... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Nedeľa, 19. Októbra 2008, 21:33

woodoo:

tak s tou vodou si uplne vedla, benzin jednoducho neobsahuje, iba v stopovom mnozstve. Takze ta vodna para za lietadlami je iba skondenzovana vodna para ktora vznika prudkou zmenou teploty vzduchu. Horuce plyny a -50stupnov okolo lietadla.

Ak by bola produktom spalovania voda mal by si motor zvnutra hrdzavy.

ZHRNUTIE:
*benzin s vyssim oktanovym cislom vyuziju iba auta ktore su na to stavane
*kvalitnejsi benzin, ktorym 100oktanovy je neuskodi lebo nezanasa motor
 
Užívateľov profilový obrázok
Lewik009
Príspevky: 12
Registrovaný: 8.1.2008

Nedeľa, 19. Októbra 2008, 22:48

ancaaa napísal:
tak to chcem vidieť že plus 20koni ešte mi povec že šiška je plus 10 a hola rura bez katu je dalšich 10 a mame hned 40 koni navrch že...

Hola rura bez katu dokeze pridat viac ako 10 koni. Teda nie u auta ktore ma v zaklade 60 koni, ale pri aute ktore ma zaklad 235PS to prida okolo 30-35PS
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 19. Októbra 2008, 22:51

lewik: 30-35 koni ani omylom na 235 konovom aute, sak to nepridaju ladene zvody s komplet robenym vyfukom. BMW nemaju nijak velmi restriktivne katalyzatory, 30-35 koni, to chce uz vazne upravy zeleza motora a nie nejake tuzenie vyfuku alebo chip.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Utorok, 21. Októbra 2008, 09:53

Pri spalovaní benzínu/nafty voda vzniká. Konkrétnejšie vodná para...


K tomu katu , mám vyskúšané na jednom 3,0 V6 , že po núdzovom vyhodení katu motor podstatne stratil v nízkych a stredných otáčkach, ale niekomu sa asi chce jazdiť len pri 5t a viac rpm.
Zatial len "bembe" fanúšik
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Utorok, 21. Októbra 2008, 09:59

Moja byvala E30 tiez stratila spodok po vyhodeni katu a este to za nou smrdelo jak za skodovkou... Vyrazny narast vykonu po vyoperovani aktu je mozny len vtedy ked bol predtym kat zapchaty, vtedy je to logicke, pokial fungoval presne ako mal, tak to bude skor naopak.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 21. Októbra 2008, 09:59

svisto napísal:
Pri spalovaní benzínu/nafty voda vzniká. Konkrétnejšie vodná para...


No tak to by som si poprosil vysvetlit ;)

A poprosim si vysvetlit aj to, ze preco hrdzaveju vyfukove diely len za katalyzatorom a nie prednim, ked ta voda vznika v motore pri spalovani ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 21. Októbra 2008, 10:02

Helldiver napísal:
Moja byvala E30 tiez stratila spodok po vyhodeni katu a este to za nou smrdelo jak za skodovkou... Vyrazny narast vykonu po vyoperovani aktu je mozny len vtedy ked bol predtym kat zapchaty, vtedy je to logicke, pokial fungoval presne ako mal, tak to bude skor naopak.


Pokial viem, tak kvoli udrzaniu krutiaceho momentu v nizsich otackach sa KAT zvykol nahradzovat rezonatorom podobnej velkosti ;)
Pri vyssich otackach uz spatne razove vlny aj tak nestihaju pomahat motoru, tak preto je vtom pripade jedno, ci je rura alebo rezonator... ale vraj to pomaha prave vtych nizsich otackach ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Utorok, 21. Októbra 2008, 10:21

alfi666 napísal:
Pokial viem, tak kvoli udrzaniu krutiaceho momentu v nizsich otackach sa KAT zvykol nahradzovat rezonatorom podobnej velkosti ;)
Pri vyssich otackach uz spatne razove vlny aj tak nestihaju pomahat motoru, tak preto je vtom pripade jedno, ci je rura alebo rezonator... ale vraj to pomaha prave vtych nizsich otackach ;)


Ono problematika šírenia vln v potrubí je dosti zložitá a nepočíta sa to na papieri ale rátajú to multi CPU kompy a čas výpočtu sa neráta na minúty ale na hodiny/dni/ v blbšom prípade týždne.
Ale taktiež nieje nikde dané, že nevieme motor naladiť na 8t rpm a viac, len na to už musioa byť aj črevá a nízka požiadavka na životnosť. Viď motory v motobajkoch....

Na vzniku vody pri spalovaní niet čo vysvetlovať. Máš uhlovodíkový reťazec, ktorý oxidáciou zhorí na iný reťazec a vodu + ďalšie produkty spaľovania. Tiež dosti zložitá problematika. Ale s tým prúdovým lietadlom mal martin pravdu, to čo vidíš na oblohe je skondenzovaná voda .... bla bla bla :-)
Zatial len "bembe" fanúšik
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Utorok, 21. Októbra 2008, 10:26

Alfi ja som tam mal dva rezonatory, ziadne rury, ale ajtak, zacalo to za autom viac smrdiet (co je logicke) a stratilo to spodok. Problematika razovych vln vo vyfuku a sani je celkom zlozita zalezitost, ovplyvnuje to hlavne dlzka, priemer a usporiadanie zvodov (teda casti blizssie k vyfukovym ventilom, ktorych zatvaranie/otvaranie prave tieto vlny vyvolava), dalsie veci uz menej.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
stanco1
Príspevky: 170
Registrovaný: 27.12.2007
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Utorok, 21. Októbra 2008, 10:36

Max-Max napísal:
uz nie si aktualny, mercedes to robi uz davno


Ak myslime na to iste tak to nerobi len mercedes a nesluzi to ako palivo ale je to system dozpracovavania emisii.
E36 2,8i tour,M-paket,svor,kozene fotelky, temp,siber,OBC, LPG stag
E36 1,8i tour,fotelky,svihadla, LPG stag
E30 2,5i 2door,anatom kozka,svor
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Utorok, 21. Októbra 2008, 10:38

Kamionisti vedia :)
Zatial len "bembe" fanúšik
 
Užívateľov profilový obrázok
stanco1
Príspevky: 170
Registrovaný: 27.12.2007
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Utorok, 21. Októbra 2008, 12:04

svisto napísal:
Kamionisti vedia :)


No tak-tak kamioniky to pouzivaju.
E36 2,8i tour,M-paket,svor,kozene fotelky, temp,siber,OBC, LPG stag
E36 1,8i tour,fotelky,svihadla, LPG stag
E30 2,5i 2door,anatom kozka,svor
 
Užívateľov profilový obrázok
WooDoo
Príspevky: 546
Registrovaný: 5.3.2008
Auto: BMW e34 535iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Streda, 22. Októbra 2008, 16:45

Martin46, alfi666, svisto: ... Vravel som, ze to bolo na zakladnej a mohol som sa mylit :wink:
BMW e36, M3 1/43///BMW e36, 320i ...ex///BMW e34, 535iA...príbeh|in time|

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 233 neregistrovaných