Chcem sa spytat, ci sa realne da zvysit plniaci tlak turba na 525tds a ked ano, tak ako. Mam moju e39 aj nacipovanu, ale ked som tam dal 18'' kolesa 235/40/18 tak to zlenivelo oproti zimnym 195/65/15. Viem ze rozdiel v kolesach je velky, ale aj pocit z vykonu je znacny.
da sa, upravou software v ECU, tzv. chiptuning. Aj cez firmu, aj po domacky, staci prislusny hardware a software na preflashovanie ECU. Pane inzenire, ale ja bych na vasem miste byl rad, ze to jezdi...
a zrejme si nedal najstastnejsie pneumatiky, co to mas zac?? asi maju velky valivy odpor na mojom tdsku mam zima 195/65/r15 a v lete 255/40(45)/r17 a rozdiel neni velky, goodyear excellenc a pohodka
>BMW g31 30xD >BMW f10 530xd ex >BMW e70 X5 30d ex >BMW e92 330xd ex >BMW e60 525xd ex >BMW e39 535i ex >BMW e36 320i QP ex >Jeep Cherokee 2,5TD Limited ex >BMW e39 525 TDS ex
pneu mam DUNLOP SPORTMAXX 235/40/18. Spotreba mi vyletela o 1liter hore. Ako, keby to nevyzeralo tak super, tak nevaham a dam tam aj 16''. Skusme sa vratit k teme. Da sa mechanicky zvysit plniaci tlak turba? Nemyslim cez riadiacu jednotku, ale fyzicky. Turbo mam TD04-13T, to asi vsetky 525TDS maju.
da sa mechanicky zvisit vykon turba pomocou nadstavovania ticky na turbe ale neodporucam to lebo ked to mas este aj cipnute tak bud ty hned podfukne tesnenie lebo tam navali moc vzduchu alebo praskne hlava alebo nieco odide v motori na 100 % a prosim ta o kolko to mas cipnute a ci je to dost citit ze si to cipol ci to ide sviznejsie
No po chipe som na brzde nebol, ale typek hovoril, zeby to malo mat tak cca 170koni. Rozdiel neskutocny, aspon na pocit. Pri normalnej jazde aj spotreba isla dole cca -0,6l /100km, ale ked bijes tak uteka vysoko + 2l/100km...