Streda, 24. Februára 2010, 12:57
5 - 6 litrov ? No to vlastne ani nemusis menit olej, lebo tam mas furt cerstvy...
Teraz vazne, moja laicka rada (nepovazujem sa za odbornika a nie som automechanik):
1. Skontroluj, ci niekde na vrchu motora nie je netesnost - unik oleja. Tu mozes zistit vanos, viko ventilov atd. Je nutne mat k tomu dobre svietidlo a pripadne zrkadlo na tycke.
2. Auto na zdvihak, alebo jamu, spodne plastove kryty dolu a uvidis, ak je tam unik oleja. Kryty zachytavaju olej a tak zistis, ze pod autom je mlacka az po dlhsej dobe. Moze to byt olejova vana, simering pod remenicou, zadny simering atd.
3. Skontroluj dymivost, ako radi Jararak - po chvili na volnobehu pridaj aspon na 4000-4500 ot. a sleduj farbu dymu. Ak bude svetlo (jemne) modrasty, tak to signalizuje spaleny olej.
3. SKontroluj si tlaky vo valcoch - ako radi MattyX. Motor musi byt ZOHRIATY na 80°C. Tlak by mal dosahovat cca 10 bar (atm). Nemal by byt medzi valcami vacsi rozdiel ako 1,5 baru (atm).
4. Ak tlaky budu OK, asi pojde o netesnost simeringov na driekoch ventilov.
5. Ak tlaky nebudu OK, potom treba asi repasiu hlavy - sediel ventilov. Zabrusit, alebo vymenit. Dalsia moznost su piestne kruzky...
Ale to uz musi nastupit profik, to nie je pre laikov...