... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Wincik
Autor témy
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

chladič

Štvrtok, 17. Novembra 2011, 16:48

včera mi vytlačilo hadicu z hrdla na chladiči...na hornej strane..(tá hadica čo je na šoferovej strane..a ide do motora...pri vyrovnávacej nádržke)...normálne mi ju nevytláča..ale ked ho viac naháňam po otáčkach..tak dlhšie..tak mi ju vytláča...može to byť tým že hrdlo na chladiči mám hladké? žiadne vrúbky..ani záskoky..( pretože povodné hrdlo..sa pravdepodobne prechádzajucemu majiteľovi polámalo....tak je na tom povodnom hrdle ešte jedna trubka..hladká..)...čo s tým ?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: chladič

Štvrtok, 17. Novembra 2011, 17:52

ja som mal (mám) podobný problém, hadicu mi nevytláča ale zato mi to trochu tlakuje (asi to isté je u teba preto ti to vytláča hadicu) keď jazdím kľudne tak nič keď tomu viac naložím tak stvrdnú hadice, ale z chladiacej kvapaliny mi neubudlo nič posledných 2000km, tak neviem čím to je ale asi to skončí výmenou tesnenia pod hlavou + zrovnaním hlavy aby som bol 100% istý že je všetko v poriadku
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Wincik
Autor témy
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: chladič

Štvrtok, 17. Novembra 2011, 19:39

tak tak...mne to tiež nevytláča ked idem kľudne...ale ked popálim gumy..a dám mu na hubu..tak hu už tlačí...čo s tým može mať spoločne tesnenie pod hlavou?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: chladič

Piatok, 18. Novembra 2011, 08:55

tesnenie s tým môže mať spoločné to že je podfúknuté a preto to tlakuje chladiaci systém, len potom neviem prečo mi neubúda z vody, na 2000km mi neubudlo ani 1mm z nádobky, vodnú pumpu som menil, viečko expanzky menil, chladič chcem meniť lebo je už starý zanesený tak ešte vymením termostat a tak budem mať celý chladiaci systém 100%-ný tak keď bude problém pretrvávať tak mi ostáva už len tá hlava valcov
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Wincik
Autor témy
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: chladič

Piatok, 18. Novembra 2011, 15:02

aha....ja mám ešte tento príznak..žee..ked ho prestanem naháňať...zvoľním..mu...tak sa začne chladiť...a ručička teploty..sa neudrží v strede...a taktiež..kým sa zohreje..na polku..na teplomeri..tak mu to trvá..takých ..12 km..sice tých 12 km je mierne z kopca..čiže..s plynom len ľahučko idem.aa nenaháňam ho...neviem ...či to je normálne..že sa to dlhšie zohrieva...myslel som si že je termostat zaťatý..alebo čo..že je otvorený..ale na druhej strane...kúri to dobre..ručička na teplomeri..mi ešte ani z modreho poľa nevíde..a už fuka teplý vzduch
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: chladič

Piatok, 18. Novembra 2011, 15:17

mne to tiež chladí dobre, neprehrieva sa, nič, proste len to tlakuje hadice, nič iné, nič viac
mám tam nejaký neorigo termostat ktorý som dával minulý rok lebo predtým sa mi auto zahrievalo aj pri +20 asi 10km a s tým druhým termostatom sa mi zohreje rýchlejšie ale tak že mi ručička ostane asi 1mm pred stredom, keď ho trochu naháňam tak to dosiahne ten stred, keď potom jazdím 1-2km pianko tak to zasa klesne 1mm pred stred
k tej výmene tesnenia sa dostanem najskôr niekedy v januári keď s tým dovtedy nebudem mať nejaký problém tak potom napíšem či sa to tlakovanie odstránilo ale bude to asi na 80% to
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Wincik
Autor témy
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: chladič

Piatok, 18. Novembra 2011, 15:29

no mne ked sa zahreje..tak stupne..asi 1 mm za stred...a ked idem napriklad dlhšie s kopca...tak klesne poriadne..až na tu čiarku medzi stredom..a modrym poľom
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: chladič

Piatok, 18. Novembra 2011, 18:17

Na každej E36 čo som mal tak bol tlak v chladiacom systéme a ja som si aj myslel,že na to je tam aj na expanzke pretlakový ventil.Niečo som čítal,že pri istom tlaku je bod varu väčší :-k ja by som skúsil hodiť nove viečko na expanzku ak je to E36. A ešte by som doplnil, ak vzrastie tlak hneď pri štarte za chladného motora tak to bude najskôr tesnenie pod hlavou.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: chladič

Sobota, 19. Novembra 2011, 10:58

to je tak na každom nie len na e36, ale že to zhadzuje hadicu z chladiča tak to už nie je zdravý tlak
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: chladič

Sobota, 19. Novembra 2011, 18:34

Ale tak prave na to tam je ten pretlakovy ventil predsa nie? ked stupne tlak nad urcitu hranicu tak ho vypusti predsa. ale mozno sa mylim ale logicky mi to tak dochádza :)
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: chladič

Nedeľa, 20. Novembra 2011, 14:36

áno
chladenie je uzavretý systém ktorý precuje pod určitým tlakom, ale bežne ten tlak je rádovo niekoľko desatín baru, viečko sa otvára pri tlaku 1,4bar, práve preto, keď sa začnú tlakovať hadice dôsledkom prasknutej hlavy, uvarenia alebo niečo, tak aby sa neroztrhli hadice radšej sa vypustí tlak, akurát že Wincik má poškodený vstup do chladiča a slabo mu tam drží hadica tak ju ten tlak zhadzuje, ale pri bežných tlakoch ktoré sú v chladiacom systéme by to nemalo zhadzovať keď sa to normálne dotiahne
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Wincik
Autor témy
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: chladič

Streda, 1. Februára 2012, 16:50

hadicu mi už nezhadzuje....poriešil som to tak..že som za to poškodené hrdlo dal SK pasku..okolo nej drot..stiahol som SK pasku..ale nie zas moc..len tak aby ju troška stlačilo za hrdlom..a následne som druhu stranu drotu pripevnil do predu..takže tu hadicu vlastne priťahuje smerom k chladiču...možno je to taká fušerská robota...ale účel to splnilo...a ja zatial peniaze na druhý chladič nemám....je jasne že kebyže mám peniaze na druhý..a mám ho odkiaľ zobrať za pár šupiek..tak sa s tým neseriem.:)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných