Utorok, 24. Augusta 2010, 20:45
no takze asi takto
mam X5 ročník 2002, diesel, mám ho skoro dva roky, ked som to kúpil mal 180.000 km, teraz 250.000 km
NIE JE TO ZLE AUTO, ale ako každe ojazdené staršie auto si potrpí na zvýšený prísun peňazí na opravy rôzneho druhu
nebudem ti radiť ako a čo kontrolovať pri kúpe ojazdeného auta, to asi vieš, len
skúsim zosumarizovať čo som za obdobie dvoch rokov musel opraviť, alebo vymeniť
1/ palivové čerpadlo , našťastie nie vysokotlaké, auto prestalo reagovať, prestalo isť do otačok
2/ palivové čerpadlo v nádrži
3/ parkovacie senzory
4/ brzdové kotúče a obloženie predná a zadná naprava, nakolko majitel predo mnou chodil asi k fušerovi a senzor opotrebenia bol vyskratovaný a tak som menil komplet kotuče na zadnej náprave, a to nespomínam že som už brzdil skoro kov na kov, ale toto by som možno nerátal do neočakávaných investícii :-)
5/ zámok na piatych dverách prestal správne fungovať a nemohol som zatvoriť kufor
6/ výmena predných svetlometov - pôvodné aj po prebrúsení plastových krytov boli zlé a plast začal na okrajoch praskať
7/ senzor natočenia volantu - cca 450 EUR
no a ked započítam čo som na tom dal ešte urobit,lebo som bol pekne odrbany predchadz. majiteľom
1/ výmena kľučiek na dverach spolujazdca, a za spolujadcom, : normálne odpadli ked som chcel v zime otvoriť dvere:-)
2/ prestriekanie dverí spolujazdca a za spolujazdcom - lebo auto bolo burane (čo som tiež nevedel) a ked som chcel dat vymeniť iba klučky chalani v BMW zistili že sedlo na klučku nepasuje lebo je tam nejaky problem s plechom a tak zistili že tak je asi tak 5 kg gitu!, no proste taliani ,tam to asi robili maju radi gitovanie a vykašlali sa na tu časť kde bola klučka
3/ prestriekanie kapoty a predných blatníkov ( po dvoch rokov používania)
4/ inštalácia DVD do opierok hlavy
5/ vymena napínania bezp. pásov
6/ výmena spätných zrkadiel, lebo prestalo fungovať sklápanie , 1500 EUR!
7/ výmena predného skla - cez poistku
8/ nové letné pneumatiky - u takéhoto auta to je tiež slušná položka
no a tak ..., keby som to zrátal tak iba to nevyhnutné by mohlo stáť cca 3000-5000 EUR za dva roky, celkovo nás BMW za skoro dva roky stálo cca 9000 EUR!, teda aj s pravidelnými prehliadkami po 15000 - 20000 km. Je to dosť, chodím iba do BMW servisu. Ale v podstate aj za iné ojazdené auto by si zaplatil nejaké to EURO ked chces aby auto nejako vyzeralo, tiež tam budú nejaké tie skryté závady.
Mňa teraz trápi otázka kedy budem musieť dať prevodovku na repas, napriek tomu že vraj predch. majiteľ dal robiť repas pri 150.tis km:-) ale môžem mu veriť? Zatiaľ to ide fajn, ale dokedy neviem. Mam tam 250 tak čakam že pri 260 možno 270 to príde :-)
Celkovo mam to auto rád.Viac ako na auto som bol nasraty sam na seba, ked som niečo zistil po kúpe. Odporučam kupovať iba so servisnou knižkou, pred kúpou isť do BMW Servisu alebo niekde kde to napichnu na diagnostiku, skontroluju brzdy..., ved ale to asi vieš. Ja som v servise nebol lebo som to kupoval cez známeho a bohužial som mu dôveroval:-(
A ešte jedna vec. Nikomu never že niekto na X5 z 2002/03 najazdil 150-160 tis km, take auto by som určite nebral.
Normalne by som rátal tak 250 - 350 tis. km. Nie som týpek čo denne rozobera a skladá autá, tak odo mna nechci nejaké technické detaily.
To čo som napísal je moja dvojročná skúsenosť s BMW.
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex