Čaute. Podľa názvu témy asi tušíte, že sa jedná o motor M40 a jeho nešťastné rozvody a mazanie. Je známe, že m40ka cvaká a klepe. Nedávno som menil olej a filter no a odvtedy kým sa motor nezohreje na full (ručička budíku teplomera cca 1mm pred stredom) tak to je čistý traktor

. Ako robilo to aj predtým ale nie tak hlučne.
Hneď po naštartovaní neklepe ale vydáva taký ten "cvakací zvuk" (cvaká to v podstate stále, keď sa zohreje tak menej)....no a postupne začína klepať, intenzita klepania postupne narastá, potom stíchne....a zas najprv slabo klepe a stále silnejšie a silnejšie a znovu stíchne. No a toto sa opakuje až kým sa teda motor úplne nezahreje. Pridávam aj dve videá:
1. Na prvom videu (cca 7 min) je proces od štartu do zahriatia asi na necelú polovicu prevádzkovej teploty. Všimnite si ako to začne postupne klepať (zvuk pri 35sek, 3minute, 4minute)
http://www.youtube.com/watch?v=KZLRhI_Lfoc2. Na druhom videu je pre porovnanie, aký je rozdiel zvuku už zohriateho motora (asi po 15-20 min)
http://www.youtube.com/watch?v=8a5Qzc9j5vgPrečo sa to tak razantne prejavilo práve po výmene oleja? Už do toho auta asi peniaze vrážať nebudeme, tak by ma zaujímalo ako to bude ďalej pokračovať. Aká je ďalšia blízka budúcnosť motora?
Ešte by som chcel skontrolovať ako ja na tom vačka, stačí k tomu odskrutkovať tých 8 šróbov z krytu ventilov? a ešte pod tým by mal byť nejaký kryt vačky.