... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
georgi
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 10.2.2020
Auto: F20 25i | G01 30d
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Piatok, 31. Januára 2025, 13:42

PeqpeK napísal:
daj vediet, ci uznali kulanciu, v opacnom pripade mozme spravit ponuku na opravu a malo by to vyjst urcite menej ako v autorizaku
Vďaka, stále dúfam, že sa to podarí vyriešiť, ale dobre vedieť, že sú aj iné možnosti, lebo už mám tlak 180 ☠️
F20 125i LCI | G01 30d LCI
 
Akatsuki
Príspevky: 36
Registrovaný: 14.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Piatok, 31. Januára 2025, 17:40

To ti verím aj mna postretla tato nemilá udalost s CP4 dokonca sa jednalo o preventívne vymenený kus povodne CP4 som vymenil v + - 200K nasledne najazd na novom CP 4 cca 75K potom som sa zrazu ocitol tam kde si ty teraz , naftu som tankoval s povodnym cerpadlom cca prvych100 k na pumpe shell (neodporucaju ju vtedy som nemal tú informaciu ze je nafta suchá) , nasledne dalsich 100 K na slovnaft pumpe premium potom preventívna výmena CP4 , po preventívnej výmene som na slovnafte tankoval cely cas premium neslo to z mojich penazi ale z tankovacej karty takze mi to bolo jedno . Palivový filter menený štandardne po + - 40 K uvadza sa myslim od vyrobcu interval 60K. Cital som na par americkych forach zopar pripadov ale fakt len zopar ze to ludom klaklo po 40k ale nebolo to v BMW bol to GM a Ford aj oni napriklad vyuzivaju tuto kamikadze pumpu :( a ano je smutne ze vyrobci montuju taketo hovná otazne je ci im to aj nevyhovuje a neni takeot kazitko pouzite umyselne pretoze predaju spustu novych nahradnych dielov vstreky rail nadrze prepady hadice kazidlo CP4 ... a tak dalej
Mozno by vedeli aj povedat servismani tuto zo stranky ci toto zlyhanie v poslednom case nevzrastlo , nesmieme zabudat ze aj nafta ktora sa predava zo slovnaftu a okolitych rafinerii mohla prejst urcitym vyvojom , ich produkcna technologia sa upravila aj na iny druh lahsej ropy takze preco sa to deje no urcite je zly koncept suciastky CP4 mozno by tam stacilo nejake jednoduchsie riesenie nejake pero a pod aby sa tam ten valcek nerozomlel .
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6620
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Sobota, 1. Februára 2025, 15:49

Igmaus napísal:
Myslel som, že B57/47 už majú čerpadlá poriešené ale očividne nie. Moc si ma nepotešil. Ja od nova dávam do auta prémiovú Slovnaft + aditíva na lepšiu mazivosť, snáď to nebude na škodu. Čo som videl na nemeckých fórach, tak veľa ľudí tam dáva aj do nových aút 2T olej do nafty na lepšie mazanie ale na to by som nemal odvahu 😄
Rozhodne sa nie je coho bat v pripade pridania 2T oleju do nafty..... Trochu oleja tomu urcite neposkodi...... Jednoducho vycisti a neposkriabe....
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 712
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Sobota, 1. Februára 2025, 17:04

Bál by som sa hlavne zanesenia DPF kvôli tomu oleju.
 
xener
Príspevky: 1674
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Sobota, 1. Februára 2025, 17:32

pripadne skus slnecnicovy fritol, ten tie dobre maze.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Akatsuki
Príspevky: 36
Registrovaný: 14.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Nedeľa, 2. Februára 2025, 23:25

Skor by niekto mohol napisat nieco normalne ci pouziva nejake vif aditivum ale su aj ine a je ich plno metaltec ?? Niekto skusenosti s metaltecom? Ci uz do oleja alebo do paliva ?? .
Za komentare typu maze dobre indulona nivea slnicnicovy olej bravcova mast a podobne kkt.... dakujeme nespamovat
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 712
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 09:28

Ja roky používam zimný VIF dvojitú dávku a zatiaľ som nemal na žiadnom aute problém s palivovým systémom.
 
Užívateľov profilový obrázok
catchcash
Príspevky: 64
Registrovaný: 15.8.2024
Auto: X3 xDrive30d
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 09:31

Igmaus napísal:
Ja roky používam zimný VIF dvojitú dávku a zatiaľ som nemal na žiadnom aute problém s palivovým systémom.
Ja roky nepouzivam nic a tiez som nemal problem :) Asi by bolo fajn mat nejaku statistiku, ale neviem ci nieco podobne existuje (okrem marketingovych reci predajcov).
 
Užívateľov profilový obrázok
georgi
Autor témy
Príspevky: 19
Registrovaný: 10.2.2020
Auto: F20 25i | G01 30d
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 09:35

Podobne. Za 20+ rokov a 6 áut bez aditív (zväčša na prémiovom palive) je toto prvý krát.
F20 125i LCI | G01 30d LCI
 
Užívateľov profilový obrázok
TomSQ
Príspevky: 52
Registrovaný: 2.1.2011
Auto: F02 750LdX
Kraj: Žilinský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 09:38

Moje skúsenosti

Vif:
Posledných 100 000km na N57D30C počas 3,5 roka. Skôr ako prevencia a placebo efekt. Medzi prstami má Vif pocitovo lepšie mazanie ako čistá nafta. Davkujem 100ml na 80l nafty.

Metaltec:
Pridal som 250ml do 80l nafty, z výfukov išiel mierne sivý dym pri voľnobehu. Rovnakú skúsenosť mám pri aute s 1.6HDi. Skôr neodporúčam, možno len u aút bez DPF kôli zvýšenej tvorbe popolčeka, ktorý vzniká pri spaľovaní takejto kombinácie, z dlhodobého hľadiska to znamená zvýšené zanášanie filtra. Zvukový prejav sa pri 1.6HDi výrazne utlmil, pri N57D30C som žiadnu zmenu nepozoroval.
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 712
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 09:57

catchcash napísal:
Ja roky nepouzivam nic a tiez som nemal problem :) Asi by bolo fajn mat nejaku statistiku, ale neviem ci nieco podobne existuje (okrem marketingovych reci predajcov).
Jasne, nejdem tvrdiť že VIF nás teraz všetkých spasí a že je najlepší, určite sú aj lepšie aditíva, len to proste lejem do aút ako prevenciu pre svoj dobrý pocit, že to aspoň pomôže. Čo som pozeral nejaké testy tak VIF by mal pri dvojitom dávkovaní zlepšovať preukázateľne mazivosť inak žiadne ďalšie zázraky od toho nečakám.
 
eld
Príspevky: 798
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: F07, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 11:53

preventivne pri kazdom tankovani davam zimny VIF do N47 aj do N57 a daval som ho aj do Kie 1.6crdi a bez problemu - netankujem premiovu naftu vobec prave naopak dalioil, orlen, gas. :mrgreen:

ked som daval do M57N2 VIF tak som si vsimol, ze DPF castejsie regenerovalo pri rovnakych trasach.

2T olej som daval naposledy do TDS kedy malo auto mnohonasobne hladsi/tichsi chod motora ale do Nka neviem ci mam chut to liat, hlavne kvoli DPF a popolceku, ktory sa vraj tvori pri spalovani 2T.
 
Užívateľov profilový obrázok
6kamil6
Príspevky: 459
Registrovaný: 24.11.2013
Auto: G01 20d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: momentalne v Rakusku

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 18:22

Zdravím páni, nechcem VIFku robiť reklamu, no používal som ho do všetkých baworcov od e46tky cez e87mičku, f31tku aj teraz pri G01tke. Naftové nonstop letné aj zimné striedam a do benzínu šlo celoročné. e46tka sa predávala ďaleko cez 300tk a f31tka šla keď mala 230 tk. Tankované bolo vždy len OMV obyč. nafta plus VIFko a teda tiež som nikdy problém s čerpadlom nemal. Zakopem si a to napríklad už pri f31tke som mal na veku nádrže normálne s výkričníkom NO ADITIVES. Tak som sa zchuti zasmial a lejem veselo.
BMW G01


ex: BMW f31 110kw
BMW e87 89kw
BMW e46 110kw
 
Akatsuki
Príspevky: 36
Registrovaný: 14.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Pondelok, 3. Februára 2025, 20:38

Ja osobne davam liqui moly ale davam ho do dodavky 3.0 po tom aditive ma fakt vyrazne tichsi chod i ked za studena je tam viac dymu davam cca kazdu drubu nadrz pokial nedam hlucnost motora sa zvysi odmerane aj vramci db , do bmw som to zatial nepouzil niesom si s cp 4 moc isty ci by mu to neuskodilo ci naopak pomohlo
 
Užívateľov profilový obrázok
Joey
Príspevky: 471
Registrovaný: 4.5.2009
Auto: BMW 320d E90 2006
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta

Re: Kovové piliny v palivovom systéme (CP4?)

Piatok, 7. Februára 2025, 13:03

Ja dávam BG DFC, vraj má najvyššiu mazivosť spomedzi aditívami. VIF som dával do E90 320d, aj do 525d E60, neviem prečo ale pri obidvoch som mal problém s DPF, až keď som prestal liať VIF tak problémi pomizli.
NOW: BMW320d E90
EX: BMW318d E46 M47N

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný