... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Lienka
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 13.7.2010
Auto: E46
Kraj: Banskobystrický

BMW 525 TDS Chladenie motora

Štvrtok, 2. Decembra 2010, 17:07

ahoj mam taký problém,mal som v aute slabo zarobenu chladiacu kvapalinu.tak som sa rozhodol ze ju vymenim.tak som sa isiel previest cca 5-10km nech sa voda zohreje.zohriala sa na 90 prisiel som na jamu vypustil vodu (zo spodu chladica)a vytieklo mi cca 2L vody co je malo(ma tam byt 8-10l)tak mi to nedalo,otocil klucikom a zistil ze voda ma cca 70 tak nieje otvoreny termostat.zavrel som chladic nalial cistu vodu a siel som ho zohriat.po chvíle som zbadal ze sa mi voda prehrieva,tak som pustil naplno kurenie a ledva som prisiel domov.prisiel som do garaze a isiel som otvorit nadrzku a vtedy som zbadal ze voda vre.tak som to pootvaral(nech tam nieje tlak)a zase som vypustil cca 2L.otazka znie preco sa prehrial a preco tak malo vody?kde je ostatna?moze to robit asi termostat neviete kde ho najdem ?vopred dakujem Michal
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Štvrtok, 2. Decembra 2010, 19:35

Lienka napísal:
ahoj mam taký problém,mal som v aute slabo zarobenu chladiacu kvapalinu.tak som sa rozhodol ze ju vymenim.tak som sa isiel previest cca 5-10km nech sa voda zohreje.zohriala sa na 90 prisiel som na jamu vypustil vodu (zo spodu chladica)a vytieklo mi cca 2L vody co je malo(ma tam byt 8-10l)tak mi to nedalo,otocil klucikom a zistil ze voda ma cca 70 tak nieje otvoreny termostat.zavrel som chladic nalial cistu vodu a siel som ho zohriat.po chvíle som zbadal ze sa mi voda prehrieva,tak som pustil naplno kurenie a ledva som prisiel domov.prisiel som do garaze a isiel som otvorit nadrzku a vtedy som zbadal ze voda vre.tak som to pootvaral(nech tam nieje tlak)a zase som vypustil cca 2L.otazka znie preco sa prehrial a preco tak malo vody?kde je ostatna?moze to robit asi termostat neviete kde ho najdem ?vopred dakujem Michal

Ak chceš vypustiť čo najviac vody tak odpojíš spodnú hadicu chladiča a ešte k tomu vyberieš aj termostat. Aj tak ti nevytečie všetko lebo voda zostane ešte v bloku motora a v kurení. Ale cca 6L ti vytečie. K tomu prehrievaniu: dufam že si nedolial tie 2L do motora studenou vodou !!!! Ak ano tak vyber termostat,a skus ho uvariť v hrnčeku kde budeš mať vložený teplomer. Ak sa termostat neotvorý tak maš velké štastie a neodje..l si si hlavu a vymeniš len termostat a jazdiš dalej.
Termostat sa nachadza na hlave a je pod plastovou prirubou na ktorú ide hrubá hadica zo spolujazcovej strany chladiča. Musiš demontovať vrtulu aj z plastom okolo nej.
PS:do horuceho motora sa neleje studená voda ! [-X
 
Užívateľov profilový obrázok
Lienka
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 13.7.2010
Auto: E46
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Piatok, 3. Decembra 2010, 08:25

Vodu som dal prevarenu z kondvice.teda ak som to dobre pochopil tak cely predok musi ist prec aby som sa dostal k termostatu.alebo sa mylim?foto by mi moc pomohlo
 
kamil 525tds
Príspevky: 99
Registrovaný: 7.1.2009
Auto: E61 525D, E46 320D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Sereď

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Piatok, 3. Decembra 2010, 10:18

staci krytz vrtule a vrtula (opacny zavit). Ja som dal dolu aj chladic vody a trochu som upratal bordel medzi chladicmi. Pozor na tesnenie termostatu pri nasadzovani priruby.
BMW E39 525TDS, E46 320D
 
323/525
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Piatok, 3. Decembra 2010, 10:47

Myslim, ze si si vypustenim 2 litrov vody zavzdusnil chladiaci system. Potom si ho len doplnil, zavrel a siel si sa previest - chyba ! Tym, ze si tam pustil vzduch a neodvzdusnil si system, voda nemohla cirkulovat a preto ti teplota stupla.
Ked chces vypustit chladiacu zmes, vypust ju z chladica, tak, ako si to uz urobil a tak isto ju treba vypustit z bloku motora. Potom je dobre naliat cistu vodu na preplachnutie (nikdy nevypustis uplne celu napln), odvzdusnit a urobit par km.
Potom znovu vypustit system z obidvoch miest (chladic aj blok) a az tak naliat novu zmes. Dnes uz preplachy robi malokto a malokde... Takze nie je to nutne. Ale ked sa to urobi, je to lepsie. Potom znovu odvzdusnit a mozes ist.
Pokial ti do vypustenia fungovala teplota motora (bola tych 80 - 90°C) dobre, termostat bude zrejme v poriadku.
Dolezite je aj to, co napisal Luky - nikdy neliat do zohriateho motora studenu vodu !!!
 
Užívateľov profilový obrázok
Lienka
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 13.7.2010
Auto: E46
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Piatok, 3. Decembra 2010, 18:24

tak termostat som dal dole (nedaval som dole ani vrtulu a ani kryt)je v poriadku.na odvzdusnenie existuje aj nejaky odvzdusnovak alebo nieco podobne?zajtra tam nahodim termostat a pojdem na to.
 
323/525
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Piatok, 3. Decembra 2010, 18:36

Tds-ky nemaju ziadny odvzdusnovak. Doplnis do plna, nastartujes, otvoris kurenie (nastav max. teplotu pre obe strany) a nechaj motor bezat. Po ohriati zvys na kratky cas otacky na cca 2500 a potom znovu volnobeh. Zopakuj to niekolko krat a ak je potrebne doplnaj chladiacu zmes. Ked sa hladina ustali, zavri vyrovnavaciu nadrzku a skus to prvetrat za jazdy. Ak ti bude teplota drzat tych cca 85°C, je to odvzdusnene a "odviedol si dobru pracu"...
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Sobota, 4. Decembra 2010, 11:58

aby sa TDS-ko samo odvzdušnilo a aby fungoval motor bezchybne treba skontrolovať jednu velmy dôležitu vec !!!! A to : ak naleješ novú vodu do sistemu tak nechaj otvorenú vyrovnavaciu nadobku a naštartuj. V hrdle nadobky je z boku taká malá dierka,ide do nej ta tenka hadička z chladiča. S tej dierky musí striekať voda ak tomu tak nieje tak je dierka upchatá a motor sa neodvzdušní !!!!! [-X Zvykne sa tam usadiť kusok silikonu ak bol niekde na motore pužitý !!!! napr pri vymene termostatu alebo VP :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 525 TDS Chladenie motora

Sobota, 6. Októbra 2012, 16:29

Zdar! Chcem si vymenit chladiacu. Ako najlepsie vypustim co najviac? Treba to aj odvzdusnovat potom? Ide o 528i. Vdaka.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných