... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Sobota, 7. Novembra 2009, 23:37

Proste a jednoducho, najväčšie zatlačenie do sedačky zažiješ v aute v momente max kruťáku a zrýchlenie v momente max výkonu.


Zamysli sa este raz nad tym co si povedal... najvacssie zatlacenie do sedacky a najvacssie zrychlenie je jedno a to iste :!:
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Nedeľa, 8. Novembra 2009, 00:16

I keď sa to tak logicky núka, nie je to tak :-)
Niekde som videl aj pekné vysvetlenie, resp. ako si to môžeš overiť. Zober si auto s hladkým motorom (bez prepĺňania) a zisti si, kde máš max kruťák a kde max výkon.

Potom si zaraď jednotku, choď na otáčky max. kruťáku a naplno pridaj. Potom to isté sprav pri otáčkach max. výkonu. Porovnaj sám silu, kt. ťa tlačí do sedačky.

No a potom skús jazdiť a predbiehať v momente max. kruťáku a potom zas točením do max. výkonu. Zistíš to, čo píšem (nie je to z mojej hlavy samozrejme).

Čerpám napr. odtiaľto:

Oproti krivke točivého momentu (a zodpovedajúcemu zatlačeniu do sedačky), výkon väčšinou citeľne rastie s otáčkami, obzvlášť pokiaľ točivý moment s otáčkami tiež narastá. Výkon bude vzrastať aj v tom prípade, pokiaľ prekročíme vrchol točivého momentu a bude naďalej vzrastať s otáčkami, pokiaľ točivý moment nezačne ochabovať tak rýchlo, že tento pokles už nestačia vyrovnávať vzrastajúce otáčky. Aj cez tento fakt výkon nemá nič spoločného so "zatlačením vodiča do sedačky".


http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment&search_query=vykon
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Nedeľa, 8. Novembra 2009, 13:53

ale max. výkon je vždy v blízkosti max. otáčok, ak si v otáčkach max. výkonu, už sa veľmi nemáš kam dostať, už nemáš kam zrýchľovať. možno tak na 100-200ot./mirn.
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Nedeľa, 8. Novembra 2009, 14:40

Hej, len tu sa snažím(e) zistiť, kam až má zmysel točiť. Súvisí to s tým nižším kruťákom pri ďalšom prevodovom stupni.
Tento motor má max výkon pri 5900rpm, obmedzovač má na 6500. Anyway, niečo medzi 6100-6300 bude rozumné.

Típci na jednom americkom fóre si dávali obmedzovač upraviť až na 7000 rpm bez úprav motora a spokojní.. I keď otázka je, či im to pomohlo. Ako výhodu uvádzajú práve, že nemusia tak často nutne radiť na trati, kde ešte potrebujú tých pár sto rpm pred brzdením, kde by ich preradenie zbytočne spomalilo.. Takisto keď si pozrieš nejakých pretekárov (z Japoncov napr. Keitschi Tsuchija či jak sa to píše :-))) tak často na trati majú podlahu a búchajú 3-4 sekundy obmedzovač a potom brzdia do zákruty, namiesto preradenia na výšší stupeň. A oni teda radia pekelne rýchlo, no i skrz to sa im to zjavne neoplatí a radšej sa oprú o obmedzovač pár krát po sebe.
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 09:50

chefino napísal:

Mám dojem, že keby si nebol prispel do tejto témy ani jedným svojim príspevkom, vôbec nič by sa nestalo ... 8)


to máš pravdu - ale takto sa to rozpútala debata, kde sa ti to isté (čo ja) snažia vysvetliť viacerí

:-"

(hell -máš u mňa ďalšiu kávu \:D/ )
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 11:45

slamec napísal:

to máš pravdu - ale takto sa to rozpútala debata, kde sa ti to isté (čo ja) snažia vysvetliť viacerí

:-"

(hell -máš u mňa ďalšiu kávu \:D/ )


:lol:
To si zabil =D>
Hell napísal nezmysel, ale veď na kávu ho zober kľudne :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 14:14

chefino napísal:

:lol:
To si zabil =D>
Hell napísal nezmysel, ale veď na kávu ho zober kľudne :mrgreen:


tak potom aj ty =P~

lebo všetci štyria sme písali to isté - len každý iným slovom

pôvodná otázka bola zodpovedaná tak neviem čo si tu dokazuješ a ťaháš sa za slovíčka
(lock in)
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 14:22

Jáj. Ľutujem tých X minút strávených snažením sa napísať Ti, že nemáš pravdu, keď som dával dokopy argumentáciu, na ktorú si nereagoval, resp. si rýchlo radšej vždy napísal niečo iné a zahral to do autu.

Proste ani raz si mi nedokázal, že nemám pravdu, ale zovšeobecňuješ tu nejaké príspevky ostatných, všetko generalizuješ (4ja sme Ti napísali to isté, ... - áno? Kde?). Ale už nemám na to čas ani chuť. Ja som sa dozvedel, čo som chcel a ver mi, že z tvojích príspevkov to nebolo [-( :wink:

Našťastie tu bolo aj pár plodných postov od ostatných, tým ďakujem.
Adminov poprosím locknúť tému.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 16:27


To si zabil
Hell napísal nezmysel, ale veď na kávu ho zober kľudne

Po tvojom poslednom poste som uz nesiel reagovat, lebo som usudil ze to nema zmysel, ale predsa len neda mi - neber to nijak v zlom, ale evidentne mas problem so samotnymi zakladmi fyziky - tvrdis ze :
najväčšie zatlačenie do sedačky zažiješ v aute v momente max kruťáku a zrýchlenie v momente max výkonu.

to co citis ze ta tlaci do sedacky je zrychlenie, vo fyzike sa casto pouziva oznacenie A. Sila (F), to je F = M*A. M je hmotnost (ktora je v nasom pripade konstantna) a A je zrychlenie, , to co citis ty "zadkom v aute" je zrychlenie, to ako realne auto zrychluje v danom okamihu urcuje zasa len jeho momentalne zrychlenie, nic a nic ine :!: . Dalej si napisal ze:
Potom si zaraď jednotku, choď na otáčky max. kruťáku a naplno pridaj. Potom to isté sprav pri otáčkach max. výkonu. Porovnaj sám silu, kt. ťa tlačí do sedačky.

Pri tomto experimente by sme prisli na to ze pri otackach max krutaku zatlaci auto lepsei ako v otackach max vykonu (samozrejme sa bavime o tom istom prevodovom stupni).
No a potom skús jazdiť a predbiehať v momente max. kruťáku a potom zas točením do max. výkonu. Zistíš to, čo píšem (nie je to z mojej hlavy samozrejme).

Toto je hrozna konina - ako to myslis ze skus predbiehat v takych a takych otackach? ved predsa pocas predbiehania sa otacky vyrazne menia, myslis to tak ze podrad si pred predbiehanim do otaciek max krutaku a zacni predbiehat a potom to iste skus s podradenim do otaciek max vykonu? v tom pripade je to jasne, ked zacnem predbiehat na max krutaku tak predbehnem rychlejsie, ak zacnem na otackach max vykonut tak okrem toho ze ma po velmi malej chvilocke zastavi obmedzovac a budem musiet preradit na vyssi stupen, tak na tom povodnom stupni to pojde horsie.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 17:01

A teraz sa prihlásia tí, čo si splnili domácu úlohu a prečítali link, čo som postoval. Lebo prepisovať sa mi to sem naozaj nechce.
A samozrejme som ten článok nepísal ja, ale múdrejší ľudia.

http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment&search_query=vykon
 
kubo
Príspevky: 313
Registrovaný: 15.7.2008
Auto: E39 528i limousine
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: SK

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 17:05

Hell- =D> =D> mas celkom pravdu.Sledujem to tu a az teraz som sa rozhodol nieco napisat.
Doteraz nebolo o com :idea:
E39 528i ex
E39 530d 135kw--ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 17:10

Clanok na tuning.sk som si teraz precital, je to tam samozrejme popisane dobre, len ty si to chefino trocha zle pochopil, co dokazuje aj tvoja veta, ktoru som citoval. Ale sak v pohode, netreba sa paprcit ale priznat si chybu:).
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Autor témy
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 19:14

Ok, uznávam, že som to napísal krkolomne, až nezrozumiteľne. Preto som však odkazoval na ten článok, ktorý bol napísany zrozumiteľne :wink:
Ja nie som fyzik, ani technik, no začalo to tu zaváňať fórovými trollmi (teraz nemyslím na Teba).

Howgh.
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Pondelok, 9. Novembra 2009, 19:33

chefino napísal:
Ok, uznávam, že som to napísal krkolomne, až nezrozumiteľne. Preto som však odkazoval na ten článok, ktorý bol napísany zrozumiteľne :wink:
Ja nie som fyzik, ani technik, no začalo to tu zaváňať fórovými trollmi (teraz nemyslím na Teba).

Howgh.


a koho???

trošku si dávaj pozor na prsty - čo píšeš

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní