... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
coWon napísal:nieco malo o dyme... skoro na konci
Vstrekovací systém Common-Rail má nasledujúce nevýhody:
K permanentnému udržaniu vysokého tlaku v systéme sa musí udržovať určitý výkon motora. Podľa druhu motora, systému, otáčok a výkonu motora musí byť akumulovaný potrebný tlak v zásobníku, následkom čoho je zníženie celkovej účinnosti motora, a v mnohých prípadoch nutnosť chladenia paliva.
Pri poškodení vstrekovacieho ventilu (zaseknutie alebo zašpinenie trysky) je možné, že palivo začne neustále tiecť do spaľovacieho priestoru (pri klasických systémoch sa to stávalo len počas pracovného taktu). Dodatočné zaistenie systému nie je možné - podľa poruchy sa pri vyskytnutí ("trvalého vstrekovania") v krátkej dobe zničí motor. Vstrekovacie dýzy sa po čase znečistia. Pri mestskej prevádzke, sa to môže vyskytnúť už pri 60 000 km. V tomto prípade sa hovorí o tzv. "zalepení" , čoho výsledkom je zlé vstrekovanie. Následkom toho vzniká nepokojný chod motora alebo zvýšené dymenie vo výfuku. Toto sa dá odstrániť pridávaním čistiacich prísad, ktoré sa dávajú do paliva alebo sa injektor/dýza vymontuje a vyčistí v špeciálnom čistiacom roztoku.
Gary napísal:ak ti ide sivý(modrý) dym tak ti to nespaluje naftu(neuplné shorenie)-studená zmes,neskoré vstreknutie palyva alebo špatne rozprašena nafta.Ak ti to dymý na čierno-tak maš malo vzduchu na davkované palivo,alebo prýliš vela paliva.Ak su zle vstreky tak dym by mal byt sivý/aspon tak mi to tvrdil mechanik/, mne to dymi len ked podradím a opriem plyn na podlahu/ E34 525TD, 317000KM/.Skús íst na EK a zmerat dymivost.Ako je to u common rail neviem.