... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia

krtkoZH
Autor témy
Auto: BMW e90 325d
Kraj: Banskobystrický

Cyber security na 202X +modeloch

Štvrtok, 30. Januára 2025, 00:50

Ahojte. Rozhodol som sa založiť túto tému, pretože ma zaujíma či sa niekto z vás s týmto pojmom a jeho implementáciou už stretol a myslím, že sa to skôr či neskôr bude musieť riešiť.
Som si istý, že mnohí z vás majú určite lepšie skúsenosti a prax v používaní diagnostických a komunikačných nástrojov a venujú sa tomu roky.
Ja mám BMW len ako hobby a nástroje ako NCS Expert, INPA či WinKFP alebo esys zapnem len občas keď je to potrebné.
Pracujem však v kolektíve v ktorom moji kolegovia priamo pracujú na vývoji komfortnej elektroniky pre rôznych OEM aj pre BMW. A v poslednej dobe sa BMW snaží implementovať vo svojich ECU tzv. Cyber security. Ja osobne niesom programátor, takže neviem detaily. Ale zhruba mi to bolo popísané tak, že akonáhle sa SW v RJ prepne z "plant mode" do stavu keď už je auto v reálnom svete a jazdí tak prístup bude veľmi obmedzený a SW už bez tokenu zo serveru nebude možné len tak flashnúť. Prístup bude len cez diagnostic session. Aj to nieje úplne isté. Samozrejme pre servis je to potrebné ale autorizovaný servis ma prístup na sever. Ešte mi nieje jasne či ide len o prípad keď sa chem pripojiť cez zbernicu, v tomto prípade CAN alebo to je uzamknuté aj keď by som sa chcel pripojiť cez SPI. Ale predpokladám že to bude pre oba prípady. Tým pádom bez nejakého virtual severu bude mnoho vecí nemožných. Má s tým už niekto skúsenosti?
Ex BMW e46 318d
Now E90 325d AT + X3 F25 20d M packet

Užívateľov profilový obrázok
jararak
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský

Re: Cyber security na 202X +modeloch

Štvrtok, 30. Januára 2025, 10:18

diagnostika funguje ako taka, kodovanie aut od cca 2022 skoro nemozne, je tam securecoding2 a ten sa sice ako obijst da, ale FDL koding koniec, len VO kodovanie.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt