, ak olej splna tuto specifikaciu, motoru by sa nemalo nic stat,
a nemusi mat olej ani BMW schvalenia.

http://www.olejshop.sk/s/motorove-oleje/

A5/B5 je uz urceny pre este vykonnejsie motory, ale v slabsom motore ti nemusi zarucene splnat vsetko co by mal...
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Nedeľa, 8. Júla 2012, 15:10

oleje A5/B5 niesu pre este vykonnejsie motory zle sa to uvadza su to oleje s nízkou HTHS viskozitou v rozmedzí 2,6 až 3, 5 mPa.s a to sa n emoze pouzit v motor tam kde taky motor nieje na to konstrukcne prisposobeny.. ma ine honovanie vo valcoch aby sa tensia vrstva oleja udrzala a tak..
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Aky olej

Nedeľa, 8. Júla 2012, 15:53

bjukemen napísal:
oleje A5/B5 niesu pre este vykonnejsie motory zle sa to uvadza su to oleje s nízkou HTHS viskozitou v rozmedzí 2,6 až 3, 5 mPa.s a to sa n emoze pouzit v motor tam kde taky motor nieje na to konstrukcne prisposobeny.. ma ine honovanie vo valcoch aby sa tensia vrstva oleja udrzala a tak..

:thumbup:
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
bramborak
Príspevky: 1271
Registrovaný: 28.5.2010
Auto: e91 "07
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: NM,TN

Re: Aky olej

Streda, 22. Augusta 2012, 12:16

http://www.autorun.sk/index.php?main_pa ... cts_id=371
co poviete na tento olej? nejaky moc lacny :oops:
nahradne diely: E34 tour+sedan, E32
kúpim akýkoľvek kat/y,zanesený DPF filter=> sukr.sprava :)
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Streda, 22. Augusta 2012, 22:04

..kamarat ho objednaval je to velmo dobry olej, so oficialny dovozca tak maju dobre ceny
 
tomasjerry
Príspevky: 20
Registrovaný: 23.5.2012
Auto: BMW 740i E38
Kraj: Bratislavský

Re: Aky olej

Pondelok, 27. Augusta 2012, 22:13

Mam otazocku, aky olej do 740i E38? Momentalen je tam 10W-60. Problem je, ze je tam LPG, tak neviem, ci tam nema ist nahodov 5W-50. Je to stare auticko ma najazdene cez 350000 km, ale chcem prenho to najlepsie ;) Momentalne koketujem so znackou Valvoline, alebo Liqui Moly. Poradte co na zimu, nakolko zachvilku sa stahujem na zahorie, tam vie byt pekna kosa a garaz v nedohnadne :( (minulu zimu som ma cez den -20 :( )
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Pondelok, 27. Augusta 2012, 22:29

..na zimu by som dal 5w-50 ale ten sa moze pouzivat celorocne ta 60ka je fak iba pre riadny zaber, myslim ze 50ka bude ideal v lete za horuca a 5 zase na zimu koli rychlejsiemu premazaniu :) a mozes aj ten Valvoline 5w-50
 
tomasjerry
Príspevky: 20
Registrovaný: 23.5.2012
Auto: BMW 740i E38
Kraj: Bratislavský

Re: Aky olej

Utorok, 28. Augusta 2012, 07:05

A kolko oleja tam vlastne ide ? Bude mi stacik, ked objednam 8 L?
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Aky olej

Utorok, 28. Augusta 2012, 08:27

oleja tam ide 7.5L takze 8 bude akurat aby si mal nieco aj na doliatie :)
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Aky olej

Štvrtok, 30. Augusta 2012, 12:35

tomasjerry:
To ci mas v aute LPG az tak nerozhoduje o tom ci pre teba bude lepsi olej s viskozitou 5W50 alebo 10W60, podstatnejsie su klimaticke podmienky v ktorych sa motor pouziva a ako moc dostava tepelne ten motor zabrat. Do M60/M62 motorov je 10W60 (napr Castrol TWS) celkom casta volba hlavne u drifterov (oni 10W60 resp 15W50 leju snad vsade, do zavodakov aj do aut na denne jazdenie), je to overena kombinacia a tie motory zvladaju dlhodobo fungovat s tou viskozitou/olejom bezproblemov ci uz pri plnych palbach alebo pri klasickej dennej prevadzke, a to aj napriek roznym poveram typu "10W60 vazelina patri do Mkovych a vysokotackovych motorov" pripadne "ma sa tam liat to co doporucuje BMW cize vodicka 0W30 / 5W30".
V tvojom pripade sa jedna o E38 740i kde asi sotva moze clovek ratat s nejakou extremnou zatazou motora vysokymi teplotami atd, cize ta 10W60 je tam naozaj relativne zbytocna. Ked je ale na to ten motor zvyknuty a bezi na 10W60 olej uz dlhsiu dobu s pravidelnymi vymenami kazdych 10tisic KM (10W60 generelne po ~10tisic KM rapidne degraduje na vlastnostiach cize 15tisicovy vymenny interval je nevhodny), tak je otazne ci ma zmysel ho menit.
Caste studene starty pri minusovych teplotach s 10W60 naplnou v olejovej vani su velmi diskutovana tema hlavne v zahranici kde ludia maju vozy typu M3/M5 aj na bezne vozenie v zime. TWS 10W60 ma bod mrznutia niekde pri -40C a ludia v severskych krajinach ten olej bezne pouzivaju ci uz v Mkovych motoroch alebo v beznych M60 motoroch a nie je zname ze by im tie motory koli tomu odchadzali. Urcite to pri -20C studenom starte nie je pre ten motor balzam, ale na druhej strane nechava kvalitna 10W60 na povrchu klznych casti staly mazaci film a motor nebezi tym padom ani kratko po studenom starte uplne nasucho.
Neviem ci sa najde osoba ktora spolahlivo odpovie na otazku ci tomu motoru naozaj tak RAPIDNE skracujes zivotnost ked ho pri -20C s olejom 10W60 nastartujes. Na americkych forach robilo zopar ludi chemicky rozbor TWS 10W60 oleja vypusteneho po 6tisic KM z S62B50 po zimnej prevadzke (spominane boli najnizsie teploty zhruba -8C) a ziaden zvyseny vyskyt kovov alebo ineho indikatoru zvyseneho opotrebenia motoru sa tam nezistil.
Kvalitna 5W50 s esterovou bazou (Millers, Motul, Mobil1) je pre tieto pripady urcite lepsi kompromis, ja som to na svojej M62B44 riskol a hned po kupe som preskocil z Castrolu TWS (ktory pouzival predchadzajuci majitel zhruba 50tisic KM) na Mobil1 5W50 na ktorom mam odvtedy nabehanych 55tisic KM (menim olej kazdych 9-10tisic KM) a vsetko je zatial OK.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných