Nedeľa, 1. Novembra 2020, 14:06
Rád by som sa podelil s opravou, ktorá zásadne napravila jazdné vlastnosti ako aj komfort prevodovky na mojej F11. Hlavne preto, lebo auto som dal do rúk viacerým majiteľom BMW ako aj mechanikom a nikto si nevšimol nič a správanie pripísali nájazdu na SR cestách.
Mám F11 530xd 2015 s 202ti km. Rozvody som menil pri 180ti, preventívne aj palivové čerpadlo, diagnostika prevodovky ako aj olej vrátane differenciálov a Xdrive u ZF pri 170ti km. Komplet brzdy predné 140ti a zadné 180ti km.
Auto prešlo cez STK pri 160ti, na Geo raz ročne, olej každých 15ti km. (max 20), do servisu od 150ti už nie autorizovaný ale ku chalanom čo si otvorili vlastný, bývalý mechanici BMW ale všetky diely berú priamo od Autopalace BMW.
Problém: Cukanie prevodovky pri zaradovaní z P do D, či R. Cukanie prevodovky pri preraďovaní hore pri malom plyne ako aj pri ľahkom dobrzďovaní najmä z mosta dole. Ľahké buchnutie z prednej nápravy pri ráznejšom ťuknutí do brzdy. Zvýšený prenos vibrácií pri prejazde nerovností (toto spozná len niekto kto má odjazdené na bmw viac).
Predpoklad poruchy: Zotrvačník vzhľadom na kopnutia pri preraďovaní či klasickom brzda plyn štýlu, prevodovka- nájazd a opotrebovanie, zvlnené predné kotúče, niekde vôľa v pohonom ústrojenstve.
Riešenie: Napokon jednoduchá vec. Predné silenbloky viď v prílohe schéma. Jednoduchá vec aj relatívne oprava (190e cena dielu ks). Odstránilo sa tým úplne všetko čo som spomínal vyššie. Auto ide ako nové. Prevodovka radí sametovo (kvôli Xdrive to bolo cítiť v prednej náprave), tlmenie nerovností ako za novoty, dokonca aj hluk sa znížil. Napokon cit vo volante, na ktorý som si zvykol už, tiež komplet zmizol. Pocitovo auto jazdí ako skoro nové až na nejaké to vrznutie plastov.
-
Prílohy
-

- f10 front sus.png (247.43 KiB) 5076 zobrazení