... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pablo_s
Autor témy
Príspevky: 286
Registrovaný: 23.2.2007
Auto: G21 320xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Ako ste riesili prechod z run flat?

Nedeľa, 17. Októbra 2010, 17:50

Viem, ze sa to tu uz viac krat riesilo. Ale zaujimalo by ma ako ste riesili prechod z run flat na klasicke pneu. Ci ste kupovali hever a dojazdovku, alebo sadu kompresora a lepidla. A hlavne by ma zaujimal konfort jazdy a hluk. Letne mam pirelli euforia (runflat) ale mam pocit ze su strasne hlucne a dost tvrde co by mi az tak nevadilo. Kedze dalsiu sezonu asi budem musiet menit pneu tak zvazujem prechod na pirelli p7 cinturetto non runflat (ci ako sa o pise). Vime ze existuju aj v runflat verzii, ale v zasade by ma zaujimali nazory tych co to vymenili, ze ci to bol dobry napad a ako to vyriesili s rezervou a ci s tym nemaju teraz viac problemov ako osohu. Pozeral som do kufra (e90 sedan) a napadlo ma ci by sa nedala vybrat ta vanicka v kufri pod podlahou a ci by tam potom nevosla rezerva. Zaplnit kufor rezervou a heverom sa mi teda fakt nechce, to by dom asi radsej ostal pri tych runflatoch. Otazne ale je ako sa sprava pichnuta run flat pnematika. Pokial ma niekto skusenosti s jazdou na vypustenej run flat aj na vacsiu vzdialenost tak by ma to zaujimalo. Par krat uz som bol autom aj dalej napr. v chorvatsku a neviem si predstavit ako by to dopadlo ak by som chytil defekt tam. Co sa tyka dojazdoej pneu ta je tiez stavana na rychlost tusim okolo 50km/h takze to je tiez iba nudzove riesenie, hlavne vtedy ked je clovek dalej od domu tak to je fakt riesenie iba aby sa dostal k najblizsiemu servisu. Pozrral som ze sadu s kompresorom ma aqj origo BMW takze ak niekto nieco take ma zaujiomalo by ma ci to pouzil a co si o tom mysli...
G21 320xd
F31 320d Ex
E90 320d Ex
E46 320i Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Nedeľa, 17. Októbra 2010, 19:00

mal som v runflate 3 klince a nevedel som o tom, auto nespadne nizsie takze si to ani nemusis vsimnut,
vsimol som si az na vode ked tak divne mlaskala ta pneu..

ak by neboli runflaty 2x drahsie tak by som jazdil runflaty,
lebo netreba brat rezervu a aj s defektom dojdes do pneuservisu,
alebo veselo prasis dalej oficialne myslim 80 km/h takze veselo aj po dialnici..

ale jazdim obycajne pneu a nosim dojazdovku z e46 kvoli priestoru,
ale na dlhsie trasy radsej hodim do auta plnohodnotnu rezervu..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Joe1980
Príspevky: 57
Registrovaný: 19.11.2009
Auto: BMW 318d E90
Kraj: Banskobystrický

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Nedeľa, 17. Októbra 2010, 20:18

Ja mam 17 palcove kola a mam na nich runflaty, viem že ten komfort neni nic moc, ale nejak mi to nevadí, jazdil som aj na normalnych pneu tie mali lepší komfort na nie velmi kvalitnych cestach(teda na vačšine našich ciest) ale na dialnici sa spravali rovnako ako runflaty, kedze chodim casto s plnym kufrom tak by som tam nejaku dojazdovku asi tažko strčil takže mam runflaty.Pozeral som aj po tych kadejakých lepiacich sadach a sprayoch s kompresorom ale co som cital tak su tak na dve veci...
 
Užívateľov profilový obrázok
quickpig
Príspevky: 59
Registrovaný: 23.11.2010
Auto: bmwZ4 2.5i, X5 3.0d
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Piatok, 26. Novembra 2010, 13:17

No ja som teraz dal dole runflaty a davam na leto obycajne letne gumy.. Mam e85 - teda z4 a obute 18tky.. A kedze mam mensi kufor tak rezervu so sebou tahat nebudem. Vyskusam teda lepidlo a kompresor a budem sa modlit cele leto aby neprisiel defekt :)
Osobne si myslim, ze ruflat a nie runflat.. no ked nemas rezervu a dostanes poriadny defekt tak ci tak musis ist do servisu, ktory tak ci tak vecer neni otvoreny, a neni vsade kde ti vedia spravit runflat.. takze tak ci tak si v prdeli :)
Ale postnem po lete ze ako som dopadol.. A verim v to, ze pri 18tkach budem citit ze auto je makksie ako pri runflats..
 
jarino78
Príspevky: 17
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: BMW 320d touring E91
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Pondelok, 29. Novembra 2010, 12:37

nie, ze by som bol staromodny, ale uprednostnujem zdvihak a rezervu ...ked nahodou seknes gumu, tak Ti aj tak nic ine nepomoze, akurat len mozes machrovat, ze si rozbil gumu za cca 150 evry, z coho by mi bolo osobne do placu... preto zrovna zhanam dojazdovku na E91, bude sa mi kludnejsie jazdit, keby naaahodou ...ale kolko ludi tolko chuti, to je jasne
 
Užívateľov profilový obrázok
Zemo
Príspevky: 263
Registrovaný: 3.7.2010
Auto: F36 435d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 30. Novembra 2010, 10:17

Ja som kupil kompresor a lepidlo... akurat odporucam kupit aj nahradne poistky, pretoze mi uz raz ten kompresor (vraj max 15A) vyhodil poistku (ktora je 20A).

Co sa tyka run-flatov tak myslim ze na nase cesty niesu moc vhodne... trpi s nimi aj auto aj clovek, su drahe, a nerovnomerne sa opotrebuvaju, opravovat ich je takisto v niektorych krajinach zakazane.

Myslim ze 80-90% poskodeni, kde sa da ist s run-flat gumou v pohode dalej zvladne aj lepidlo... ked chytis defekt na dialnici v 160ke tak ti streli ta guma ci je to runflat alebo nie... seknutie bocnice to iste, akurat ta runflat asi vydrzi vacsiu supu...

dalsia vec ze vela poistovni ponuka asistencne sluzby, ktore sa vztahuju aj na poskodenie pneumatiky...
 
Gugik
Príspevky: 6
Registrovaný: 8.11.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 11:51

Caute, kupil som runflaty na auto bez senzoru tlaku v pnue. Docital som sa ze to neni moc dobre. Ale mna by zaujimalo ked stretim tlak a nebudem otom vediet. stratim nejaku vatsiu stabilitu na ceste ? alebo to mam jedoducho dat dole racej?
 
Užívateľov profilový obrázok
pablo_s
Autor témy
Príspevky: 286
Registrovaný: 23.2.2007
Auto: G21 320xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 13:01

cosi tym chcel vyriesit? pokial nemas senzor tak by si to nemal mat na uate vobec. NA e90 nie je senzor, ale tusim cez ABS ale nejaky podobny system meria priemer kolesa a ak ti zacne pustat tak zahlasi pokles lebo sa zmeni priemer kolesa. Ak zistis ze namas talak az vtedy ked bude koleso prazdne tak to urcite nie je dobre... mne ked pustal ventil tak system reagoval pri poklese okolo 0,4 atm tzn pri 1,9 mi hlasil pokles...
G21 320xd
F31 320d Ex
E90 320d Ex
E46 320i Ex
 
Gugik
Príspevky: 6
Registrovaný: 8.11.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 13:38

ved ja som si nevsimol ze su to runflaty... resp. nevedel som to znamena :(
 
Užívateľov profilový obrázok
pablo_s
Autor témy
Príspevky: 286
Registrovaný: 23.2.2007
Auto: G21 320xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 13:45

Pokial mas rezervu tak to nie je problem. Maximalne pocitis ze su tvrdsie ako bezne pneu, ale v zasade tak ako dostanes defekt na beznej dostanes aj tu a zistis to takisto, ze auto sa bude spravat inak, aj ked to na tej pneumatike az tak vidiet nie je ako na beznej ze mas prazdnu pneumatiku. Ale ak mas rezevvu, hever a vsetko na vymenu pneu tak si ich myslm mozes nechat...
G21 320xd
F31 320d Ex
E90 320d Ex
E46 320i Ex
 
Gugik
Príspevky: 6
Registrovaný: 8.11.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 13:51

Normalne to pani potrebujem surne vediet. lebo som ich dal na inzerat aj tu ak by niekto chcel... su v spickovom stave..

Ja sa bojim hlavne toho ze ked dostanem defekt tak si o neuvedomim tak ma to slahne nekde do jarku pri lepsom...

Inak ako je to so spotrebou ? je na nich vyssia. Mam to obute v predu na mondeu mk3
 
Užívateľov profilový obrázok
pablo_s
Autor témy
Príspevky: 286
Registrovaný: 23.2.2007
Auto: G21 320xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 13:58

s normalnou prazdnou gumou tak isto supnes do jarku... v tom rozdiel nie je... prazdna guma je prazdna guma, aj ked runflat urcite o nieco malo stabilnejsia, ale aj tak prazdna... ak mas moznost tak ich predaj... co je to za pneu? znacka, rozmer, hlbka dezenu?
G21 320xd
F31 320d Ex
E90 320d Ex
E46 320i Ex
 
Gugik
Príspevky: 6
Registrovaný: 8.11.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 20:03

v sekciu predaj pneu su uvedene. bridgestone lm25 runflat, dezen 7.8 mm prakticky nove.
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 20:19

Gugik napísal:
Caute, kupil som runflaty na auto bez senzoru tlaku v pnue. Docital som sa ze to neni moc dobre. Ale mna by zaujimalo ked stretim tlak a nebudem otom vediet. stratim nejaku vatsiu stabilitu na ceste ? alebo to mam jedoducho dat dole racej?


Neviem kolko presne ale cca. 2 mesiace som jazdil na zadnej pneu s 0.5 bar. Tlak som nekontroloval od aprila a skontroloval som ho az niekedy v septembri. Pricinou bol klinec. Auto sa niako strasne nespravalo, akurat pri vyssich rychlostiach do zakrut razatnejsim sposobom som pocitoval akoby sa auto hojdalo na tej gume. Bola to 235/45 R17 ale na 8.5J disku, takze trochu natiahnuta, mozno aj preto tolko vydrzala, teraz mam 255/40.

P.S. Nemam ani som nemal RFT pneu, spominana situacia bola na non-RFT. Auto E39 525d. Pneu Bridgestone Potenza
 
Gugik
Príspevky: 6
Registrovaný: 8.11.2011
Kraj: Bratislavský

Re: Ako ste riesili prechod z run flat?

Utorok, 8. Novembra 2011, 20:22

Takze hovoris ze takej situacje ze by sa mi to mohol nejak smyknut alebo co sa nemusim bat? vsak ja som kludny sofer v zime chodim max 90 aj tak

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 15 neregistrovaných