... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 13. Novembra 2008, 12:34

ok, s hydraulickym cerpadlom a piestikmi sa to samozrejme da spravit... ale ja chcem daco jednoduche... :roll:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Petyusa
Príspevky: 107
Registrovaný: 12.6.2008
Auto: BMW E53 X5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: GA

re

Štvrtok, 13. Novembra 2008, 12:47

ja by som to riesil este jednoduchsim sposobom a to malim servomotorcekom podobne nieco ako motorcek z el. okien alebo zo stieracov ja to riesim tiez a ja to skusam s motorcekom na stierace!!!
BMW E30 1.8 ex
BMW E36 1.6 ex
BMW E39 3.0D ex
BMW X5 3.0D aktual
 
Julec
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.5.2008
Bydlisko: Košice

el. anténa

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 08:59

Tento problém už dlhšie chcem tiež vyriešiť. Momentálne uvažujem nad použitím el. antény alebo nejakého takého výsuvného mechanizmu, ktorý by ten kufor potlačil o tých 10 cm.
Z el. okien by som použil len otočný kruh s nejakým výčnelkom, takže pri otvorení by sa otočil a tým potlačil kufor dohora.
Ešte neviem. Robím ale s autodoplnkami, takže niečo musím vymyslieť a potom dám vedieť ako to dopadlo.
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 12:35

Dobry napad stym motorcekom a pakou :idea: .... ked bude teplejsie, tak by som to skusil spravit :)
Znie to asi najjednoduchsie realizovatelne ;)

PS: ani ta vysuvna antena nieje zly napad... ale neviem aku vytlacnu silu taka antena ma :(
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Julec
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.5.2008
Bydlisko: Košice

vytlačná sila

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 12:54

Keďže v robote máme tieto veci skladom, tak som premeriaval silu. Najsilnejší servomotorček, ktorý je k dispozícii - používa sa na centrál má výtlačnú silu 8 kg. Vysúvanie je ale iba na 2 cm. Ak by som použil na každej strane jeden v polovičnej výške, tak dole získam vysunutie o 4 cm, avšak silu stále len 8 kg a to je v celkovom meradle málo. Treba to vysunúť o aspoň 10 cm a so silou aspoň 10 kg - odhadom. Skúsim niekde v Tescu kúpiť závesnú váhu s háčikom aby som odmeral akú silu treba na otvorenie kufra.
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 13:15

Tie motorceky na central su nanic - prave kvoli tym 2cm.... ta antena by mozno sla.. ale pochybujem, ze ma taku silu.... cize najpravdepodobnejsi je pakovy mechanizmus s pouzitim motora na stierace alebo el. okna... tie motory maju snekovy prevod, cize maju fakt silu... treba na ich hriadel dat paku ktora vytlaci kufor.
No a potom este naprogramovat nejaky atmel co to bude ovladat a vracat ten motorcek hned po otvoreni do povodnej polohy ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Julec
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.5.2008
Bydlisko: Košice

Elektrická anténa

Utorok, 9. Decembra 2008, 15:10

Takže dnes mi došiel do roboty tovar čo som objednával, okrem iného aj automatická teleskopická anténa. Hneď som ju otestoval a jej výtlačný limit je niekde pod 2 kg. Bez problémov zdvihla priviazanú fľašu s 1,3 L vody, pri plnej fľaši - 2 kg sa už ani nepohla. Teraz treba odmerať akú silu potrebuje kufor na otvorenie.
Uvažujem nad tým, že na každej strane - úplne dole, teda nad baterkou a meničom Cd by bola jedna anténa. Okrem toho niekde v strede alebo tesne pod bočnými oknami, teda asi 20 cm vyššie by mohli byť servomotorčeky s výtlakom 8 kg. Je síce pravda, že má minimálny zdvih - 20mm, ale jeho pomoc je potrebná iba pri začiatku zdvíhania, kedy je záťaž najväčšia a anténa potrebuje najväčšiu pomoc.
Ak beriem, že na otvorenie kufra by stačilo 10 kg, tak stačia 2 tieto motorčeky, po jednom na každej strane úplne dole. S použitím ešte tých dvoch antén by celková výtlačná sila bola niekde na úrovni 2x8 + 2x1,5 =19 kg. To je takmer dvojnásobok toho čo potrebujeme, pričom čím viac bude kufor otvorený tým menšiu silu potrebujeme.
Ak tieto prepočty platia, potom je možné posunúť umiestnenie motorčekov vyššie, čím sa síce "zníži" ich výtlačná sila - resp. zvýši sa požadovaná sila na rovnaké otvorenie, ich premiestnením ale získavame väčšie otvorenie, pretože 2 cm výtlačené úplne dole sú asi 3,5 cm o 25 cm vyššie. toto berte len veľmi odhadom.
Celé to treba presne premerať a prepočítať, takto by to ale mohlo fungovať. čo vy na to?
Prílohy
kufor.jpg
dole je umiestnená anténa, musí byť pod určitým sklonom aby tlačila aj do pootvoreného kufra, keďže jeho otváraním sa zvyšuje úroveň spodnej hrany. Pod okno som "umiestnil" servomotorčeky.
kufor.jpg (30.33 KiB) 2217 zobrazení
 
killian
Príspevky: 487
Registrovaný: 29.8.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava/Hlohovec

Re: Elektrická anténa

Utorok, 9. Decembra 2008, 15:48

Julec napísal:
Takže dnes mi došiel do roboty tovar čo som objednával, okrem iného aj automatická teleskopická anténa. Hneď som ju otestoval a jej výtlačný limit je niekde pod 2 kg. Bez problémov zdvihla priviazanú fľašu s 1,3 L vody, pri plnej fľaši - 2 kg sa už ani nepohla. Teraz treba odmerať akú silu potrebuje kufor na otvorenie.
Uvažujem nad tým, že na každej strane - úplne dole, teda nad baterkou a meničom Cd by bola jedna anténa. Okrem toho niekde v strede alebo tesne pod bočnými oknami, teda asi 20 cm vyššie by mohli byť servomotorčeky s výtlakom 8 kg. Je síce pravda, že má minimálny zdvih - 20mm, ale jeho pomoc je potrebná iba pri začiatku zdvíhania, kedy je záťaž najväčšia a anténa potrebuje najväčšiu pomoc.
Ak beriem, že na otvorenie kufra by stačilo 10 kg, tak stačia 2 tieto motorčeky, po jednom na každej strane úplne dole. S použitím ešte tých dvoch antén by celková výtlačná sila bola niekde na úrovni 2x8 + 2x1,5 =19 kg. To je takmer dvojnásobok toho čo potrebujeme, pričom čím viac bude kufor otvorený tým menšiu silu potrebujeme.
Ak tieto prepočty platia, potom je možné posunúť umiestnenie motorčekov vyššie, čím sa síce "zníži" ich výtlačná sila - resp. zvýši sa požadovaná sila na rovnaké otvorenie, ich premiestnením ale získavame väčšie otvorenie, pretože 2 cm výtlačené úplne dole sú asi 3,5 cm o 25 cm vyššie. toto berte len veľmi odhadom.
Celé to treba presne premerať a prepočítať, takto by to ale mohlo fungovať. čo vy na to?

ja na to - ako to bude vyzerat? ked otvorim kufor uvidim motorceky, uvidim anteny :lol:
 
Julec
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.5.2008
Bydlisko: Košice

viditeľnosť

Utorok, 9. Decembra 2008, 15:53

Nie. Podstatne je to, aby to bolo cele ukryte. Všetko by bolo pod čalunením, vidieť by bolo iba výtlačný vrcholček. Antény na spodku by boli umiestnené v odkladacích priestoroch na spodku, z von by bolo vidieť iba hlavičku, jasné, že s tým, že keď sa otvára, tak sa vysunie keď aj 20 cm. Anténa je ale chromová, takže sa vysunie chromová tyčka, ktorá sa v zápätí zasunie späť. Ideálne by bolo dať sadu motorčekov aj do hornej časti dverí, tam ale nie je miesto na ukrytie, bolo by to vidieť a to nechcem. Nech je len všetko pekne ukryté.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Utorok, 9. Decembra 2008, 16:32

nemam sice e46 a ani otvaranie z miesta vodica avsak nad tym co ste sa tu zamyslali by som riesiel tie motorceky z centralu a pripravok v tvare mesiacika. nebol by uchyteny v strede ale nejako na kraji cize jeho vzdialenost by sa dynamicky menila, popripade ina alternativa, najprv by zacal motorcek tak ze by mal najvecsiu protivahu a postupne by sa to nejako presuvalo na druhu stranu, tym by sa aj zvecsoval ten vysuv, aspon mne to takto pride z casti logicky
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
alfi666
Autor témy
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 9. Decembra 2008, 17:04

Julec - ty to chces spravit na Touringa? :shock: :shock: tak to prajem vela stastia.. tam treba faaakt dlhe vysuvanie... to podla mna nepojde :roll:


jararak: nechapem tomu co navrhujes ;) skus to nakreslit, mozno budeme mudrejsi....


Ja to planujem robit na E46 sedan a ta ma podobne otvaranie ako E36 ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Utorok, 9. Decembra 2008, 18:08

skuste googlit linerane pohony....jedinu chybu co som teraz videl je to ze maju povacsinou napajanie na 24 voltov...tie co su u nas na brany a okna a pod...

edit teraz som doguuglil actuators 12V .... tak napr :

http://www.route66supply.com/store/page26.html

:roll:
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Štvrtok, 8. Januára 2009, 20:15

ja tom mam na svojom touringu nainstalovane ako doplatkovu vybavu , pri stlaceni tlacidla na kluci ,alebo z kabiny sa kufor sam celkom otvory ,potom uz len staci stlacit tlacidlo , ktore je na hrane pri madle(pri rucnom zatvarani) na zadnom veku a veko sa samo zavrie...ale bohuzial...posledne dva mesiace mi to ako si prestalo fungovat, z toho piesta uz idu iba divne zvuky,akoby sa piest trapil ,ale uz nema silu aby dvere stiahol dole a zavrel ich,alebo uplne otvoril...
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Štvrtok, 8. Januára 2009, 20:20

A co tak pouzit servo co sa pouziva na natacanie satelitu. Je to hydraulicky piest s motorcekom. Neviem ake ma napajanie ale ak by predsa bolo 220V tak sa popasovat s vymenou motorceka.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Julec
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.5.2008
Bydlisko: Košice

menič

Štvrtok, 8. Januára 2009, 20:42

Ak tam je použitý motor na 220V, určite bude jednoduchšie použiť menič napätia 12V/220V ako vymieňať motor. Máme ich momentálne aj vo výpredaji, takže cena nie je až taká vysoká. Myslím, že by to vyšlo aj lacnejšie, nie len jednoduchšie.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných