... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
noveL84
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.11.2010
Kraj: Prešovský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Pondelok, 29. Novembra 2010, 17:04

Ahoj "Hocico" mozem sa pridat? Ahojte vsetci.
Riesim tu istu dilemu ako autor "Hocico" s tym rozdielom ze ja chcem auto do 15 tisic EUR a taktiez bud BMW530 od roku 2005 alebo Audi A6 3,0.
Variantu ale preferujem kombicko aby mi tam vosiel kociarik. zaroven budem auto vyuzivat aj na podnikatelske ucely. Pred par rokmi som urobil chybu v podobe kupy cisto noveho auta a teraz banujem. takze chcem sa ho zbavit a namiesto toho aby som zasa dal za auto 30 tisic v suchej zakladnej vybave co teraz po dvoch rokoch ma hodnotu uz ani ne 10 tisic som sa rozhodol ze si radsej kupim poradne auto stare 4 - 5 roky a bude to BMW alebo AUDI. tie auta siu tak nadherne, ze aj po 4 rokoch sa clovek za nimi otoci ked pojdu po ulici.
naivne predstavy typu ze s dieselom sa da ist za 5 litrov nemam a doteraz som mal benzin a vzdy som bol zvyknuty na spotrebu v meste od 10 litrov. Ide mi najme o spolahlivost. Po precitani roznych clankov tvrdite ze diesel ma vacsie prevadzkove naklady ako benzin. tzn ze to co dam do benzinu za tankovanie dal by som za servisovanie diesla ako to pisal niekto v tomto vlakne? Ked si vezmeme ze kupim auto co ma najazdene cez 180 tisic km je to pre bmw alebo audi 3,0 (benzin alebo diesel) vela? alebo je to este len auto v zabehu a zvladne ovela ovela viac? Dalej ma zaujima vas nazor, ak od 180 tisic je lepsi benzin alebo diesel?
Co vsetko sa musi servisovat v dieseli a v benzine? aky je tam zhruba rozdiel ?

Dakujem

Hocico, prepac ze som ti zahltil temu svojim problemom,ale riesime zda sa totoznu situaciu.
Mimochodom budes dovazat auto, alebo kupovat uz dovezene? alebo budes kupovat auto zo SR?
ja by som chcel doviest z nemecka, vraj su tam lepsie cesty, a majitelia solventnejsi co ma za nasledok pravidelne servisovanie v autorizovanych servisoch. Dokonca som pocul ze auto co ma v nemecku 300 tisic je v takom stave ako by malo na slovensku 100 tisic km. je to pravda? HOCICO, este otazka, do kolko km kupujes auto? mas nejaku hranicu?

Lukas
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 08:14

novel prihod este 2k popripade 3k a kup co najnovsiu 530i. ale pokial to mas stale cez 30 000km rocne tak pozeraj aj diesle.
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 09:13

Neviem ako to je u novych Audi , ale BMW stale drzia svoj najazd. Cize 200 000 je nic.

Kilometre sa riesia kvoli tomu , ze ked ma auto 250 000 uz je dost mozne ze tam zacnu odchadzat spotrebne veci .Capy , silentbloky, tycky riadenia , ramena ale aj take ako alternator , servo(pri elektrickych uz pomenej). A toho sa ludia boja.

Myslim si vsak ze ten servis ta az tak nepotopi (pri benzinoch) , jazdene diesle to je zase ina kapitola , kedze tam su veci ako vstreky , turbo ktore stoja fakt dost penazi.
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 09:16

To Lupo : To neni hadanie , ale preto je to forum lebo sa tu diskutuje :)
 
noveL84
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.11.2010
Kraj: Prešovský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 10:51

birki - pri 30 000 km rocne, sa oplati uz kupit diesel?

dodoIPD - opotrebenie dielov ktore spominas je umerne poctu najazdenych km, to beriem. Mne skor ide o to aby mi to po 5 tisic km nevypovedalo sluzbu. Vcera som cital velmy dobry clanok ake nastrahy cakaju ludi co si kupia diesle a ako je to zavysle na predoslom majitelovi ako tym autom zaobchadzal. Ten co sa auta zbavuje jemu to je asi jedno, ale ten co ho kupuje jemu to jedno nieje.

Inak tie auta ked si vezmeme do 200 tisic ci uz benzin alebo diesel ide na rovnako, da sa uz do 15 tisic kupit slusny kusok (aspon z foto a popisu) akurat ze benzinaky 2006 stoja tolko co diesle 2004 - 2005 ak hovorim o 530D/I

Ja sa km vobec nebojim na takomto aute, pretoze ja som mal ako prve auto pred mnohimi rokmi volvo s 40 rocnik 1997 a to auto malo udajne najazdene 146 tisi km ked som to kupil, ale ked som to predaval zistil som ze to auto malo najazdene viac ako 300 tisic, a ze jedine co na nom nebolo upravovane bolo veko kufru. To auto bolo v lepsom stave ako mojho oca 3 rocne auto s 80 tisic km. Nechcem tym povedat ze cem kupit opat buracku a stocene km, ale znacky ako BMW, AUDI, MERCEDES, VOLVO, su premiove znacky a vydrzia vela.

Ide mi skor o to ci ked pojdem dotoho diesla, sa da prehliadkou u BMW priamo zistit v akom stave je motor, vstreky, a celkovo vsetko aby mi ten servisak povedal "auto je okej, turbu je ciste, vstreky tak isto" Alebo su to casti ktore sa skontrlovat nedaju? S dieslami skusenosti nemam, ale po predchadzajucej skusenosti s volvom co spominam vyssie, uz nepodcenujem kupu jazdeneho auta a chcem si byt aspon na 90 percent isty ze je auto OK. Da sa zistit ci je auto okej v servise?
 
lupo
Príspevky: 721
Registrovaný: 10.8.2006
Kraj: Žilinský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 12:51

repas turba stoji s komplet vyvazenim a rocnou zarukou 300 az 500 euro, co nie je ziadna tragedia. aj v bmw ked si kupis turbo, tak je to "len repas", akurat stoji 4x tolko, lebo je balene v igelite bmw.
vstreky su horsie, ale aj tie sa daju v mnohych pripadoch repasovat v bosch diesel service za rozumny peniaz, treba pohladat na fore.

kazdopadne v pripade najazdu do spominanych 30tkm/rok sa diesel neoplati. treba si to prepocitat sam pre seba aj s ohladom na to, kolko rokov si planujes auto nechat. excel rulez, tam to pekne uvidis co sa ti oplati a co nie :)
955 CT-S
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 13:41

no vidim, ze je tu zase diesel vs. benzin tema, tak sem okopcim co som onoho casu sam vypocitaval, ked som sa rozhodoval a potom som to daval aj na ceske 7er forum pre porovnanie... skoda ze na fore nie je spoiler, aby ten post nebol taky velky, takze to teraz bude vyzerat ako slohovka :D ... a este jedna info, je to pocitane na sedmicku (730d vs 740i), takze preto take hodnoty spotreby

pocitane je to na 200 tis km, pri nafte je pocitane so 7l/100, pri benzine 10l/100 a pri LPG 11l/100 - to su take hodnoty viac menej mimomestskej jazdy

Takze najprv nafta:

spotreba
2000*7 = 14 000 litrov
14 000*1,14 = 15 960€ = 480 810 SKK

opravy (ceny podla ETK):
turbo - 1 070€ = 32 234 SKK
cerpadlo - 555€ = 16 719 SKK
vstrek - 256€ = 7 712 SKK -> *6 - 1 536€ = 46 273 SKK
vsetko dohromady = 3 161€ = 95 228 SKK

Celkovo 15 960€ + 3 161€ = 19 121€ = 576 038 SKK


Benzin:
2000*10 = 20 000 litrov
20 000*1,27 = 25 400€ = 765 200SKK rozdiel oproti nafte = + 6 272€ = + 189 162 SKK


LPG
zapocital som tam aj studene starty na benzin v pomere 1/20, tzn na jedno zahriatie motora sa prejde 100km

spotreba:
1900*11 = 20 900 litrov LPG
100*15 = 1 500 litrov benalu
20 900*0,511 = 10 679€ za LPG
1 500*1,27 = 1 905€ za benal
10 679€ + 1 905€ = 12 584€ = 379 105 SKK

instalacia:
1 500€ = 45 189 SKK

Celkovo
12 584 € + 1 500€ = 14 084€ = 424 294 SKK rozdiel oproti nafte = - 5 036€ = - 151 743 SKK

Je tam ale treba zapocitat este prevadzkove naklady (napr. ja mat LPG, tak by som pouzival asi aj flashlube ci ako sa to vola) vratane extra kontrol a tiez opravy (nepoznam moc ludi, co by najazdili 200 tis km na plyne, tzn neviem kolko vydrzi ten reduktor a ostatne veci) a to vobec nemam predstavu kolko moze stat.

Kazdopadne je treba si uvedomit, ze pri nafte sa automaticky hovori o vymene vyssie spominanych veci, pricom to ale nemusi byt tak. Uz som videl niekolko auto ktorym turbo vydrzalo viac ako 200 tis. km, tzn tych 150 tis SK sa moze iba znizovat s narastajucim "stastim" pri nafte / nestastim pri LPG v benzine, ak to tak poviem :) Tak isto som pri vypocte pocital s jazdou viac menej mimo mesta a v meste bude mat diesel mensi narast spotreby ako plyn, takze sa ten rozdiel zase moze iba zmensit

Zaver: benzin ma krasny zvuk, je spolahlivejsi, je s nim viac srandy, je to viac BMW :) Na druhu stranu rozumiem tomu, ze niekomu moze byt zvuk ukradnuty, ma rad zatah odspodu a paci sa mu nizka spotreba, benzin je mu drahy a na plyne mu vadi, ze k benzinu pridava viac starosti, kedze mu trochu na tej spolahlivosti ubera (tiez sa tam predsa moze nieco posrat), mozno aj to s tou nadrzou namiesto rezervy a predsalen je s plynom viac obstrukcii (niekto moze mat skryty fetis v parkovani v podzemnych garazach) nez s originalnym autom. Na tretiu stranu rozumiem tomu, ked si to niekto hodi do plynu a je mu jedno, ze bude mat o par starosti naviac, pretoze ta celkova suma je fakt erotika :D
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
noveL84
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.11.2010
Kraj: Prešovský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 19:51

Na plyn by som to auto urcite nehadzal. beriem auto take ake je, cize bud benzin alebo diesel. ziadne upravy, ziadny chiptunnig ani nic podobne.
Ci vezme v meste 13 litrov benzin alebo 10 litrov nafta, to nehra rolu. Musim ale povedat ze viac sa mi paci diesel. jazdil som v audi a6 3,0 tdi a ten zatah je proste super.
Lenze diesel si udajne vyzaduje viac udrzby, preto sa opytam takto:
Ak predavajucemu zadam objednavku ze chcem bmw 530 d, najazdene do 200 tisic km, top stav, servisovane, neburane a vybava atd atd. Ten dovozca sa mi ozve ze ma pre mna auto ktore som pozadoval, dovezie ho na slovensko s tym ze jeho povinnostou je splnit vopred stanovenu zmluvu a ja ked sa s predajcom dohodnem (co uz sme) ze pojdeme na kompletnu diagnostiku do autirozovaneho servisu BMW na kontrolu stavu vozidla, su mi potom chlapy v BMW schopny povedat ze napriklad, v akom stave je turbo, v akom stave su tie vstreky a ostatne diely motora?
V dnesnej dobe plnej pocitacov pokladam mozno blbu otazku, ale da sa zistit ak napriklad hovorim o 530 D ze to turbo je v dobrom stave, ze bolo o neho nalazite starane a ze neje dovod aby nevydrzalo dalsich minimalne 100 tisic km?
V prax by to znamenalo ze ak ano, potom sa diesela nebojim, pretoze ak mi dovozca dovezie srot, moze si ho rovno nechat, to sa podlozi zmluvou. Ale ak sa neda zistit v servise v akom stave je turbo, vstreky, cerpadlo a podobne, tak potom sa diesela bojim.

Ak napoji to BMW na pocitac v servise, ukaze mu ze naprikald je turbo v zlom stave?
Uz sa opakujem, ale verim ze pochopite co sa pytam.

Vdaka
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Utorok, 30. Novembra 2010, 20:10

tak vstreky sa tusim daju odskusat, ci davaju spravne tlaky a na kolko %, ale turbo a cerpadlo.. to veru neviem
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Streda, 1. Decembra 2010, 12:39

mne by este dost pri rozhodovani zavazilo .. v ktorom servise mam vacsiu znamost.. (sice v dnesnej dobe ta okradne aj rodina osobna skusenost.. ale predsa )
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Streda, 1. Decembra 2010, 15:37

ked si clovek ktory sa vecne ponahla, kratke trasy - ber benzin, ak robis uz dlhsie trasy, je ti jedno ci tam budes za 25 alebo 26 minut, ber dizel.

presiel som s benzinoveho 2,5 litra na dizlovy 3 liter, je tam vykon, je tam sila, krutak ani nevravim, ale pokial mas auto aspon troska rad neda ti jazdit na nom ako prasa, vytacat ho a ist si proste za svojim. S benzinom jednoducho na spotrebu nezajazdis aj keby si sa na hlavu postavil lebo ti to ten zvuk co vydava nedovoli, pri dizly to mas absolutne jedno aky kvalt, ake otacky, stale to je traktorik :D
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
noveL84
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.11.2010
Kraj: Prešovský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Streda, 1. Decembra 2010, 19:03

jararak, som uz davno vyrastol z nejakeho besnenia sa na ceste ,najme teraz ked uz budeme mat so zenou dieta. Mne ide o to kupit spolahlive auto. A kedze neviem ako predchadzajuci majitel s nim zaobchadzal, tak radsej sa priklanam k benzinu. Ale mozno ked sa bude dat skontrolovat auto tak ako ssi to ja predstavujem (na co som sa aj pytal tuna na fore ale nikto mi este na to neodpovedal) tak mozno pojdem do diesla. Zajtra zavolam alebo pojdem do regnum bawaria a opytam sa ich priamo ze ci dokazu zistit presny stav auta po motoristickej stranke, v ako mstave je turbo, a podobne tieto casti ktore su nachylne na znicenie ak sa o ne majitel nestara. Ak mi povie ze dokazu diagnostikou urcit presne v akom stave co je, tak pojdem do diesla. Ak mi ale povie ze neje mozne urcit ci to turbo este vydrzi 50 km ci 50 tisic km, tak radsej pojdem do benzinu.

Skoda ze tu mi nikto nevie povedat ze co vsetko vyhodi diagnostika a jak vlastne postupuju v servise. Pojdem tam a zistim :)
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Štvrtok, 2. Decembra 2010, 00:43

Ked chces spolahlive auto tak si kup nove ;)

Ale ak kupujes co i len rok jazdene pocitaj ze sa tam nieco moze stat, nezalezi aka znacka... ide o majitela predtebou.
 
noveL84
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.11.2010
Kraj: Prešovský

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Štvrtok, 2. Decembra 2010, 21:32

dodo, myslim ze si to dokonale vystihol.
ale dovol mi vsuvku. nove auto uz necem ani vidiet, nemam na to rozhadzovat peniaze.
Pred 2 rokmi som si kupil volvo za 30 tisic € a ked som ho daval prec par dnami nemal hodnotu ani 10 tisic (nic nove, ale pre mna zdrvujuce). Pred tym ako som isiel to volvo kupovat chcel som jazdenu E60 ale brat ma prehovoril ze radsej nove, lepsie, servis zaruka atd. takze teraz som sa tohot volva zbavil a idem si splnit svoj mali sen a to E60 (teda uz E61 ) lebo uz je rodinka.
Cize preto spolahlivost. Je mi jasne ze na jazdenke moze hocico odist, preto kupu nepodcenim. po E61dnotke este aj o 4 roky sa clovek obzrie, tak isto po A6stke. su to krasne auta a myslim si ze aj vela vydrzia a jedno z nich mi urcite posluzi.

Dnes som v tom BMW nebol lebo som mal vela prace, ale zajtra tam pojdem budem mat volnejsie kedze je piatok, tak pozistujem co vsetko oni dokazu zistit ked im doveziem jazdenku.
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: Radu prosim Audi a6 3.0 tdi 2005/07 - Bmw 530 2005/07

Štvrtok, 2. Decembra 2010, 22:15

a v motive by si si nieco nevybral s bmw premium selection ci ako sa to vola ?
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Zeky3 a 12 neregistrovaných