no vidim, ze je tu zase diesel vs. benzin tema, tak sem okopcim co som onoho casu sam vypocitaval, ked som sa rozhodoval a potom som to daval aj na ceske 7er forum pre porovnanie... skoda ze na fore nie je spoiler, aby ten post nebol taky velky, takze to teraz bude vyzerat ako slohovka

... a este jedna info, je to pocitane na sedmicku (730d vs 740i), takze preto take hodnoty spotreby
pocitane je to na 200 tis km, pri nafte je pocitane so 7l/100, pri benzine 10l/100 a pri LPG 11l/100 - to su take hodnoty viac menej mimomestskej jazdy
Takze najprv
nafta: spotreba2000*7 = 14 000 litrov
14 000*1,14 = 15 960€ = 480 810 SKK
opravy (ceny podla ETK):
turbo - 1 070€ = 32 234 SKK
cerpadlo - 555€ = 16 719 SKK
vstrek - 256€ = 7 712 SKK -> *6 - 1 536€ = 46 273 SKK
vsetko dohromady = 3 161€ = 95 228 SKK
Celkovo 15 960€ + 3 161€ =
19 121€ = 576 038 SKKBenzin:2000*10 = 20 000 litrov
20 000*1,27 =
25 400€ = 765 200SKK rozdiel oproti nafte =
+ 6 272€ = + 189 162 SKKLPGzapocital som tam aj studene starty na benzin v pomere 1/20, tzn na jedno zahriatie motora sa prejde 100km
spotreba:1900*11 = 20 900 litrov LPG
100*15 = 1 500 litrov benalu
20 900*0,511 = 10 679€ za LPG
1 500*1,27 = 1 905€ za benal
10 679€ + 1 905€ = 12 584€ = 379 105 SKK
instalacia:1 500€ = 45 189 SKK
Celkovo12 584 € + 1 500€ =
14 084€ = 424 294 SKK rozdiel oproti nafte =
- 5 036€ = - 151 743 SKKJe tam ale treba zapocitat este prevadzkove naklady (napr. ja mat LPG, tak by som pouzival asi aj flashlube ci ako sa to vola) vratane extra kontrol a tiez opravy (nepoznam moc ludi, co by najazdili 200 tis km na plyne, tzn neviem kolko vydrzi ten reduktor a ostatne veci) a to vobec nemam predstavu kolko moze stat.
Kazdopadne je treba si uvedomit, ze pri nafte sa automaticky hovori o vymene vyssie spominanych veci, pricom to ale nemusi byt tak. Uz som videl niekolko auto ktorym turbo vydrzalo viac ako 200 tis. km, tzn tych 150 tis SK sa moze iba znizovat s narastajucim "stastim" pri nafte / nestastim pri LPG v benzine, ak to tak poviem :) Tak isto som pri vypocte pocital s jazdou viac menej mimo mesta a v meste bude mat diesel mensi narast spotreby ako plyn, takze sa ten rozdiel zase moze iba zmensit
Zaver: benzin ma krasny zvuk, je spolahlivejsi, je s nim viac srandy, je to viac BMW :) Na druhu stranu rozumiem tomu, ze niekomu moze byt zvuk ukradnuty, ma rad zatah odspodu a paci sa mu nizka spotreba, benzin je mu drahy a na plyne mu vadi, ze k benzinu pridava viac starosti, kedze mu trochu na tej spolahlivosti ubera (tiez sa tam predsa moze nieco posrat), mozno aj to s tou nadrzou namiesto rezervy a predsalen je s plynom viac obstrukcii (niekto moze mat skryty fetis v parkovani v podzemnych garazach) nez s originalnym autom. Na tretiu stranu rozumiem tomu, ked si to niekto hodi do plynu a je mu jedno, ze bude mat o par starosti naviac, pretoze ta celkova suma je fakt erotika
