... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Štvrtok, 19. Februára 2009, 19:42

Zdravím!
Prosím Vás o radu: ako ste odvzdušňovali vaše BMW 320d e46,ked´ ste menili termostat?
Vymenil som konečne termostat a nemohol som auto ani za pána odvzdušniť.Z chladiča som vypustil cca 3Litre vody, viac nevytieklo.No ked´ som nalieval novú vodu späť zmestilo sa do chladiča iba 1liter vody, tak som naštartoval,iešiel sa previesť a zahriať motor. teplota mi ukazovala 102 stupňov v BC menu no hladina z chladiča vôbec neklesla. Otvoril som aj veko chladiča a nič,hladina vody stále na maximum,neklesla ani otrošku,potom som otvoril odvzdušňovaciu skrutku pri Webaste na kúrení a išlo tošku vodnej pary a potom stále nič. Kúrenie bolo zapaté na maximum.po chvíli som zasa otvoril odvzdušňovaciu skrutku na kúren´pri Webaste a namiesto vody išiel cez skrutku hustý dym ,ako keby horelo webasto znútra,tak som ho odpojil, a skúšal to odvzdušniť aj pri viečku chladiča,čo je taký istý odvzdušňovací šrób, no nič sa nedialo. Motor trošku klepal akoby išiel bez oleja,tak som ho vypal a vykašlal sa na to lebo teplota ukazovala už 105stupňov. Ked´ sa motor ochladil už prestal klepať ale od 80-105stupňov mi klepal,akoby nemal olej, a oleju je pritom na max. Hadica od chladiča po termostat ostala prázdna,vôbec sa tam nedostala voda.
VĎAKA
 
lajo
Príspevky: 294
Registrovaný: 27.9.2007

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Sobota, 21. Februára 2009, 20:12

Možno je vadný tvoj nový termostat a neotvorí sa ti, alebo ti v okruhu ti ani netečie voda. Vodná pumpa je OK? Kúrilo ti to, keď si to skúšal? Keď úplne odpojím Webassto, tak pri naštartovaní mi do expanzky tečie cez taký malinký otvor na vrchu voda. Určite to skús znova pri odpojenoom webasto odvzdušňovať. Viackrát som to robil, trocha sa to zahreje a potom doplniť vodu
320D E91
ex - 530i Touring E39
ex - 320D E46
 
lajo
Príspevky: 294
Registrovaný: 27.9.2007

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Sobota, 21. Februára 2009, 20:14

Keď ti to už klepalo, tak neviem, či z toho nebude new motor, možno sa to už prehrialo. No a tie odvzdušňovacie šróby, asi ich je 4 či kolko, to až na konci
320D E91
ex - 530i Touring E39
ex - 320D E46
 
Užívateľov profilový obrázok
Skypco
Príspevky: 885
Registrovaný: 9.5.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Sobota, 21. Februára 2009, 23:18

Takze trochu zahrejes a potom dopln vodu... :)

Teraz vazne..., aky mas dych..? Najprv si otvor odvzdusnovak (ten pri viku) a potom sa predychaj a z plnych pluc fukni do expanzky... hned potom musis stihnut uz pripravenym srobovakom zatvorit odvzdusnovak... Postup opakujes pokial neprides o dych... :wink:, resp. pokial nejde z odvzdusnovaku voda... pozor nemrzka je dost horka takze si to predtym dobre utri...
Lepsie sa to robi s kompresorom..., ale to az potom ked prides o dych... :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Skypco
Príspevky: 885
Registrovaný: 9.5.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Nedeľa, 22. Februára 2009, 14:56

Sorry..., teraz som si vsimol ze to nie je dost exaktne...
Takze po kazdom fuknuti a naslednom uzavreti srobu odvzdusnovaka..., musis doliat nemrzku..! :)
 
SigSauerBang
Autor témy
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Nedeľa, 22. Februára 2009, 18:36

Skypco napísal:
Takze trochu zahrejes a potom dopln vodu... :)

Teraz vazne..., aky mas dych..? Najprv si otvor odvzdusnovak (ten pri viku) a potom sa predychaj a z plnych pluc fukni do expanzky... hned potom musis stihnut uz pripravenym srobovakom zatvorit odvzdusnovak... Postup opakujes pokial neprides o dych... :wink:, resp. pokial nejde z odvzdusnovaku voda... pozor nemrzka je dost horka takze si to predtym dobre utri...
Lepsie sa to robi s kompresorom..., ale to az potom ked prides o dych... :)



Už som došiel na lepší postup: s tým fúkaním som to skúšal a skoro mi šprtlo :lol:
1.Odmontoval som všetky odvzdušňovacie skrutky, kúpil som si úplne taký tenký lievik ktorý vlezie do otvorov odvzdušňovákov a cez to som tam lial vodu, do všetkých hadíc,začal som pri chladiči,potom pri webaste a nakoniec na EGR ventile, až pokial mi voda nevytekala cez prepadovú hadičku na chladiči a cez všektky odvzdušňováky.
2.Všetko som to robil pri vypnutom úplne studenom motore.
3.utiahol som všetky odvzdušňováky vrátane viečka chladiča.
4. Našrtartoval som a sledoval teplotu motora cca 10 min.
5.Pri teplote motora 50 stupňov som išiel auto zahriať na prevádzkovú teplotu 90stupňou.
Auto mi hned´perfektne kúrilo.
6.odtiahol som postupne od kúrenia odvzdušňovaký a skontroloval,či tam nie je ešte dáky vzduch, tiekla už iba voda bez vzduchu.
7. Na aute som sa ešte povozil cca 1 hodinu a sledoval,či nekolíše teplota motora.teplota sa dostala na max.96stupňov pri plnom výkone motora, potom klesla na 88stupňov a tak aj zostala,pri normálnej jazde.
8. po odparkovaní auta a vychladnutí motora som už iba na druhý deň ráno dolial cca 0,3l vody do chladiča aby ,hladina sedela s mierkou.

Odvtedy som najazdil cca 250km a všetko ok,motor neklepe ide pekne, odporúčam aj ostatným tento postup,pokial si nechcú zapáliť auto,alebo zadreť motor, mne skoro zhorelo auto vďaka webastu, ked´ som prvý krát išiel odvzdušňovať chladiaci systém po namontovaní nového termostatu... Z hadice kúrenia cez odvzdušňovák mi začal šlahať hustý smradlavý biely dym z webasta,kebyže webasto neodpojím,urýchlene,uršite by došlo k požiaru,webasto stále išlo aj po vypnutí motora a vytiahnutí klúča zo zapalovania,tak som ho musel narýchlo odpojiť a obliať studenou vodou,lebo bolo žeravé ako špirála.
ODPORúČAM aj ostatným webasto odpojiť pri odvzdušňovaní chladiaceho systému a až po úplnom odvzdušnení ho znova zapojiť do prevádzky.

S pozdravom
 
Užívateľov profilový obrázok
Skypco
Príspevky: 885
Registrovaný: 9.5.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Nedeľa, 22. Februára 2009, 23:29

Neviem ci "lepsi"..., lebo s tym kompresorom si to zjavne nepochopil... Nabuduce si radsej pozicaj maly kompresor
a budes to mat aj bez odpajania webasta a pripadneho poziaru a hlavne za 5 min. ... :wink:

Inak tomu Webastu si dal slusne zabrat..., ked si sa s chybajucou vodou v okruhu este aj chvilu vozil (zahrieval)... :)
 
Užívateľov profilový obrázok
majdo-dk
Príspevky: 260
Registrovaný: 18.11.2010
Auto: BMW 330cd e46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolny Kubin/Bratislava

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Utorok, 19. Júla 2011, 15:01

Ja mam tiez tento isty problem...ked sa vozim teplota motora je uz v kritickych ale ked pustim kurenie tak mi to ide studeny vzduch.Menil som tesnenie pod hlavou termostat mam momentalne vitiahnuty... Len newiem co je to to vebasto a ci je to aj na benzinovich motorovh...ja mam BMW 318i E46 r.v.: 1998... tak by som chcel ze by mi mi niekto newedel poradit.... ohladom tohto... :(
BMW e46 330d tour

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: E46 320d 100kw/ ako odvzdušniť chladiaci systém?

Piatok, 5. Augusta 2011, 13:20

majdo-dk napísal:
Ja mam tiez tento isty problem...ked sa vozim teplota motora je uz v kritickych ale ked pustim kurenie tak mi to ide studeny vzduch.Menil som tesnenie pod hlavou termostat mam momentalne vitiahnuty... Len newiem co je to to vebasto a ci je to aj na benzinovich motorovh...ja mam BMW 318i E46 r.v.: 1998... tak by som chcel ze by mi mi niekto newedel poradit.... ohladom tohto... :(

webasto je nezavysle kurenie... to v aute najskor nemas... M43 motory su nachylne na prehrievanie... ak si si dal menit tesnenie pod hlavu nechal si si hlavu skontrolvat? pozri termostat, pozri vsetky umelohmotne kolena ci ti niekadial neslzi, hlavne zadne za motorom! skontroluj si chladic ci ho nemas zaneseny... ak sa snazis odvzdusnovat tak otvor viko expanzky, odsrobuj odvzdusnovak na expanzke, do expanzky lej vodu pokial ju neuvidis v expanzke... postlacaj (pumpuj) lavou spodnou hadicou (z chladica do motora) cim sa voda "nacucne" co najviac do motora... opakuj pokial sa da... zatiahni odvzdusnovak pri expanzke... nastav kurenie na max a nastartuj... dolievaj vodu, sem tam trosku z citom pridaj plyn (potiahnutim lanka na skrtiacej klapke), pritom si kontroluj teplotu... do par minut ti zacne auto kurit... ak uvidis ze ti cura cista voda cez dieru v expanzke bez bubliniek, zadekluj expanzku a bez sa trosku povozit... ak by ti cez expanzku tlacilo naspat vodu, skontroluj vodnu pumpu a termostat ci su ok...

ak si auto uz par krat prehrial alebo si jazdil so zavzdusnenym systemom, postupne sa priprav ze ti odidu vsetky umelohmotne casti na chladeni a budes musiet pomenit tesnenia... zoskvarene kusky gumy pocase zacnu slzit...

vrtula pri chladici sa ti toci??? lebo pricina tychto problemov je odpalena RJ ventilatora (prehrievanie) + miesanie nemrznucej zmesi (oslabenie plastov a hadic)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných