Ďakuje majstri za postrehy a nápady
budem teda pokračovať vo svojom online denníku pre prípad že to jedného dňa vyriešim a niekto nájde túto tému.
Moja radosť po výmene čerpadla a podávačky netrvala dlho. Auto išlo dobre cca 400 km a niečo okolo 30 štartovaní, keď tu zrazu auto za jazdy na dialnici opäť zdochlo.
Tento krát však vyhodilo aj chybu z prvej strany " Injectors activation cyl 4,5,6 ". Auto sa správalo tak ako pred výmenou palivového čerpadla. Naštartovalo a v zápätí zdochlo a nereagovalo vôbec na plyn. Čítal som prejavy takéhoto správania na nete a spomínali rôzne veci od váhy vzduchu a pod čo by to mohlo byť tak kde nebol kryt som skúsil odpojiť najprv čidlo na váhe - bez zmeny. Potom na HPFP - bez zmeny. Potom som odpojil snímač tlaku paliva na rampe auto horko ťažko naskočilo ale nemalo dobrý zvuk ani chod aj keď reagovalo na plynový pedál , tak som ho radšej hneď vypol. Keďže mám stále "second hand " použitý origo bmw snímač v kufri tak som ho po cca 30 min vymenil (čakal som
aby sa znížil tlak na rampe ) a auto naskočilo normálne ako predtým , teda aspoň na chvílu. Potom zdochlo a už ani nenaskočilo len točilo do blba. Diagnostika neukázala nič iné len chybu ktorú riešim 4B0B, nič so vstrekovačmi.Rozhodol som sa teda objednať vstrekovače -> repasované ktoré prišli na druhý deň od objednávky.Vstreky sa v ďaka bohu ! a asi aj Simikovi dali vytiahnúť ľahko lebo naposledy si ich mal von asi ty keď si menil reťaz a boli natreté niečím ako ružovou vazelínou takže išli vonku ľahko. Špičky boli čierne od sadze alebo ako to nazvať ale inak nepovedal by som že tragédia.Púzdra vstrekovačov neboli nejaké moc znečistené ani zatečené naftou tak som opatrne vyčistil čo sa dalo takmer do čista, sedlá mojím laickým okom sa mi zdali dobré.Čistil som to hlavne handručkami, žiadna drátenka a v prípade potreby tenká kefka s plastovými štetinkami. Vstrekovače som založil ( všetkých 6 podotýkam ) prepísal som nové kódy kde som zistil pri výmene že 3 vstreky v minulosti asi niekto menil nakoľko kód na vrchu vstreku a kód v RJ sa nezhodovali ... konkrétne vstreky 2,4 a 5. Všetko som niekoľko krát skontroloval, naštartoval auto ktoré naštartovalo a zatiaľ funguje :) . Pozrel som Diag, kódy rovnaké ako predtým no pribudol aj FRM lebo sa mi vypálila jedna angel eyes ledka. Vymazal som chyby , žiadna zmena.
Od výmeny prešli cca 4 dni kde auto pomaly testujem. Zatiaľ som urobil na ňom cca 175 km a mám za sebou asi 15 štartovaní.
Postrehy po výmene vstrekov :
1. Tichší chod motora
2. Zvýšenie výkonu, lepšia reakcia na plynový pedál.
3. Zníženie spotreby.... Ako som predtým písal viem že bolo chladnejšie ale od Augusta 2023 sa mi priemerka na BC držala okolo 6,5 l/100 km z pôvodných 6,2 l / 100 km. Cez zimu to stúplo niekde k 7,3-7,5 a teraz keď sa oteplilo tak som sa stále držal niekde okolo 6,5-6,7l ..... teraz po tých 175 km kde bola aj dialnica, aj mesto, aj kolóna, aj kratšia trasa tak BC ukazuje momentálne 5,7 - 6 l/100 km ... áno viem že čo píše BC a čo je reál je iné ale minimálne v tomto ukazovateli je to vylepšenie :)
No a teraz otázka ... keď sú už aj vstreky vymenené, čo s tým 4B0B chybovým kódom ?
Všimol som si 2 veci .
1. Stále to robí iba pri vypnutom motore že zapíše chybu, no niekedy píše Fault is not present a niekedy Fault is present.
2. Nemám to odfotené ale rail pressure actual mi píše 0 barov. V porovnaní s fotkou z prvej strany kde bolo aspoň dáke číslo napísané :
Ukazuje rail pressure 0 aj keď auto beží na voľnobeh, vypnem motor a do 1 min vymažem chyby a znova ju zapíše. Toto mi príde divné....
Preto určite idem osloviť nejakého autoelektrikára ktorý by mohol dáko premerať tú kabeláž či ozaj nie je niekde skrat ktorý nedovolí zmerať tlak na rampe a tým pádom hádže chybu.
Poprípade máte nejaké nápady na čo sa zamerať ?
Diky
Screen z prvej strany keď vyhadzovalo chybu 4B0B