ak cca po roku pouzivania vozidla by som to vedel trochu zhrnut. Najprv jedna negativna vec, ale to nesuvisi s typom vozidla... po mesiaci pouzivania zacalo nieco v aute strasne vrzgat po prejazde nerovnosti, predovsetky nejakej "dolinky" alebo spomalovaca, pri rychlom vertikalnom zatazeni prednej napravy alebo pri nabehnuti do prudko stupajuceho kopca ....nuz co, asi nejake rameno, alebo bohvie co.... takze auto putovalo do servisu, kde sa na nom tyzden vozili a hladali..... bezvysledne... vsetko pevne, vsetko ako nove, ziadna vola..... eventualne par dni to auto robi, par dni je ticho.... po par dalsich mesiacoch auto znova do servisu, lebo to zacalo byt uz frekventovanejsie a neprijemne, a zasa hladanie.... auto na stk na dosky, krutenie napravami hore dole, desat usi pritom no nic.... chyba sa proste neprejavuje, vsetko je pevne... mohol by to robit stabilizator ale vsetko vyzera byt ok.... auto po prijazde domov zasa dva dni ticho a potom orchester zacal znovu.... na odporucanie toho pana som to vzal do bmw, nech to kuknu proste ine oci.... velmi sa im do toho nechcelo, ale auto som im odviezol a povedal nech ho maju aj dva tyzdne, len nech najdu tu skurvenu chybu.....este som sa nestihol ani vratit domov a uz mi volali ze problem odstraneny, ze si mam preto prist... Takze bol to kus kamena - sutra, asi 4cm, ktory sa nejakym podivnym sposobom dostal medzi stabilizator a kasnu, a tak si to povrzgavalo.... kamen sam o sebe vyzeral celkom vzacne, taky hnedy... vobec to nebol klasicky suter makadam, ale nieco ako zo sopecnej cinnosti, a tvrdy jak dabel.... no tak to je ta negativna vec....
Co sa tyka skusenosti s vozidlom samotnym, nemam co vytknut... Je to sice mackopes, ale celkom to hraje dokopy. Auto jazdi predovsetkym v meste a mimo mesto je len zriedkavo, ale to bol vlastne aj ucel jeho kupy.... Ma rozne jazdne rezimy, napr klasika kedy si to samo podla potreby riesi elektrojazdu a motor cize motor sa zapne len ked sa pritlaci na pedal, alebo ked rychlost presvihne 90km/h, alebo aj pri prudsich manevroch, ked si auto mysli, ze potrebuje 4x4.....,potom battery save rezim - pohon funguje ako klasika hybrid - rozbeh na elektriku a hned sa zapina motor, + pri nutnosti rychlej akceleracie a zosliapnuti plynu zapne eboost (teda zapne sa elektromotor aby pomohol zrychlit a pri tomto rezime vlastne stabilnou jazdou s pohonom motora sa aj zaroven nabija bateria (idealne jazda po dialnici alebo po okreske ustalenou vyssou rychlostou) no a potom je este max-elektro rezim, ktory sa snazi co najviac jazdit elektricky az do 130kmh.... to nepouzivam, takze neviem.... tieto tri rezimy je mozne kombinovat este s comfort, eco pro a sport, + ten sport rezim sa este da navolit aj pakou klasika posunutim dolava.... eco pro je rezim plachtenia, cize auto sa ma snahu po uvolneni plynu gulat co najdlhsie, cize ani neregeneruje a vobec nebrzdi motorom, znizi to eventualne aj vykon klimy apd.... ale oproti klasickemu rezimu comfort, kedy motorom brzdi a regeneruje ovela viac, som nepostrehol nejaky mega rozdiel v usetreni elektrickeho najazdu. Ten eco pro rezim je skor vhodny asi mimo mesto, ked sa auto moze gulat a plachtit po nejakych okreskach horekopec/dolekopec....v meste pri hustej premavke kde vacsinou stojite ako idete, je to asi zbytocne.... Pri prejdeni do sportoveho rezimu sa okamzite nastartuje motor a auto je fakt super zive- vtedy mate okamzite k dispozicii systemovy vykon 165kw a v podstate stvorkolku.... celkom slusne to vtedy dokaze vystartovat a zrychlovat ale vzhladom na proporcie tohto vozidla a jeho nie malu vahu by som to nepovazoval za nejake sportove zvezenie, ten elektricky vykon naplno to nedokaze poskytnut neobmedzene dlho, len tusim na urcity casovy interval, teda najskor na co najrychlejsiu akceleraciu..... Cekovo ma na tom to prepinanie roznych rezimov podla potreby dost aj bavi... take zaujimave vozenie..... Po vybiti baterie (ktora ma svoj buffer este par % ale elektricky dojazd to uz zobrazuje nulovy, sa auto sprava ako obycajny hybrid, rozjazd z nuly alebo pomale posuvanie sa je elektricke, a potom sa hned zapina uz motor)
Skusenosti s elektrickym dojazdom: jedna sa o model ktory ma uz 10kwh batteriu (zacali sa davat az po 08/2019, dovtedy davali slabsiu tusim 7,7kwh) a ten autom udavany dojazd cca 40km (podla stylu jazdenia sa to pohybuje od 38 do 42 co auto po nabiti udava) sa to v prijemnych teplotach aj podari dosiahnut, teda na nabitie sa podari elektricky zajadit s rozumom a minimalnym pouzivanim motora tych 35-37km v mestskej premavke, mimo mesto aj viac samozrejme). V extremne vysokych teplotach vam z najazdu nieco vezme aj klimatizacia, ale nie je to nic strasne, ovela horsie to je v zime s kurenim - kurenie je elektricke a napajane z velkej baterie.... cize ked je vonku mraz alebo teploty okolo nuly, sice auto ukaze elektricky dojazd 38-40km, ale po prejdeni prveho kilometra vam to kludne stiahne z najazdu aj 4km.... v zime sa teda ten realny najazd zmensi aj pod 30km......
CO sa tyka nabijania - staci klasicka 220V zasuvka ktora dokaze zniest potrebny prud.... auto sa nabija len jednou fazou, cize ani trojfazova nabijacka vam nepomoze s rychlostou.... a s fabrickou nabijackou ktora je 10A to trva dlho, okolo 4-5 hodin... cize nutnost mat dom a zasuvku a nechat nabijat cez noc, pripadne v praci nechat nabijat ak je moznost.... Kupil som od cinana vevora lepsiu nabijacku - 16A, za cenu okolo 140eur, s 10m kablom.... a cuduj sa svete, funguje ako treba, nabije to teraz zhruba za 2h:45min +/-. V zime, ak nemate garaz, sa da pouzit nezavisle kurenie, ale kedze je samozrejme elektricke, vykurenie vozidla dost zhltne z toho najazdu, no nasiel som urcity trik, aby auto tahalo tuto energiu zo zasuvky a nie z baterky... zavisi to od nabijacky, pretoze ked s aauto nabije, nabijacka ho povazuje za nabite a prepne sa do standby rezimu a ak zapnete to kurenie (cez apku alebo casovac), tak auto zerie z nabitej baterie ktora zacne klesat, ale auto samo nezacne dobijat z pripojenej nabijacky... na tu nabijacku je dalsia apka, kde ju znovu zapnete a vtedy to aj kuri, aj zarovne dobija, cize drzi ho stale na 99%... vraj su niektore typy nabijaciek, ktore to vedia spravit automaticky, ale nechcelo sa mi to uz riesit. Proste clovek vecer auto napichne, cez noc sa nabije, rano vstane, zapne cez apku kurenie a cez druhu apku zrecykluje power on na nabijacke a o pol hodiny ma vykurene a rozmrazene auto, so bateriou nabitou na 99%. V lete je zasa moznost auto nechat tymto istym sposobom vychladit - aj klimatizacia je pohanana velkym akumulatorom
Najidealnejsie je samozrejme garaz..... ale to nemam (a ani neplanujem staviat garaz kvoli autu), cize auto stoji vonku pred domom.... ale ludom do panelaku by som take auto urcite neodporucal....iba ak by mali moznost nechat to nabijat v praci z klasickej 220v zasuvky....
No a este na zaver - spotreba.... Moja manzelka na tom jazdi sposobom brzda-plyn, a jazdi celkom svizne - neriesi ziadne prepinanie rezimov podla potreby, a dost casto je v cinnosti aj motor (pedal plynu reaguje dost citlivo pri tom zakladnom rezime ak nie je eco-pro) a auto jazdi naozaj vyhradne po meste - spotreba sa po roku pouzivania ustalila na 3.9L/100km. Ale to ho mnohkrat neda nabit, a auto jazdi vybite, alebo uz len zo zostatkovym elektrickym dojazdom par km... apd.... ak by sa pravidelne nabijalo cez noc s tym ze rano je stale 100% nabite, a noha by bola trochu lahsia s rozumnejsim jazdenim, myslim zeby sa to dalo spravit na nejakych 3.0-3.2L dlhodobo.... Oproti staremu autu MB A ktore zralo v meste cca 10.8L, ak vezmeme do uvahy aj to nabijanie, co stoji zhruba 1,60eur na jedno nabitie podla mojich vypoctov.... to nie je zle..... samozrejme vsetko si kotrolujete cez apku (stav nadrze, stav vozidla, nabijanie, statistiky apd...) Takze nieco sa usetrilo na palive, aj ked vcera prisla rocna faktura za elektriku s 300eurovym nedoplatkom

(((
Ak nechate auto nabijat pri jazde, po dialnici napr, tak spotreba sa splha k 9L/100km pri jazde cca 140km/h.... Ale relativne rychlo sa to nabije pri takejto ustalenej jazde a nasledne mozte nahromadenu energiu usetrit a plne ju minut v meste..... to je celkom dobra funkcia tohto vozidla, len ju treba vediet rozumne pouzit......
Uplne zhodnotenie na zaver - je to dobra volba ako druhe vozidlo v rodine, MPV, predovsetkym na pravidelnu jazdu v meste a obcas medizmesto, ale aj v pripade nudze nie je problem sa s tym 4-clenna rodina pohodlne odviezt na dlhsiu vzdialenost za rozumnych okolnosti, no ako nejake dovolenkove auto by som to nevidel - objem kufra - sam o sebe je u F45 nic moc a tuto je este zdvihnuta podlaha kvoli akumulatoru, cize taky mestsky kufor..... a taktiez filozofia tohto mackopsa z neho nikdy nespravi nejakeho hltaca dialnicnich kilometrov - napokon aj objem benzinovej nadrze 36L tomu zodpoveda.
ak by niekto chcel take vozidlo a chcel by sa opytat na nieco viac, kludne sa pytajte....