Pondelok, 9. Augusta 2010, 09:54
No, dohromady som tam nic nenasiel.
Najvacsi problem bol otvorit motor. Je to Siemens a ten je znamy tym, ze vyraba sice kvalitne veci, ale dost ich je nerozoberatelnych.
Otvorili sme ho pomocou kladiva a sekáčika, ale opatrne, aby sme nezdeformovali ten plašť v ktorom sa pohybuje rotor. Vo vnutri sme nenasli ziadny problem, ziadny zly spoj, uhliky mali dlzku cca 20 mm, takze v pohode. Vycistil som to, vyfukal, jemne premazal teflonovym olejom (je tam v zadnom ulozeni taka plsť, ktoru som napustil olejom). Predne ulozenie sme nerozoberali - tiez je to asi nalisovane, ale tam by sme toho moc nezistili. Max. by sa premazalo to ulozenie. Tak som tam len streko trochu oleja popri oske. Zlozili sme to a motor ide ako "vino".
Rozoberali sme ho preto, lebo pri zapnutej klime vobec ventilator nefungoval a klimu som mohol pouzivat len za jazdy, kedy je zabezpecene chladenie naporom vzduchu. Ked som siel cez mesta a postaval na semaforoch, radsej som mal klimu vypnutu. Po vyjazde z mesta som ju znovu zapol...
Pokusili sme sa to opravit systemom "Hop, alebo trop". Skratka, ze bud sa to podari, alebo budem zhanat iny - Norik ho ma v ponuke pouzity za 129 €. V BMW stoji cca 300 €.
Zavada sa prejavovala tak, ze ked som drzal motor oskou k sebe a hybal som vodicmi, ktore idu do motora, motor sa zapinal a vypinal, akoby bol preruseny vodic.
To je vsetko - a dufam, ze bude fungovat...