... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
323/525
Autor témy
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

E39/1996 - ventilator klimy

Štvrtok, 5. Augusta 2010, 11:28

Zdravim vsetkych,
chcem sa Vas opytat, ci ma niekto skusenosti s repasiou (opravou) ventilatoru klimy ? (myslim predny ventilator pred chladicom)
Pocul som, ze u starsich modelov to ide a po FL nie.
Doteraz som bol v tom, ze pri poruche ventilatoru je potrebne vymenit ho za novy.
Je to pravda ?
Dakujem.
 
323/525
Autor témy
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E39/1996 - ventilator klimy

Nedeľa, 8. Augusta 2010, 19:41

Dik, uz som ho opravil.
 
Trueno
Príspevky: 67
Registrovaný: 14.1.2008
Kraj: Košický

Re: E39/1996 - ventilator klimy

Pondelok, 9. Augusta 2010, 07:51

mohol by si napisať ako čo si opravoval ?
BMW E39
 
323/525
Autor témy
Príspevky: 196
Registrovaný: 26.10.2009
Auto: 525tds, Alpina B10
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E39/1996 - ventilator klimy

Pondelok, 9. Augusta 2010, 09:54

No, dohromady som tam nic nenasiel.
Najvacsi problem bol otvorit motor. Je to Siemens a ten je znamy tym, ze vyraba sice kvalitne veci, ale dost ich je nerozoberatelnych.
Otvorili sme ho pomocou kladiva a sekáčika, ale opatrne, aby sme nezdeformovali ten plašť v ktorom sa pohybuje rotor. Vo vnutri sme nenasli ziadny problem, ziadny zly spoj, uhliky mali dlzku cca 20 mm, takze v pohode. Vycistil som to, vyfukal, jemne premazal teflonovym olejom (je tam v zadnom ulozeni taka plsť, ktoru som napustil olejom). Predne ulozenie sme nerozoberali - tiez je to asi nalisovane, ale tam by sme toho moc nezistili. Max. by sa premazalo to ulozenie. Tak som tam len streko trochu oleja popri oske. Zlozili sme to a motor ide ako "vino".
Rozoberali sme ho preto, lebo pri zapnutej klime vobec ventilator nefungoval a klimu som mohol pouzivat len za jazdy, kedy je zabezpecene chladenie naporom vzduchu. Ked som siel cez mesta a postaval na semaforoch, radsej som mal klimu vypnutu. Po vyjazde z mesta som ju znovu zapol...
Pokusili sme sa to opravit systemom "Hop, alebo trop". Skratka, ze bud sa to podari, alebo budem zhanat iny - Norik ho ma v ponuke pouzity za 129 €. V BMW stoji cca 300 €.
Zavada sa prejavovala tak, ze ked som drzal motor oskou k sebe a hybal som vodicmi, ktore idu do motora, motor sa zapinal a vypinal, akoby bol preruseny vodic.
To je vsetko - a dufam, ze bude fungovat...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných