Sobota, 19. Marca 2011, 23:21
všeobecne sa odporúča začínať hľadať závady od tých najlacnejších súčiastok.
Ja by som šiel od škrtiacej klapky, dobre vyčistiť.
Kontrola sviečok, káblov.
Skúsiť odpojiť váhu vzduchu, lambdu(postupne) či sa zmení kultúra chodu motora, alebo radšej skočiť na diagnostiku (PC)...tam ukáže chyby skôr. Kontrola snímačov vačky(kľuky).
Samozrejme sa nebavím o výmene vzduchového a palivového filtra, to je normálne, treba pravidelne meniť.
A hlavne, spotrebu merať systémom: natankujem doplna, prejdem 300,400km a potom zasa doplna a rozdiel porovnám s KM a vidím reálnu spotrebu(BC zvykne skresľovať údaje).
A ak neuvidíš zmenu, tak bude problém pravdepodobne vážnejší...
PS: ja mám 1,8l 16V a jazdím v priemere za 6,9l/100km(30% mesto)
[E61 525dA] ex
[E39 530dA] ex